Beantwoord

Ip camera via kpn netwerk niet te zien

• 24 januari 2016
  • 80 reacties
  • 6635 keer bekeken

Wij hebben 3 beveiliging camera's die we al ruim 2 jaar gebruiken, op afstand werkte dit altijd goed alleen sinds eergisteren niet meer.
Sinds eergisteren kan ik via 4g niet meer de camera's zien op afstand ik krijg dan een timeout melding in tinycam monitor pro, ik heb alles opnieuw ingesteld (poorten, ip adressen etc) helaas zonder geluk ook andere apps werken niet meer op 4g.
Als ik op mijn 4g verbinding via een vpn server inlogt op mijn camera's krijg ik wel beeld te zien, naar mijn idee lijkt het wel op de kpn verbinding iets blokkeert of geblokkeerd word.

Ik heb van alles geprobeerd maar behalve via een vpn verbinding geen succes.
icon

Beste antwoord door darude 27 januari 2016, 02:54

Voor allen met het zelfde probleem bij mij werkt het weer, ik heb het volgende gedaan:
Om via 4G naar je camera te kunnen kijken afstand heb ik de apn op mijn mobiel gewijzigd van portalmmm.nl naar advancedinternet
Bij werkt het weer perfect met hulp van de kpn klantenservice 🙂
Bekijk origineel

80 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Uh, t lijkt er op dat je extern IP veranderd is, de poorten niet meer goedi gesteld staan of de IPCamera van IP zijn veranderd

Kan je vanuit je eigen netwerk, de IPCamera wel bereiken met het intern IP adres? Welk IP adres is dit?
Kan je eens een screenshot plaatsen van de forwarding(s)?
Gebruik je nog steeds je extern IP adres om via 4G de camera te benaderen?
Welke Experiabox heb je?

Robin
Hallo Robin ik gebruik als thuis netwerk ziggo ik heb alleen kpn mobiel.
Het ip adres klopt dat is niet veranderd, de poorten staan open dat heb ik gecheckt en is ook werkend als ik via de vpn connect, het werkt wel alleen niet via de kpn verbinding behalve met een vpn.
2 camera's heb ik via ddns.net staan en de andere via een dns van foscam, als ik op mijn wifi netwerk zit heb ik gelijk verbinding.
Reputatie 7
Badge +30
Maar, werkt het wel vanaf een internet verbinding bij de buren/familie/werk dan?

Want KPN mag niet zomaar je IP Camera blokkeren vanaf het mobiele netwerk.

Robin
Of het op iemand anders zijn verbinding werkt heb ik nog niet getest dat zal ik vandaag of morgen even proberen.
Hier exact hetzelfde tot afgelopen donderdag gewoon beeld via 3 verschillen KPN abbonementen, vanaf afgelopen vrijdeag geen verbinding meer via het gsm net werk.,wanner we elders zijn en via wifi kijken wel beeld dus de camera werkt gewoon goed ook wanner we extern inloggen met een vaste pc  op ons internet ipadres poort 80 geen probleem dus ligt het probleem bij het KPN mobiel netwerk, wat is er afgelopen vrijdag veranderd???

Hoop op een snelle oplossing want deze week gaat onze hond bevallen en hebben we de camera echt nodig.

Ben zelf al 25 ICT Proff, en alle poorten(80) in de router Experia box staan gewoon goed,via alle andere wifi verbindingen van andere netwerken dan de onze wel beeld.

Met vriendelijke groet,

Jaap Verheij

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Gebruiken jullie toevallig dezelfde software/camera of iets dergelijks?
Ik zie namelijk geen reden waarom dit zo zou zijn en volgensmij mag KPN zelfs niet bepaalde diensten blokkeren.

Robin
Het vreemde is dat mijn vrouw die ook bij kpn zit wel op afstand kan kijken (wel is waar met grote vertraging wat eerst niet was) via mobiel internet maar ik niet.
Ik dacht dat het aan mijn s6 edge zou kunnen liggen maar dat is het probleem niet aangezien ik de simkaart in een ipad en in mijn vrouw de iphone gestopt heb en geen beeld kreeg.
Morgen ga ik bellen naar de klantenservice.
Hier hetzelfde probleem. Sinds vrijdagochtend geen beeld meer. Via wifi geen probleem. Mijn man kan met "Ben" wel de camera's bekijken. Kpn wat heb je gedaan??? Heel benieuwd wat hier uit komt.
Danielle
Ik heb net gebeld met kpn de dame aan de lijn vertelde mij dat er storing is in het 4G netwerk sinds vrijdag in de mast van Rotterdam en dat mensen in de regio Rotterdam hier last van hebben.
Ze wist niet hoelang dit kon gaan duren.
Ik kan mijn bericht niet editten maar ik heb net 4g uitgezet en dan heb ik gelijk beeld op de camera.
Het is dus echt een 4G probleem.
Reputatie 7
Badge +30

darude schreef op 25 jan '16 om 09:48u
Ik heb net gebeld met kpn de dame aan de lijn vertelde mij dat er storing is in het 4G netwerk sinds vrijdag in de mast van Rotterdam en dat mensen in de regio Rotterdam hier last van hebben.
Ze wist niet hoelang dit kon gaan duren.

Wel gek, een "storing" die niet op de storingspagina staat. Werken de andere diensten via 4G wel goed?

