Beantwoord

In Duitsland bijna altijd 3G of geen ontvangst

• 3 maart 2018
  • 4 reacties
  • 1224 keer bekeken

Hey Annabel, welkom op het forum. Vervelend dat je geen mobiel internet hebt op het moment. Krijg je wel verbinding met een netwerk? Welke zie je allemaal staan? Wil je de volgende dingen controleren/proberen:

- Roaming moet aan staan
- De APN moet zijn: portalmmm.nl
- Toestel een keer herstarten
- Handmatig een ander netwerk selecteren

Ik hoor graag of één van deze dingen helpen!

Hallo, zelfde probleem. Mijn man heeft tmobile, zijn bereik is altijd 4g.
Ik met kpn door de hele Duitsland heen bijna altijd 3G of geen ontvangst.

Handmatig netwerk kan ik niet kiezen, ook al heb ik bovenstaande instellingen aangepast!
Help aub
Bedankt vera

Admin: post afgesplitst naar eigen topic
icon

Beste antwoord door Marcia_ 10 maart 2018, 14:35

Beste Vera, je hebt niet meer gereageerd, zie ik. Helaas hoor ik vaker dat klanten problemen ervaren met 4G ontvangst in Duitsland. 3G zou echter wel naar behoren moeten werken én je zou ook handmatig een ander netwerk moeten kunnen kiezen. T-Mobile kan je waarschijnlijk niet kiezen, maar wel Telekom of O2. Ik verneem je bevindingen graag.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hi Vera, welkom op het KPN forum! Je hebt zo te zien al het een en ander geprobeerd, maar nog zonder succes. Het andere netwerk selecteren kan ook zonder dat je die instellingen probeert te wijzigen, dat moet namelijk altijd kunnen in de instellingen van het toestel.
Als je het toestel laat zoeken naar de beschikbare netwerken, lukt dat dan wel? En welke opties krijg je dan te zien?
Reputatie 7
Badge +27
Beste Vera, je hebt niet meer gereageerd, zie ik. Helaas hoor ik vaker dat klanten problemen ervaren met 4G ontvangst in Duitsland. 3G zou echter wel naar behoren moeten werken én je zou ook handmatig een ander netwerk moeten kunnen kiezen. T-Mobile kan je waarschijnlijk niet kiezen, maar wel Telekom of O2. Ik verneem je bevindingen graag.

Hallo,
Bedankt voor je reactie. Bij het handmatig kiezen kreeg ik dus geen andere netwerken te zien. Helemaal geen.
Ze waren er wel want mijn man heeft dus gewoon een 4g verbinding met zijn tmobile.

Het is mij op op geen enkele manier gelukt iets anders handmatig te selecteren. ?
Reputatie 7
Badge +27
Wat vreemd! Waar in Duitsland was je ongeveer? Kom je vaker in het buitenland? Ik ben heel benieuwd of je hier een volgende keer ook tegenaan loopt. Het lijkt me goed dat je op dat moment nog eens contact opneemt. We kunnen dan met onze technische dienst schakelen. Zij kunnen meekijken op je nummer om te zien of er aan onze kant iets mis gaat. Je zou daarnaast ook kunnen proberen om je simkaart in het toestel van je man te plaatsen om te zien of je daar wel een ander netwerk kunt selecteren. Zo kunnen we controleren of het wellicht aan je toestel ligt.

Reageer