HP Pavilion chromebook 14 en huawei 5776

• 30 oktober 2013
  • 4 reacties
  • 4295 keer bekeken

Binnenkort wil een HP Pavilion Cromebook 14 kopen.
Ik heb nu op mijn laptop een internetverbinding met de Huawei 5776 (4G).
Kan ik deze internet verbinding/router straks ook gebruiken op de HP Chromebook?
Ik lees namelijk op een aantal sites dat er al een wifi op/in de chromebook zit.
Niet dat ik straks met een abbonnement van KPN zit waar ik dan niets mee kan!
Graag wat meer info, want echt duidelijk vind ik het niet wat ik tot nu toe heb gelezen op websites.
Marjanne. 

4 reacties

Reputatie 7
Badge +12
Wanneer Wifi aanstaat dan kan er geen gebruik worden gemaakt van de dongel. Echter zou het wel mogelijk moeten zijn binnen het besturingssysteem om de Wifi uit te zetten om dit probleem op te lossen en de dongel werkende te krijgen.

Reputatie 4
Badge +3
Hetgeen Shugosha hierboven noemt klopt, je dient wifi uit te schakelen alvorens je het modem op de manier kunt gebruiken die je gewend bent. 

Wat wellicht handig is om uit te leggen is het verschil tussen Wifi en het 4G netwerk, gezien dit volgens mij niet geheel duidelijk is.

Wifi is met name een verbinding die lokaal wordt gebruikt, Wifi an sich is dus geen internetverbinding gezien er altijd verbinding gemaakt dient te worden met een toegangspunt (in de vorm van een modem) die wèl de internetverbinding verzorgt.

4G daarentegen is een directe internetverbinding en je Huawei 5776 is in dit geval je modem. In die situatie verbind je je laptop dus rechtstreeks met een internetverbinding en is Wifi overbodig (en kan dus worden uitgeschakeld).

Ik hoop dat dit wat licht schijnt op de situatie.

Met vriendelijke groet,

Daan

Kijk.....nu is het me denk ik duidelijk. Als ik binnenkort een HP chromebook koop schakel ik dus eerst wifi uit op de chromebook ....... plug dan mijn Huawei in met het usb kabeltje (de verbinding hier in de bossen is dan beter). En dan zou het dus verder hetzelfde moeten gaan als bij mijn "oude" laptop
We gaan het zien! Bedankt.

Reputatie 4
Badge +3
Helemaal correct!

Ik hoor graag je bevindingen en als je er niet uitkomt hoor ik het natuurlijk graag!

Met vriendelijke groet,

Daan

Reageer