Vraag

Internet in Belgie werkt niet

• 28 september 2016
  • 9 reacties
  • 1829 keer bekeken

Hallo, het valt mij op dat internet in Belgie niet werkt met mijn iPhone. Nu heb ik eerdere vragen terug gelezen maar kan de optie EU-internet (onder Instellingen-Mobiel netwerk-Opties mobiele data) niet op mijn telefoon vinden. Bij mij staat daar alleen: Gesprekken en Data, Dataroaming en Mobieledatanetwerk. Kan die optie met een nieuwere software versie verwijderd zijn? Mijn IOS versie is 10.0.2

Zijn er verder nog andere manieren om het wel werkend te krijgen?

9 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Goedenavond Paul9

Heeft u de app van MijnKPN niet op uw IPhone? Daar kunt u het zien. En een internetbundel aanzetten. Ook een buitenlandbundel:

Reputatie 7
Badge +12
De optie "EU Internet" op de iPhone is met de komst van iOS 10 inderdaad verdwenen. Daar kan het dus niet fout gegaan zijn. Heb je zoals Dennis al zegt een bundel afgesloten? Zo ja, krijg je wel een 3G/4G icoontje in beeld of dat ook niet? En heb je Roaming aanstaan? (Instellingen > Mobiel netwerk > Opties mobiele data)
Ik heb geen bundel afgesloten maar dat hoeft volgens mij niet. Mijn internet werkt namelijk prima in Duitsland, Noorwegen, Italie en vele andere landen. Alleen Belgie geeft een probleem.

Ik heb het 3G of 4G icoon in beeld als ik in Belgie ben.

Wat zou ik moeten zien op de mijnKPN app?
Reputatie 7
Badge +18
Ik ga ook wel eens naar België, maar als ik geen bundel heb, dan doet internet het gewoon niet. KPN blokkeert dat. Om zo geen hoge kosten te maken. Op mijn eerste bericht ziet u de bundels. En u daaruit kiezen. En daarna heeft u internet.
Reputatie 7
Badge +18
Ik heb geen bundel afgesloten maar dat hoeft volgens mij niet. Mijn internet werkt namelijk prima in Duitsland, Noorwegen, Italie en vele andere landen. Alleen Belgie geeft een probleem.

Ik heb het 3G of 4G icoon in beeld als ik in Belgie ben.

Wat zou ik moeten zien op de mijnKPN app?
Dat is vreemd dat ie in het rest van de landen het wel doet. Bij mij staat ook gewoon 3G of 4G in het scherm. Wat voor mobielabonnement heeft u?
Reputatie 7
Badge +28
Welkom Paul, vreemd dat internet alleen in België niet werkt. Met welk mobiel netwerk ben je verbonden? Kun je als test handmatig schakelen naar een ander netwerk?
Kun je ook het toestel eens op 3G vastzetten en testen of dat wel werkt? Dat kan via Instellingen > Mobiel Netwerk > Gesprekken en Data.
Reputatie 7
Badge +18
Welkom Paul, vreemd dat internet alleen in België niet werkt. Met welk mobiel netwerk ben je verbonden? Kun je als test handmatig schakelen naar een ander netwerk?
Kun je ook het toestel eens op 3G vastzetten en testen of dat wel werkt? Dat kan via Instellingen > Mobiel Netwerk > Gesprekken en Data.
In België zijn er volgens mij 2:

Proximus
Base

Als ik in België ben, dan krijg ik altijd verbinding met deze 2 netwerken. Ben echt benieuwd welke 2 het zijn bij Paul. Want volgens mij zijn er niet meer netwerkproviders in België. Maar als ik het verhaal zo lees, dan ligt het toch aan de Belgische provider. Want in andere landen werkt het wel bij Paul.

(Weer geen mail ontvangen toen jij dit bericht hebt geplaatst Joran! Baal hier best wel van! Ze moeten dit toch eens gaan veranderen!)
Reputatie 7
Badge +28
Mobistar (inmiddels Orange) is er ook nog. Via alle netwerken moet kunnen worden geroamd.

De mails bij reacties van moderators wordt aan gewerkt, maar ik vind het ook erg irritant dat het zo lang duurt 😞
Reputatie 7
Badge +18
Mobistar (inmiddels Orange) is er ook nog. Via alle netwerken moet kunnen worden geroamd.

De mails bij reacties van moderators wordt aan gewerkt, maar ik vind het ook erg irritant dat het zo lang duurt :(
Dank je wel voor de aanvulling, en nu ook geen mail. Kom er na 7 minuten achter dat je weer wat geplaatst hebt. 😉

Reageer