Vraag

huawai LTE CPE E5186 / mobile wifi device

  • 7 January 2019
  • 1 reactie
  • 223 keer bekeken

Beste,

ik heb een tijdelijke huawai 4G mobile wifi 20cs gekregen van KPN omdat mijn glasvezel al 5 maanden op zich laat wachten in de meterkast.. (moet nog worden aangesloten en ben nu verhuisd)

ik heb zelf ook een Huawai E5186 4g modem die ik graag wil gebruiken inplaats van de mobilewifi die alleen draadloos internet geeft. (wil graag mijn bedrade netwerk gebruiken zodat ik mijn bedrade apparaten die graag internet willen hebben ook de lucht in kan brengen)

ik dacht simkaartje in mijn E5186 en klaar.. zeker voor 5 minuten en dan valt de gehele verbinding weg.. eigelijk de download verbinding valt weg en blijft meestal de upload werkend maar valt daarna ook weg.

ik heb op mijn dak een externe buitenantenne gericht op de kpn mast, zo'n 500 meter verderop. ik kan hem zien staan, heb dus 4 van 5 strepen bereik.

je zou zeggen dat het moet werken maar nee, de vraag is iemand een idee wat ik fout kan doen.. werkt deze modem nog wel samen met het kpn netwerk. misschien dat iemand een andere oplossing heeft... ik heb gespeurd op het forum en zag dat de experiabox ook zou werken met een usb 4g dongel?

ik ben benieuwd naar de reacties alvast bedankt!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1 reactie

De signaalkwaliteit m.b.t. E5186 en de beoogde KPN mast kan wel goed zijn, maar het kan best zo zijn dat het KPN netwerk jouw E5186 om wat voor reden dan ook op een ander mast wil hebben. Ik heb met mijn E5186 met buiten antenne ook wel gehad dat ik dacht dat ie op de meest logische mast zat, maar bleek toch een andere mast verderop te zijn.

Het kan goed zijn dat er voor een E5186 met zo'n tijdelijke SIMkaart andere beslissingen worden genomen door de algorithmes dan voor een algemene smartphone.

Wat 'hints' of 'zachte dwang' zou kunnen helpen: Zet de E5186 op 4G-only en maak een nieuw profile aan met daarbij APN 'advancedinternet'.