htc one mobiele router

• 7 februari 2015
  • 10 reacties
  • 336 keer bekeken

• Deelnemer
  • 5 reacties
Als ik mij HTC instel als mobiele router valt de internetverbinding weg, hoe kan dat of beter wat kan ik daar aan doen?

10 reacties

Reputatie 7
Hoi ybo, welkom op het forum.

Je bedoelt waarschijnlijk dat je de HTC One als wifi-hotspot instelt.

De wifi-hotspot functionaliteit is bedoeld om jouw 3G/4G verbinding via wifi te delen met andere apparaten.

Bij het aanzetten van de wifi-hotspot wordt de bestaande wifi verbinding verbroken en de wifi van de HTC One ingesteld als "zender" met als SSID de naam die je aan jouw hotspot hebt gegeven.

De HTC One is, net als bijna alle andere telefoons, niet in staat om twee SSID's simultaan actief te hebben.

Bedankt voor reactie, snap het niet helemaal, maar betekent dit dat mijn mobiele telefoon helemaal niet als wifi hotspot kan functioneren?

Reputatie 7
Natuurlijk kan je jouw HTC One als wifi hotspot gebruiken om andere apparaten via jouw telefoon op Internet te laten via de 3G/4G verbinding van jouw telefoon.

Als jij op Internet kunt zonder jouw dat jouw HTC One een wifi verbinding heeft (dus via 3G/4G), dan zou dat ook moeten lukken met andere apparaten via de wifi hotspot van jouw HTC One.

Ik ondervind hier geen problemen mee met mijn HTC One, dus bij jou moet het ook kunnen werken. :D

Nogmaals bedankt voor reactie, maar daar wringt nu juist de schoen. Verbinding van ander apparaat met mijn mobiel geen probleem, eitje om in te stellen, maar dan begint de ellende, 4G houdt er mee op of beter 4G icoontje gaat aan en uit & internet werkt niet meer, enig idee hoe dat kan, heb ook al, eerst, met HTC gebeld, maar die kwamen na een uur bellen niet verder dan reset van telefoon, maar daar heb ik nog even mee gewacht

Reputatie 7
Badge +24
Beste Ybo, 

Wil je je instellingen eens terugschakelen naar 3G en/of 2G? Lukt het dan wel zoals het zou moeten? En lukt het met 4G op bepaalde plekken niet of nergens?

wjb dank voor je behulpzaamheid en je reacties! :) 

Met hartelijke groet, 

Cindy
Dank je wel voor reactie, maar ook dit helpt niet. Internetverbiding via 2, 3 of 4G lijkt steeds weg te vallen, hij probeert wel, maar het lukt niet, maakt niet zoveel uit waar ik het probeer

Reputatie 7
Vreemd, ik heb hier geen enkel probleem mee mer mijn HTC One (M7).

Heb jij een "branded" (simlocked) HTC One of, net als ik een "unbranded" (unlocked) HTC One?

HTC One van 1,5 jaar geleden via abonnement bij KPN, ik vind het verder ook vreemd want met mijn vorige HTC toestel ging het vanzelf, eigenlijk gaat het instellen nu ook simpel, alles doet het, maar de 4G valt weg, dus das niet handig

Reputatie 7
Nee, dat is inderdaad niet handig. :(

Ik ben bang dat dit toch een probleem van de "branding" is 😠 en dat het WebCare team hopelijk snel met een oplossing voor je zal komen.

Wacht ik dat af, wederom bedankt voor reactie

Reageer