Beantwoord

Iedere maand automatisch mb's delen

• 3 oktober 2017
  • 32 reacties
  • 5309 keer bekeken

Toon eerste bericht

32 reacties

Ook hier de grote wens om dit automatisch te kunnen inregelen!! Zo ingewikkeld kan dit toch niet zijn voor de programmeurs?

Reputatie 7

Ja, het verzoek staat al lang op 'de lijst'.

Aan de andere kant….

Als je dit al meteen aan het begin v.d. maand 'moet’ doen dan is, mijns inziens, het éne abonnement gewoon te hoog en het andere te laag, toch? :smirk: .

Reputatie 7
Badge +10

Ja, het verzoek staat al lang op 'de lijst'.

Aan de andere kant….

Als je dit al meteen aan het begin v.d. maand 'moet’ doen dan is, mijns inziens, het éne abonnement gewoon te hoog en het andere te laag, toch? :smirk: .

Volgens mij is het een financiële kwestie. Al weet ik dat niet zeker. Maar ... 1 abo met 0 data en 1 abo met 30 gb data, is dat niet goedkoper dan 2 abo's met 15 gb data?

Een andere reden is misschien de situatie dat ouders het abo van hun kinderen betalen. Dan kiezen ze voor hun kinderen het goedkoopste abo zonder data. Omdat ze het anders allemaal te duur vinden. Voor henzelf kiezen ze dan het duurste abo, met veel data, waardoor ze uiteindelijk nog steeds duur uit zijn, maar ... dat is dan ... "niet erg". Want alle collega's op het het werk hebben ook allemaal 30 gb. Of 50 gb. Of nog meer. En ja, je moet toch wel een beetje mee doen hé? :wink:

Tot mijn verbazing ontdek ik dat dit niet automatisch kan.   Ik vind de implementatie klant onvriendelijk. Wij hebben een compleet pakket waardoor ik dubbele data krijg. Die wil ik graag over 2 telefoon abonnementen delen.   

Kan niet begrijpen dat KPN dit nog niet geïmplementeerd heeft!

Reputatie 7
Badge +10

Data delen is helemaal nooit bedoelt om dat structureel te doen. Het is bedoelt als service, waarbij je incidenteel wat heel en weer kan schrijven van het ene abonnement naar het het andere. Als dat elke maand moet, dan heb je feitelijk gewoon verkeerde abonnementen afgesloten. En zul je ook daar de oplossing in moeten zoeken.

Data delen is helemaal nooit bedoelt om dat structureel te doen. Het is bedoelt als service, waarbij je incidenteel wat heel en weer kan schrijven van het ene abonnement naar het het andere. Als dat elke maand moet, dan heb je feitelijk gewoon verkeerde abonnementen afgesloten. En zul je ook daar de oplossing in moeten zoeken.

Als dat zo is wat je zegt moeten ze dat duidelijk op de website zetten. Want nu adverteren ze er ermee en het is helemaal niet duidelijk dat dit niet structureel is!.

Reputatie 7

Als dat zo is wat je zegt moeten ze dat duidelijk op de website zetten. Want nu adverteren ze er ermee en het is helemaal niet duidelijk dat dit niet structureel is!.

Dat is natuurlijk ook niet zo, je zou ook dief van je eigen portemonnee zijn als je al jouw abonnementen met grotere databundels zou moeten aanschaffen.

Stel je hebt vast Internet van KPN en een gezin van drie personen en de databehoefte per persoon is zo'n 10GB.

Je zou dan natuurlijk 3 abonnementen van 10GB kunnen afsluiten à €22,50 en dus per maand €67,50 kwijt zijn of je neemt 2 abonnementen van 0GB à €10,- en 1 abonnement met unlimited GB's à €30,- en deelt GB's op de 1e van de maaand. Je bespaart dan dus €17,50 per maand.

Ik snap overigens wel dat KPN geen functionaliteit biedt om automatisch data te delen.

Reageer