Beantwoord

internet werkt niet in buitenland

  • 3 March 2021
  • 5 reacties
  • 3316 keer bekeken

Als vrachtwagenchauffeur ben ik veel in het buitenland.

Bellen prima maar internet een ramp.

Alle stappen al geprobeerd  apn opnieuw ingesteld nieuwe sim kaart enz  niks helpt.

Al veel gebeld en gemaild .

Heb voor werk echt internet nodig

 

icon

Beste antwoord door Shyrin van KPN 4 March 2021, 10:12

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hi @kenk! Welkom op het forum, bedankt voor jouw bericht.

Heel vervelend dat het mobiele internet niet goed werkt: ik begrijp dat dit goed moet werken, zeker als je veel onderweg bent! Je geeft aan al het één en ander uitgeprobeerd en uitgetest te hebben: heel goed! Ik heb zoveel mogelijk informatie van jou nodig om hiermee aan de slag te kunnen, dus ik stel je een rits aan vragen:

  • Je bent veel in het buitenland en mobiel internet is een ramp: als je in Nederland bent, werkt het wel goed?
  • Een ramp: waar loop je precies tegenaan?
  • Dit probleem ervaar je in elk land waar je bent?
  • Van welk type toestel maak je gebruik?
  • Heb je de simkaart ook in een ander toestel getest? 
  • Welke APN staat er ingesteld? 
  • Staat 4G ook geactiveerd in het toestel?
  • Wat gebeurt er als je handmatig een ander beschikbaar netwerk selecteert?

Alle info die je hebt is welkom! Ik hoor graag van je!

 

Update: mocht je problemen ervaren met internet in het buitenland. neem het topic even door voor meer tips om het op te lossen. 

Hoi Shyrin

Als mijn internet aanstaat in Nederland werkt het redelijk , soms enkel internet maar geen 4g . Dan moet ik het toestel wel een paar keer terug opnieuw opstarten en dan heb ik een paar minuten internet . Ook in het buitenland precies hetzelfde . Iets opzoeken terwijl iemand belt lukt helemaal niet . Het staat op automatisch zoeken  , het gaat om een samsung S9 . als ik handmatig zoek gebeurt er niks . Naam toegangspoort = KPN Mobiel Internet 

Reputatie 7
Badge +16

4G staat dus aan in het toestel: zie je 4G ook terug in je display? Of een ander beschikbaar mobiel netwerk (3G bijvoorbeeld)? Je zegt dat je het toestel een paar keer uit en aan moet doen en dan heb je even internet: welke melding krijg je als je geen internet hebt? 
APN naam kan KPN Mobiel Internet zijn, de APN zelf moet ingesteld staan op internet of portalmmm.nl: wil je dat eens controleren/ aanpassen?
Heb je ook een ander type toestel getest?

Wil jij ook je profiel invullen met de relevante klantgegevens? Dan controleer ik jouw verbinding vanuit onze kant.

Hallo Shyrin

 

Als ik de roaming aanzet heb ik soms 4g en anders gewoon 2 pijltjes en dan heb ik geen internet . 

Gebeurt ook als ik mijn roaming constant aanstaat .

Het netwerk dat ik in Belgie krijg is meestal Base .

De APN stond nog niet op portalmmm.nl nu vandaag net gedaan .

Dus zal nu deze week kijken of ik nog altijd problemen heb .

Zoja laat ik het je weten en anders alvast bedankt .

 

mvg Kristof

Reputatie 7
Badge +16

Helder, dank je voor je toelichting. Mocht je gebruik maken van een iPhone, dan het volgende:

Er komen meerdere meldingen binnen van klanten die problemen ervaren met mobiel internet in het buitenland. Als je ook een iPhone hebt, check dan even of je iOS geupdate is naar iOS versie 14.3 of nieuwer: vanaf die iOS versie zijn de problemen namelijk verholpen. Na de update is het wel verstandig om de APN weer terug te zetten op Internet.

Ik hoor het graag als je nog problemen ervaart!