Beantwoord

Internet binnen Europa werkt niet Huawei P30 Pro

  • 20 October 2021
  • 1 reactie
  • 104 keer bekeken

Hi!

Ik heb nu al een hele tijd (4x gehad, voorheen telfort)  dat mijn internet het niet doet buiten NL maar binnen EU. Ik heb een huawei p30 pro momenteel en onbeperkt bellen/internet/sms abonnement en betaal ook om binnen de eu te internetten. Dit lukt helaas niet. Heb verschillende dingen geprobeerd, oa APN aanpassen, nieuwe simkaart en activeren, aan en uit, roaming is aan. Ben nu ten einde raad. Zie ik iets mogelijk over het hoofd? 

 

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 21 October 2021, 11:29

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +19

Van harte welkom op ons forum @Anoniem.kpn

Ik begrijp dat je internet het al langere tijd niet doet wanneer je buiten Nederland bent, dat is niet handig natuurlijk. Je noemt specifiek internet, lukt het wel om bijvoorbeeld te bellen of sms’en? In welk land speelt (of speelde) dit probleem? 

In Nederland ben je natuurlijk standaard met het KPN netwerk verbonden. Buiten Nederland ben je afhankelijk van de daar beschikbare netwerken. Er zijn meestal verschillende netwerken beschikbaar, maar dat verschilt per locatie. Kreeg je wel verbinding met een netwerk? Het helpt vaak ook om handmatig een ander netwerk te kiezen. Hier vind je meer informatie en tips over internet in het buitenland op je mobiel. Het is uiteindelijk ook raadzaam om jouw sim even in een ander toestel te testen, als het op je eigen P30 Pro niet lukt. Dat is een goede test om uit te sluiten waar je de oplossing in moet zoeken.