Beantwoord

Inflatie verhoging?

  • 9 October 2021
  • 8 reacties
  • 234 keer bekeken

Hans Eerhard, inflatie correctie? Wat een onzinnig verhaal, je maakt mij niet wijs dat de Koninklijke KPN geen rekening houdt met de inflatie. Inflatie is van alle tijden als je als groot bedrijf daar geen rekening houdt met het opstellen van je klant contracten ben je niet goed bezig. Wat een belachelijk verhaal. Gaat niet om die voor 50 cent "inflatie verhoging" maar stel dan je contracten goed op.... Mijn abbo loopt volgens jaar gelukkig af. Dan maar eens kijken naar een provider die zich aan de contractuele afspraken houdt. BAH..…

Ik hou me toch ook aan de afspraken door netjes het afgesproken abbo bedrag te betalen..... BEN WITHEET! 

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 11 October 2021, 10:54

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Badge +19

Die niet zo overdreven zeg. Alle providers doen dat.

Nee hoor, alle providers die een netwerk hebben wel, maar vituele providers zijn er nog zonder.

Joep is vast van de KPN. 

Ik heb ook al jaren Digitenne maar deze schijnt niet beïnvloed te kunnen worden door de inflatie, Al jaren betaal ik 18 euro in de maand voor Digitenne.

Ook heb ik een Abbo van een andere provider waar ik al jaren hetzelfde bedrag betaal.

Daarom vreemd dat de KPN nu met zo'n "inflatiecorrectie" komt.. 

Hallo @Hanseerhard 

We hebben het recht om onze tarieven jaarlijks te indexeren volgens de CBS Consumentenprijsindex. Daarin wordt bekendgemaakt met welk percentage de prijzen stijgen. Als we onze tarieven indexeren vindt dit plaats op 1 oktober over de afgelopen periode 1 juli t/m 30 juni. De indexering geldt alleen voor u als u op dat moment langer dan 3 maanden klant bent.

Bovenstaande staat gewoon in de voorwaarden, dus als je die (goed) gelezen had, had je het kunnen weten.

 

Reputatie 7
Badge +24

Joep is vast van de KPN. 

Ik heb ook al jaren Digitenne maar deze schijnt niet beïnvloed te kunnen worden door de inflatie, Al jaren betaal ik 18 euro in de maand voor Digitenne.

Dat is niet zo. Die 18 euro is helemaal nog niet zo heel lang. Het was veel goedkoper. Volgens mij is het begonnen met 10 euro of € 12,50 ofzo. Als er iets de afgelopen jaren flink omhoog gegaan is, dan is het wel digitenne. 

Nieuwsartikel uit 2019:

https://www.totaaltv.nl/nieuws/forse-prijsverhoging-prijst-kpn-digitenne-uit-de-markt/

Het was toen € 15,50 en werd 17 euro.

Joep is vast van de KPN. 

Ik heb ook al jaren Digitenne maar deze schijnt niet beïnvloed te kunnen worden door de inflatie, Al jaren betaal ik 18 euro in de maand voor Digitenne.

Dat is niet zo. Die 18 euro is helemaal nog niet zo heel lang. Het was veel goedkoper. Volgens mij is het begonnen met 10 euro of € 12,50 ofzo. Als er iets de afgelopen jaren flink omhoog gegaan is, dan is het wel digitenne. 

Ik ben ooit begonnen met €7,50 voor een Digitenne-pakket.

 

Reputatie 7
Badge +24

Joep is vast van de KPN. 

Ik heb ook al jaren Digitenne maar deze schijnt niet beïnvloed te kunnen worden door de inflatie, Al jaren betaal ik 18 euro in de maand voor Digitenne.

Dat is niet zo. Die 18 euro is helemaal nog niet zo heel lang. Het was veel goedkoper. Volgens mij is het begonnen met 10 euro of € 12,50 ofzo. Als er iets de afgelopen jaren flink omhoog gegaan is, dan is het wel digitenne. 

Ik ben ooit begonnen met €7,50 voor een Digitenne-pakket.

 

Kijk aan!!!

Reputatie 7
Badge +17

 Hallo @Hanseerhard, welkom op het KPN forum. Ik begrijp uit jouw bericht dat je onlangs een prijswijziging gekregen hebt. Hier ben je het niet mee eens, omdat jij vindt dat wij als bedrijf bij het opstellen van contracten al rekening moeten houden met inflatiecorrectie. Dit is (vrijwel) onmogelijk. Ieder jaar stijgen de prijzen van producten en diensten in Nederland door inflatie. Onze kosten stijgen dus ook. Daarom passen wij eens per jaar de abonnementsprijs aan van onze abonnementen.

Voor mobiele abonnementen geldt dat de abonnementsprijs op 1 oktober verhoogd wordt. Hiervoor gebruiken wij het inflatiepercentage dat het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) vaststelt. Dat noemen we inflatiecorrectie. In 2021 is de inflatiecorrectie 1,5%. Deze geldt als:

  • Je abonnement is ingegaan voor 1 juli
  • Je na 1 maart 2009 klant bent geworden of je contract hebt verlengd

Zoals @JanD ook al aangeeft, is het recht om inflatiecorrectie toe te passen ook opgenomen in onze algemene voorwaarden. Dit staat er in je contract over de inflatiecorrectie:

Het tarief van uw abonnement of bundel wordt jaarlijks op 1 oktober verhoogd volgens de CBS Consumentenprijsindex over de afgelopen periode 1 juli t/m 30 juni. De aanpassing geldt uitsluitend als op die datum meer dan 3 maanden van uw contractstermijn verstreken zijn. Als de CBS Consumentenprijsindex negatief is zullen de prijzen niet worden aangepast.

Ik snap dat je ervan baalt dat de prijzen stijgen, maar ik kan er helaas niets aan veranderen.