Vraag

Internet over 4G valt weg

  • 9 April 2021
  • 4 reacties
  • 229 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 2 reacties

iPhone SE 2020, iOS 14. Met regelmaat valt internet over 4G weg. Uit-en-aanzetten helpt, maar na een poostje valt het opnieuw weg. Mijn vrouw met zelfde toestel en abonnement heeft hetzelfde probleem. Instellingen volgens KPN website gecontroleerd en die staan goed. Wifi geen enkel probleem. Weet iemand wat er aan de hand is of heeft een tip?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Ivo ,

Mogelijk zit je aan de rand van het dekkingsgebied van de 4G-mast. Niet in heel Nederland is er namelijk 4G-dekking van KPN. Zo ontbreekt dat bij mij thuis volkomen. 

Heb je het al geprobeerd op een andere lokatie? Heb je elders ook last van een wegvallende 4G-dekking? 

Hier vind je de dekkingskaart : 

https://www.kpn.com/netwerk/dekkingskaart.htm

Ik zit  in een gebied met 4G+ 300Mbit/s. Alles 4 sterren of hoger. Mogelijk is het gebeurd na de laatste iOS update

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Ivo, welkom! Wat gek :-(. Ik herken het signaal niet meteen, maar wil graag met je meekijken. Ervaren jullie dit op één locatie of overal? Zou je je adres en klantnummer in je forumprofiel willen zetten? Wil je daar ook de 06-nummers invullen? Dat kan het beste onder de ‘persoonlijke opmerkingen’.

Het gebeurt overal, maar ik kan het niet reproduceren. Dus niet na bellen of na browsen of na het gebruik van een app. Ook weet ik niet of het na een vaste tijd weer gebeurt. Ik zal die gegevens proberen bij te houden en dan kom ik hier terug.