Vraag

Internetverbinding waardeloos Samsung s9

  • 29 January 2019
  • 1 reactie
  • 134 keer bekeken

Hoi,

Sinds vorige week heb ik een nieuwe telefoon, Samsung s9.
De eerste dagen was er niks aan de hand. Telefoon werkt top en internet is razendsnel. Sinds 2 dagen geleden is dit echter niet meer het geval. Mijn internetverbinding is ineens super langzaam geworden en werkt meer niet dan wel. Als ik ergens ben met mogelijkheid tot wifi ben ik verplicht deze aan te zetten omdat ik anders niet/nauwelijks bereik heb.

In de auto luister ik bijvoorbeeld vaak muziek via soundcloud, youtube etc. Wanneer ik dit nu wil doen duurt het eerst heel lang voordat er in de app een liedje wordt gevonden. Wanneer deze eindelijk begint met afspelen wordt het om de 3 seconden gestopt, moet hij laden, gaat weer 3 sec afspelen en stopt weer. Dit blijft zich herhalen.
Een willekeurige webpagina openen duurt minstens een minuut, als hij al goed geladen wordt.
En zo kan ik nog wel even doorgaan..

Het volgende heb ik geprobeerd:
  • SIM kaart schoongemaakt met een schone doek
  • telefoon aan/uit
  • internet handmatig instellen
  • mobiele gegevens gecheckt.
  • MB's gecheckt
Met mijn locatie heeft het niks te maken. Waar ik ook ben, zodra ik geen mogelijkheid heb tot wifi-verbinding is het internet waardeloos.

Wat is er aan de hand en hoe kan ik dit oplossen?

Groet, Manon

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +30
Hey Manon, welkom! Wat irritant dit, zeg. Je hebt al een boel gecheckt en getest, hartstikke mooi. Kun je nog aangeven of je toestel, bij de netwerkinstellingen, wel ingesteld staat op 4G? Als hij per ongeluk op 2G is komen te staan kan dit de traagheid verklaren.

Vul verder je gegevens in op je profiel, en laat weten als je dit gedaan hebt. Dan kijk ik hier wat dingen na.