Robin

Klopt dat het 4 g netwerk geen ipstreaming doorgeeft,heb het getest met de telefoons op de 3 G stand en dan wel beeld,maar de storing geld niet alleen in Rotterdam e.o. want wij wonen in Swifterbant Flevopolder en daar dus ook,het zal wel met een software update te maken hebben want de storing is donderdag op vrijdag nacht begonnen.:@

jaapverheij schreef op 25 jan '16 om 13:01uKlopt dat het 4 g netwerk geen ipstreaming doorgeeft,heb het getest met de telefoons op de 3 G stand en dan wel beeld,maar de storing geld niet alleen in Rotterdam e.o. want wij wonen in Swifterbant Flevopolder en daar dus ook,het zal wel met een software update te maken hebben want de storing is donderdag op vrijdag nacht begonnen.Gefrustreerde smiley

Jaap heeft helemaal gelijk. Op mn Iphone 4 met 3G kan ik zonder problemen bij de camera. Met mn andere telefoon met 4G is het gedaan met de pret....

En ik kom uit regio Twente...geen Rotterdam in de buurt.

Hoop toch echt dat KPN dit snel fixt

Gisteren eind van de middag was er hoop,nu weer het zelfde probleem op 4G geen stream:@ en handmatig naar 3 g wel stream,#daarwordjemoevanKPN

Heb nu een klant die via 4G ook problemen heeft met een FTP verbinding. Kan iemand bevestigen dat er een storing is in het mobiele netwerk met bepaalde poorten?

Reputatie 7
Badge +30
T lijkt me niet dat het "bepaalde poorten" betreft. Dat zou namelijk betekenen dat als je FTP op poort 80 zet, het wel werkt?

Robin
Reputatie 6
Badge +10
Laat ik nu hetzelfde probleem hebben

Ook sinds van de week geen cams meer kunnen benaderen via 4G en ik zit in Zoetermeer.

Zijn jou problemen opgelost?

Update 14:36:

Mijn mobiel op 3G gezet en toen werkte het wel, lijkt me niet helemaal de bedoeling dus.

Ik woon in Amstelveen en ervaar hetzelfde probleem. Als ik 4g uitzet en overschakel naar 3g gaat het goed evenals toegang via een ander extern wifi gastnetwerk.
Op poort 80 en 21 geen probleem..Ook niet op andere poorten die ik voor ftp gebruik. Alleen op poorten met video. Op 3g werk alles naar behoren (weliswaar traag). Ik woon in Amstelveen.
Hier ook exact hetzelfde sinds een dezer dagen, weet niet exact sinds wanneer want ik ben vanaf vrijdag tot en met gister ochtend de hele dag thuis op m'n WiFi geweest en dus geen problemen gehad en sinds gister op m'n werk gemerkt dat de IPcams niet meer werkte, ik zit op m'n werk ook altijd op 4G aangezien bepaalde poorten worden geblokkeerd door de company firewall.
Ik heb in totaal 4 IPCams 3x Wanscam AJ-C2WA-C118 PTZ en 1x Wanscam HW0021 PTZ, de laatste HD cam (x264 stream) werkt wel dus er is en bepaalde service (MJPEG?) die wordt geblokkeerd door KPN sinds dit weekend of eind vorige week, het heeft altijd goed gewerkt en dit moet gewoon weer worden aangezet, klaar het is een beveiligingssysteem.

Schakelen naar 3G en op een iPad met 3G werkt het perfect, zodra de iPhone 6 van mij of de iPhone 5S van mijn vrouw op 4G zitten verschijnt alleen de HD stream.
Ik gebruik de app LiveCams Pro al vele jaren.
Mijn vaste internet thuis is van Ziggo en ik woon in de regio Hoorn (Noord-Holland).
Via Twitter contact opgenomen en hier werd gezegd dat er niets aan de hand is en dat de IPCams service niet wordt ondersteund en ik contact moet opnemen met Ziggo of de IPCam fabrikant.
Dit was het eerste wat ik vandaag heb gedaan, contact opnemen met Ziggo, m'n modem stond in bridge modus en heb de router functie aan laten zetten om te zien of er in mijn modem van Ziggo misschien wat fout ging.
Ik heb een eigen router (Ubiquiti EdgeRouter Lite) die het lokale netwerk beheerd, ben zelf ITer van origine dus heb m'n lokale setup al compleet uitgesloten.

Zou iemand van KPN hier kunnen reageren wanneer dit opgelost wordt of dat er in iedergeval al aan gewerkt wordt?
Want na 5 dagen geen beelden te kunnen zien via 4G is dit de hoogste tijd om op het op te lossen.
Zoals onder de reacties te lezen valt is dit een kpn probleem.
Reputatie 7
Badge +30

darude schreef op 26 jan '16 om 21:18u
Zou iemand van KPN hier kunnen reageren wanneer dit opgelost wordt of dat er in iedergeval al aan gewerkt wordt?
Want na 5 dagen geen beelden te kunnen zien via 4G is dit de hoogste tijd om op het op te lossen.
Zoals onder de reacties te lezen valt is dit een kpn probleem.

Druk je dan ook even op Opties > antwoord ongedaan maken naast je bericht die je als oplossing hebt gemarkeerd?

Robin

Ik heb zelf niks gemarkeerd dat heeft iemand van dit forum gedaan, ik zal even kijken om dat eraf te halen.
Reputatie 6
Badge +10
Beste Darude,

Ik heb vandaag de bevestiging gekregen dat er idd problemen zijn.

Hopend is dit probleem snel op het 4G netwerk opgelost.

Voor allen met het zelfde probleem bij mij werkt het weer, ik heb het volgende gedaan:
Om via 4G naar je camera te kunnen kijken afstand heb ik de apn op mijn mobiel gewijzigd van portalmmm.nl naar advancedinternet
Bij werkt het weer perfect met hulp van de kpn klantenservice 🙂

Reageer