Huawei E3272 download snelheid is laag

  • 18 January 2019
  • 1 reactie
  • 73 keer bekeken

Ik maak al een aantal jaren gebruik van de Huawei e3272 dongel met 4G abonnement van KPN en haalde altijd wel minimal 30Mb/s.
Sinds kort viel mij op dat de download snelheid niet meer is wat het was. Nog slechts zo'n 15 Mb/s.
Locatie is Gouda centrum. Ik heb een aantal testjes gedaan om zaken uit te sluiten. Allereerst, in een andere pc, geen verschil, daarna heb ik de simkaart in mijn telefoon getest, prima snelheid > 60 Mb/s. Wat zou de oorzaak kunnen zijn en heeft u suggesties voor een oplossing? Zijn er diagnostics die ik zelf kan uitvoeren?

bij voorbaat dank
Wim

1 reactie

Reputatie 7
Badge +21
Hoi Wim. Welkom op het forum! Wat vervelend dat de je een lage internetsnelheid hebt. Ervaar je dit probleem op verschillend locaties? Het is erg lastig om dit probleem op afstand te verhelpen. Je geeft aan dat de simkaart wel goed werkt in een ander toestel. Ik verwacht dat het probleem in de dongel zelf zit. Ik zou je daarom willen doorverwijzen naar een KPN (XL) winkel. Op deze site kun je alvast een afspraak maken voor in de winkel. Voor dit soort problemen kan je het beste naar een KPN XL winkel gaan.

Reageer