Beantwoord

Iedere maand automatisch mb's delen

• 3 oktober 2017
  • 17 reacties
  • 3265 keer bekeken

Beste,

In ons gezin hebben we 3 kpn abonnementen waarvan 1 zonder mb's. Nu deel ik iedere maand , op de 1e, mb's met mijn zoon. Dit gaat prima.
Is het mogelijk om automatisch een standaard hoeveelheid mb's te delen, zodat ik hier niet op iedere 1e van de maand aan hoef te denken?

Alvast bedank voor uw reactie,

IlVi114
icon

Beste antwoord door Joran 1 augustus 2018, 16:17

Dag Herman, automatisch MB's delen gaat vooralsnog niet gebeuren. De verbetervoorstellen over dit onderwerp zijn afgewezen wegens de kosten/baten-verhouding. Ik hoop dat dit in de toekomst nog herzien wordt maar het zit nu in ieder geval niet in de planning.
Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Dat is op dit moment niet mogelijk. Via een eerder gestelde zelfde vraag is dit verzoek wel doorgegeven aan de ontwikkelaars.
Reputatie 7
Badge +27
Dag Herman, automatisch MB's delen gaat vooralsnog niet gebeuren. De verbetervoorstellen over dit onderwerp zijn afgewezen wegens de kosten/baten-verhouding. Ik hoop dat dit in de toekomst nog herzien wordt maar het zit nu in ieder geval niet in de planning.
Reputatie 7
Badge +27
Helemaal eens hoor! Ik snap hoe handig het kan zijn. De mogelijkheden om deze functie toe te voegen worden inmiddels weer onderzocht, het blijft een wens die we vaak zien binnenkomen. Hopelijk gaat het dit keer wel lukken! 🙂
Reputatie 5
Badge +11
Dag Pieterrrman,

Vooralsnog is er geen informatie beschikbaar waaruit blijkt dat we het 'automatisch delen van MB's' gaan invoeren. We hebben deze wens wel doorgegeven aan de mensen die erover gaan, maar uiteindelijk zal door hen het besluit gemaakt worden of het wenselijk is. Er zijn natuurlijk voor- en nadelen aan een dergelijke functie en deze worden tegen elkaar afgewogen. Ook kijken we of het technisch haalbaar is om dit in orde te maken. Vooralsnog dus geen nieuwe informatie of het gaat komen en als dat wel gebeurd, wanneer dit zal zijn.
Reputatie 7
Als zij Budget heeft, waar zelf geen MB's inzitten, en de MB's die ze van jouw heeft gekregen zijn op, dan kan ze niet meer via 4G internet gebruiken totdat jij weer MB's overmaakt (gebruik maar even de bankterm ivm duidelijkheid). Via wifi kan ze altijd internet gebruiken.
Hoi Herriman,
Elke telefoon die data gebruikt heeft ook de beschikking over een agenda waarin je terugkerende herinneringen toe kunt voegen, bv elke eerste van de maand om 06:30 (of een andere tijd dat beter uitkomt) MB's overmaken. Hetzelfde geldt voor de andere handelingen, maar dan 10 minuten later of zo.
Ik zit op dit moment met dezelfde vraag als de topicstarter. En het laatste antwoord is wederom 3 maanden geleden. Wat is de status en is het mogelijk om dit nogmaals te melden richting ontwikkelaars? Misschien is het feit dat Vodafone dat sinds kort wel bied (Red Together-abonnement) een reden dat KPN er nu wat meer haast achter kan zetten?

Daarnaast nog een vraag voordat ik het 0 MB abonnement aanschaf: Wat gebeurd er als ik op de 1e nog geen MB's heb gedeeld met mijn dochter maar ze gebruikt ze wel? Krijg ik daarvan buiten bundel kosten of kan ze op dat moment niet internetten ?
Reputatie 7
Badge +10
Ha @IlVi114, welkom op het Forum! Wat Peter zegt dat klopt helemaal 🙂 Het is ook een wens van ons. Zodra het mogelijk is, laten wij het weten. Als je nog andere vragen hebt, stel ze gerust!
Reputatie 7
Badge +18
Dag Bertran Gils! De vraag is inderdaad al wel eerder gesteld. Ik heb ben ik bang nog geen ander antwoord voor je. Het idee is wel geopperd, maar vooralsnog zijn er geen concrete plannen om dit daadwerkelijk te implementeren.
Blijkbaar dateert deze vraag alweer van oktober 2017.
Daarvoor is de vraag ook al eens eerder gesteld en is de vraag ook al eens doorgestuurd naar de achterban.
Graag zou ik ook mb's automatisch willen delen met mijn gezin en zijn we nu inmiddels al beland op 31 januari 2018!
Nog steeds is er niets te ontdekken op welke wijze dit eventueel mogelijkheid is.
Om welke reden dan ook, zou je denken, dat deze mogelijkheid bewust niet doorgevoerd wordt.
Na het aflopen van de huidige abonnementen in ons gezin, toch overwegen of er andere aanbieders zijn die dit wel mogelijk maken?

