Instabiele wifi op Samsung S5

• 2 februari 2015
  • 6 reacties
  • 2417 keer bekeken

Ik heb sinds een paar maanden een Samsung S5 en sinds vorige twee weken is mijn KPN compleet pakket verhuist naar een ander adres. Alles doet het goed, maar sinds een paar dagen is mijn wif instabiel op mijn telefoon. Hij schakelt continu over op 4G. Dit geldt alleen voor mijn telefoon. Laptop en tablet hebben geen problemen. Wifi ontvangst is ook optimaal. Hoe kan dit en hoe kan dit opgelost worden? Ik vind het erg storend.

Admin: onderwerp aangepast voor betere vindbaarheid

6 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Beste Ilona261, 

Hartelijk welkom op het KPN Forum! Ik begrijp dat dit erg storend is en dat je graag een oplossing wilt. Hebben andere telefoons dit ook, dat de WiFi wegvalt en het toestel overschakelt naar 4G of 3G? Het gekke is dat het alleen je mobiele toestel betreft waarbij de WiFi wegvalt. Wil je jouw simkaart eens testen in een ander toestel en vice versa? Ik ben benieuwd of dit een ander resultaat geef en of het mogelijk iets met je toestel zelf te maken heeft.  

Met hartelijke groet, 

Cindy
Precies hetzelfde probleem en mijn vriend ook. En ligt niet aan de router die is van ziggo en alles doet het goed behalve onze telefoons met kpn abo.
elke paar minuten worden we van wifi gegooid en dan weer automatisch ingelogd. Heel vervelend en gaat al 2 dagen zo. Alles al geprobeerd wat op de site staat kwa instellingen.
Cindy,

Ik heb niet zo een ander toestel bij de hand. Mijn vriend heeft een S3. Heeft geen problemen. Ik heb het automatisch overzetten naar 4G uitgezet en nu is het minder. Maar vanochtend kon ik helemaal niet meer op wifi. Moest eerst de telefoon uitzetten. Het is idd erg storend en ben dit ook niet gewend van KPN.

Ilona

Ik heb hetzelfde probleem met de Samsung Galaxy s5.
Ik heb wel een vinkje gevonden onder instellingen -> wifi -> slimme netwerkwissel. Deze zou bij een instabiele wifi verbinding automatisch het 4g netwerk inschakelen maar bij mij is er geen verschil of deze nu in of uitgeschakeld is.

Aan het thuisnetwerk kan het in ieder geval niet liggen hiervan is letterlijk alles van vervangen een aantal maanden terug. Inmiddels al 50% van mijn databundel in 4 dagen verstookt terwijl ik op 1,5 meter van de modem zit.
Hallo. Speciaal een acount aangemaakt om ook te melden dat sinds een aantal dagen de wifi elke keer aan en uitschakelt...kpn wat of waar zit het probleem?? Het is erg vervelend en pas sinds de laatste dagen..graag een reactie...groet
Reputatie 5
Badge +9
Hallo johanhaf, 

Welkom op het KPN Forum! 

Ik kan me voorstellen dat het erg hinderlijk is wanneer Wifi op je toestel voortdurend in- en uitschakelt. Dit duidt op een probleem met je toestel, niet op een probleem met de diensten van KPN. Ik adviseer je om je toestel eens na te (laten) kijken. Dat kan bijvoorbeeld in de KPN Winkel. 

Succes in ieder geval! 

Met vriendelijke groet, 

Heine

Reageer