Beantwoord

Ineens een hoge dataverbuik op mobiel

  • 26 June 2019
  • 13 reacties
  • 130 keer bekeken

Goedemiddag, ik heb op het toestel vam mijn man precies hetzelfde maar bij hem staat het uit...

*afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt
icon

Beste antwoord door Alex van KPN 27 June 2019, 20:55

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Ik heb de S10 en bij mij staat het aan en ik verbruik per maand bijna niets... snap er niks van? :-S
Reputatie 7
Badge +24
Hoi Sylvia.

De optie "overschakelen naar mobiele gegevens" is als je thuis op WIFI zit. Buiten de WiFi om zal je wel op 4G omschakelen als dataroaming zelf aan staat. Waar de data precies voor is gebruikt mag ik niet inzien. Wel hebben de meeste telefoons de optie om te kunnen bekijken welke app dit heeft verbruikt bij de instellingen. Welke telefoon heeft je man? Ik kan wel kijken of ik dit stap voor stap uit kan leggen.

Om hoeveel data gaat het? Het kan ook zijn dat het toestel een update heeft uitgevoerd via 4G op de achtergrond o.i.d.
Hoi Alex,

Mijn man heeft de A50. Als ik onder gegevensgebruik kijk staat er 6,17 GB bij Samsung Internet en 2,28 GB bij Google Play Store..

sorry, heel dom misschien (ben van de oude stempel), wat houdt de optie "overschakelen naar mobiele gegevens" is als je thuis op WIFI zit in? bij mij staat deze namelijk aan (ik verbruik niet zo veel blijkbaar), bij mijn man staat dit dus uit...
PS: als ik op de zolder zit heb ik vaak het WIFI tekentje met een uitroepteken er achter en daarachter 4G+, mijn man heeft dan alleen het WIFI tekentje..
Reputatie 7
Die optie zorgt er voor dat er ongemerkt van wifi naar 4G omgeschakeld wordt als de wifi verbinding te zwak is. Je doet er zeer verstandig aan om deze optie uit te zetten.
Dan zal 4G alleen gebruikt worden als er helemaal geen wifi verbinding is.
Ok 🙂, done!
Reputatie 7
Badge +24
Daar hoef je zeker geen sorry voor te zeggen. Die optie betekent simpelweg dat wanneer je thuis op WiFi verbonden bent, dat je niet overschakelt op 4G als WiFi waarom dan ook instabiel of heel traag is.

Het kan ook zijn dat de Playstore updates van apps op de achtergrond heeft uitgevoerd. Dit kun je uitzetten via 4G zodat dit alleen via WiFi wordt gedaan, zie hier een stappenplan. Dat zou ongeveer overeen moeten komen met de stappen op zijn telefoon. Ik heb ook een overzicht naar je gemaild van het verbruik, misschien kunnen jullie het dan beter plaatsen. 🙂
Dank je wel! ik heb dat ook aangepast op beide toestellen! Ga nu even kijken wat je hebt gemaild.
Reputatie 7
Die optie betekent simpelweg dat wanneer je thuis op WiFi verbonden bent, dat je niet overschakelt op 4G als WiFi waarom dan ook wegvalt.
Als de wifi wegvalt zal nog steeds naar 4G omgeschakeld worden, ongeacht de instelling van die optie. Die optie voorkomt alleen omschakelen naar 4G als de wifi verbinding langzaam of instabiel is.
Reputatie 7
Badge +24

Die optie betekent simpelweg dat wanneer je thuis op WiFi verbonden bent, dat je niet overschakelt op 4G als WiFi waarom dan ook wegvalt.Als de wifi wegvalt zal nog steeds naar 4G omgeschakeld worden, ongeacht de instelling van die optie. Die optie voorkomt alleen omschakelen naar 4G als de wifi verbinding langzaam of instabiel is.


Verkeerd uitgedrukt, dat is inderdaad wat ik bedoelde. 😥 Heb het aangepast.
Heb op mail gereageerd Alex
Reputatie 7
Badge +24
Zag het, hopelijk is alles duidelijk nu. 🙂
Ja, dank je wel, ik ga het in de gaten houden!