Beantwoord

In buitenland, maar geen 4G internet

  • 15 August 2019
  • 4 reacties
  • 255 keer bekeken

Ik ben in het buitenland maar mijn 4g werkt niet.
Mijn roaming staat aan, ik heb mijn mobiel al een paar keer aan en uit gezet, ik zit nog niet aan mijn limiet, en ik kan wel gewoon bellen.

Wat zou ik nog meer kunnen doen?

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Bart_ 16 August 2019, 10:00

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Wendy39 Heb je helemáál geen internet of gaat het alleen om 4G? Het laatste geval kan uiteraard samenhangen met bereik. In het eerste geval kan er ook iets anders aan de hand zijn. Waar ben je ongeveer? Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Wendy39 Heb je helemáál geen internet of heb je alleen geen 4G? In het laatste geval zou het een kwestie van bereik kunnen zijn en inhet eerste geval kan er iets anders spelen. Ik zoek het graag voor je uit. Waar ben je ongeveer? Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?
Ik heb een soort van geen tot een 'E' netwerk (dus ook een soort van geen internet als je 4g gewend bent) : )
Uiteindelijk erachter gekomen dat het inderdaad een kwestie is van bereik.
Heel raar...Mijn zoon heeft ook KPN, en wel 4G (met een oudere telefoon)
Ik met een Samsung Galaxy S9 van een jaar oud, niet..
Als we uit het dal komen (duistland) heb ik wel 4g.

Bedankt voor het bericht!
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Wendy39 Ja, dat zal dan inderdaad met bereik te maken hebben. Dat is jammer, maar je zult begrijpen daar niet direct iets aan te doen is. In dit algemene topic lees je er meer over en ik citeer alvast een bericht van mezelf uit dat topic, om je wat extra uitleg te geven: deze uitleg raakt ook aan jouw situatie.

"Het is moeilijk om precies te verklaren hoe het zit. Je zult begrijpen dat we als Nederlandse provider niet kunnen kijken hoe het bereik op een specifieke plek in Frankrijk is. Je bent te gast op het netwerk van een lokale provider, met alle voor- en nadelen van dien. We kunnen niet live met je meekijken.

Het principe qua bereik in het buitenland is hetzelfde in Nederland. Het signaal gaat van de zendmast naar je mobiele telefoon. Hoe verder je van de mast verwijderd bent, des te slechter wordt het signaal. Ook belangrijk om te weten is dat de kwaliteit van het signaal wordt beïnvloed door bebouwing en natuurlijke elementen: het signaal moet er dwars doorheen en hoe minder blokkades er zijn des te beter is de kwaliteit. Het is de reden dat je in huis vaak minder bereik hebt dan buiten en ook een verklaring voor het welbekende 'ik rij nu door een tunnel en mijn verbinding valt weg'. Die vijf minuten rijden die je noemt kunnen dus wel degelijk een verschil maken, als je kijkt naar bovenstaande factoren.

Verder: we zijn in Nederland gewend aan een uitstekend mobiel netwerk, dat is toegerust op veel gebruikers en dat op verreweg de meeste plaatsen heel goed werkt. Dat geldt voor ons eigen netwerk, maar ook voor dat van de concullega's. Niet elk ander land heeft de beschikking over een netwerk en een infrastructuur die zo up to date is en zo goed is toegerust op grote aantallen gebruikers. Nederland is een klein en dichtbevolkt land, waar je heel veel zendmasten vindt. Dat geldt niet voor elk Europees land, zeker niet in gebieden die minder dichtbevolkt zijn."

Je geeft aan dat je in een dal zat. Ik ga er gemakshalve vanuit dat er geen zendmast in dat dal was en dan kun je je voorstellen dat zo'n 'stenen muur' van bergen het signaal blokkeert. Een goeie tip is altijd wel om te kijken of een andere provider je beter bereik biedt. Als je roaming aan hebt staan maak je automatisch verbinding met een voorkeursnetwerk, maar je kunt handmatig ook een andere provider selecteren.