Beantwoord

internet in het buitenland

• 22 juni 2017
  • 12 reacties
  • 434 keer bekeken

In het verleden heb ik, ik meen op Mijn KPN, bescherming internetkosten in het buitenland ingeschakeld. Werkte altijd perfect. Sinds 15 juni 2017 wil ik deze bescherming natuurlijk weer opheffen, maar ik kan nergens meer deze optie terugvinden. Dus ik kan helemaal niet internetten in het buitenland...

Help?
icon

Beste antwoord door RobinFlikkema 23 juni 2017, 15:15

Hallo Paul_, bedankt voor je reactie. Volgens mij is je antwoord niet helemaal correct. Gisteren vond ik ergens online de tip dat je bescherming internetkosten kunt aan en uit zetten middels SMS. SMS naar 1233 de tekst BESCHERMING AAN of ... UIT. Vanavond in Belgie eens kijken of het gewerkt heeft.

En ja, dataroaming stond echt aan hoor...

Als het gewerkt heeft laat ik het weten.

Groet, Fer

T is 1266 ipv 1233
code:
BESCHERMING UIT naar 1266

Maar, die bescherming is pas actief als je bundel helemaal op is hé. Heb je wel de portalmmm als APN ingebruik?
Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Maar waarom wil je dit opheffen? Je wilt toch juist gewaarschuwd worden als je kosten maakt buiten je bundel?
Reputatie 7
Badge +24
Hey somogyi-selten, welkom! Goed dat je hier je vraag stelt. De bescherming internetkosten heeft zeker nog wel nut maar nu is het alleen nog voor buiten de EU. Het kan totaal geen kwaad om dit actief te houden. Het blokkeert namelijk niet het internet binnen de EU. Hier lees je hoe je het aan én uit kan zetten: https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland/instellingen.htm

Maar als jij binnen de EU geen internet had dan komt dat waarschijnlijk omdat "roaming" uit staat op je telefoon. In de instellingen kan je dat aan zetten. Welke mobiel gebruik je?
Hallo Paul_, bedankt voor je reactie. Volgens mij is je antwoord niet helemaal correct. Gisteren vond ik ergens online de tip dat je bescherming internetkosten kunt aan en uit zetten middels SMS. SMS naar 1233 de tekst BESCHERMING AAN of ... UIT. Vanavond in Belgie eens kijken of het gewerkt heeft.

Groet, Fer
Reputatie 7
Badge +30

Groet, Fer

T is 1266 ipv 1233
code:
BESCHERMING UIT naar 1266

Maar, die bescherming is pas actief als je bundel helemaal op is hé. Heb je wel de portalmmm als APN ingebruik?
Mijn probleem is dat ik het buitenland helemaal geen internet heb, ook niet als roaming aan staat. Ik begrijp niet wat je met portalmmm en APN bedoelt.
Inderdaad een sms naar 1266, code: BESCHERMING UIT. Ik wil dit eerst ff testen of ik nu wel internet in het buitenland heb. Daarna zet ik hem weer aan...
Reputatie 7
Daarna zet ik hem weer aan...Hoe vaak ben je buiten de E.U. Zwitserland, Noorwegen of IJsland? Binnen E.U. en die landen gaat de snelheid omlaag als je door de bundel bent, net als in Nederland, en kun je met die snelheid (128 Mb/s) zonder extra kosten verder internetten.

V.a. 2019 valt G.B. buiten de "roam like home" regeling.
Reglematig in B, D en H. En dan is het onhandig geen internet te hebben. En is je bundel op, dan surf je traag verder zonder extra kosten?
Dank voor je reactie
Reputatie 7
Badge +30
Reglematig in B, D en H. En dan is het onhandig geen internet te hebben. En is je bundel op, dan surf je traag verder zonder extra kosten?
Dank voor je reactie
Binnen de EU wel ja.
Mijn probleem is dat ik het buitenland helemaal geen internet heb, ook niet als roaming aan staat. Ik begrijp niet wat je met portalmmm en APN bedoelt.De APN is een instelling (voor gateway enzo), dat kan je op je telefoon instellen onder Instellingen. Die moet op PortalMMM staan. Portalmmm staat er automatisch tussen zodra je je simkaart in je telefoon doet.

Sommige telefoons hebben een optie EU Internet. Dit is voor local break-out (iets dat niemand gebruikt en ondersteund). Deze optie moet uit staan omdat je geen local break-out gebruikt en omdat die optie je APN wijzigt naar "euinternet" ipv portalmmm.
Deze optie is niet gerelateerd aan de EU Bundels ofzo
Reputatie 7
Badge +24
Inmiddels in België geweest denk ik? Ben benieuwd of het is gelukt. Bescherming Internetkosten zou alleen het internet moeten blokkeren zodra je bundel op is. Maar in de EU is dat niet meer van toepassing en wordt je internetsnelheid verlaagt zoals hierboven al gezegd wordt. :)

Als het niet lukt laat het vooral weten. Dan gaan we verder op zoek naar de oorzaak!
Reputatie 7
Badge +24
Is het gelukt @somogyi-selten? Heb je internet in het buitenland?
Zo, nou heb ik wel weer internet over de grens. Dus met een sms naar 1266 zet je inyernet aan of uit voor het buitenland. Staat dus los van je bundel, code BESCHERMING AAN per sms naar 1266 schakelt dus alle internet uit. Zo zit het dus, los van je bundel enz....

Reageer