Wachtend op een reactie groet ik u,

Bertran Gils
Reputatie 3
Badge +3
Hey Rob84,

Ik snap dat het erg handig zou zijn wanneer het MB's delen automatisch ingeregeld wordt. Zoals hierboven aangegeven hebben we de wens van deze optie doorgegeven aan de ontwikkelaars. Het ligt niet in de planning dit te implementeren. Mocht dit in de toekomst wel zo zijn dan maken we dit uiteraard officieel bekend.
Inmiddels is het 12 maart en nog steeds geen oplossing.
Waarom dit bij zakelijke abonnementen wel is en bij particulieren niet, is mij echt een raadsel
Kom op techteam, zet er eens vaart achter!!!!!
Ik zit ook naar deze optie te smachten. Indien dit voor de app lastig blijft dan graag eerst zsm op de mijnkpn website.

En ja Joran, je kunt dit inplannen, maar er zijn van die momenten dat dat dan toch even niet uitkomt of vergeten wordt. Het is dan wel heel makkelijk om het mb 's delen te schedulen
Hoi,
wat is momenteel de status van dit verzoek ?
Wij hebben 4 abbonementen lopen, 3 x budget zonder data en 1 x met 20G data, het is erg onhandig dat elke eerste van de maand handmatig die 20G verdeeld moet worden over de 4 abbo's en dat vervolgens ook de gsm's een keer opnieuw aangemeld moeten worden op het netwerk (vliegtuigmode aan/uit) voordat de bundel beschikbaar is.
Vroeger toen wij nog bij Ziggo/Vodafone zaten hadden we gewoon 1 bundel waar alle vier de nummers gebruik van konden maken, dat werkte aanzienlijk handiger.
Ik zou heel graag zien dat dit wordt aangepast, dit levert elke eerste v.d. maand weer frustratie op wat nergens voor nodig is.
Groeten,
Herman
Hoi Joran,
Heel spijtig dit, dit levert bij ons thuis elke eerste van de maand gedoe op.
Ik moet handmatig de mb's verdelen over de 4 gsm nummers die we thuis hebben.
Mijn vrouw en kinderen moeten vervolgens opnieuw aanmelden op het kpn netwerk voordat ze weer 4g data beschikbaar hebben.
Als ik wat vergeet te doen, dan hebben mijn vrouw en kinderen geen data, als zij wat vergeten te doen hebben ze geen data, of als de volgorde niet correct is hebben ze ook geen data, heel onhandig allemaal.
Wat mij betreft is dit zodanig onhandig dat dit een overstap naar andere provider zou rechtvaardigen, ik hoop dan ook dat bovenstaande besluit kan worden aangepast en dat deze feature wel op de todo-lijst komt te staan van jullie ontwikkelaars.
Invoeren zou moeten gebeuren is mijn mening
zou een hoop frustratie weg nemen bij een hoop mensen waaronder ikzelf

ik ben ondertussen ook aan het kijken of er andere providers zijn die dit wel hebben
maar dan zeg ik ook alles op wat ik nu van KPN afneem
ik hoop dat dit niet nodig hoeft te zijn
Helemaal eens hoor! Ik snap hoe handig het kan zijn. De mogelijkheden om deze functie toe te voegen worden inmiddels weer onderzocht, het blijft een wens die we vaak zien binnenkomen. Hopelijk gaat het dit keer wel lukken! :)
Ik zou het ook super vinden als automatisch MB'sdelen per maand beschikbaar komt.
Met 2 GSM's en 1 zonder data is dit maandelijks gedoe. hoopt dat het helpt om deze verzoeken te blijven indienen.

Reageer