Beantwoord

Ip camera via kpn netwerk niet te zien

  • 24 januari 2016
  • 80 reacties
  • 8639 keer bekeken

Wij hebben 3 beveiliging camera's die we al ruim 2 jaar gebruiken, op afstand werkte dit altijd goed alleen sinds eergisteren niet meer.
Sinds eergisteren kan ik via 4g niet meer de camera's zien op afstand ik krijg dan een timeout melding in tinycam monitor pro, ik heb alles opnieuw ingesteld (poorten, ip adressen etc) helaas zonder geluk ook andere apps werken niet meer op 4g.
Als ik op mijn 4g verbinding via een vpn server inlogt op mijn camera's krijg ik wel beeld te zien, naar mijn idee lijkt het wel op de kpn verbinding iets blokkeert of geblokkeerd word.

Ik heb van alles geprobeerd maar behalve via een vpn verbinding geen succes.
icon

Beste antwoord door darude 27 januari 2016, 02:54

Voor allen met het zelfde probleem bij mij werkt het weer, ik heb het volgende gedaan:
Om via 4G naar je camera te kunnen kijken afstand heb ik de apn op mijn mobiel gewijzigd van portalmmm.nl naar advancedinternet
Bij werkt het weer perfect met hulp van de kpn klantenservice 🙂
Bekijk origineel

80 reacties

Ik heb nog steeds een probleem. Ik heb mijn cameraapplicatie (tinycam) nu op de stand lage bandbreedte gezet. Die stand werkt wel op portalmmm. De normale stand die ik altijd gebruikte niet meer. Die stand werkt wel op advancedinternet.
Reputatie 6
Badge +10
Zoetermeer nog geen problemen met webcams op mpeg.

Bedankt voor je antwoord. Ik ben nu in Aalsmeer ook daar probleem met portalmmm. Het gaat weer over mpeg streaming.
Peter051 schreef op 29 mar '16 om 12:20u
Ik ervaar op dit moment weer dezelfde problemen in Amstelveen. Via advancedinternet gast het goed. 
Hier werkt alles goed met portalmmm, omgeving Hoorn.

Ik ervaar op dit moment weer dezelfde problemen in Amstelveen. Via advancedinternet gast het goed.
Cindy, Ook hier in Amstelveen werkt het weer. Omdat bij mij toegangspunt KPN4G.nl voorheen was ingesteld heb ik dat ook geprobeerd, werkt ook weer prima. Ik heb echter geen idee waarom bij mij portalmmm.nl niet als toegangspunt was ingesteld, lijkt mij toch de aanbevolenstandaardinstelling. Met dank voor de hulp. Peter.
Reputatie 7
Badge +24
; top! Dan ga ik er vanuit dat het bij iedereen weer werkt. Heb vanuit andere afdelingen geen signalen gekregen dat er nog klanten zijn die problemen ervaren. 

Reputatie 6
Badge +10
Het werkt idd weer. Thanks.
Reputatie 7
Badge +24
; bedankt voor het testen, super fijn! 

En allemaal; bedankt voor jullie engelengeduld hierin! 

Hoi Cindy, net getest en het werkt inderdaad weer.
Bedankt voor je hulp!
Reputatie 7
Badge +24
Hoi allen! 

Ik kwam net mijn collega tegen in de lift en die gaf aan dat alles weer op de oude manier werkt.

kun je testen of dit daadwerkelijk lukt met de "oude" APN portalmmm.nl? 

Ik hoor het graag! 

Reputatie 6
Badge +10
Dank je wel

Goed weekend

Reputatie 7
Badge +24
Op dit moment heb ik nog niet meer nieuws dan in het begin, maar wilde jullie even laten weten dat we het nog steeds in het vizier hebben. Tot na het weekend! 

Reputatie 7
Badge +24
Hoi allen, 

Zojuist heb ik onze Technische Dienst gebeld zoals ik gisteren heb beloofd aan . Er is nog geen update. De oorzaak is ook nog niet bekend. Zodra ik meer weet, laat ik het jullie als eerste weten. 

Groet Cindy 

Reputatie 7
Badge +24
; ik ben een paar dagen vrij geweest, dus een iets latere reactie van me dan normaal. Morgen doe ik een belletje naar onze Technische Dienst om te kijken of ze een update hebben. Ik kom erop terug 🙂
Reputatie 6
Badge +10
KPN is verantwoordelijk dat het internet gewoon open staat voor alles. Dus niet ineens de mogelijheid voor IP cams blokkeren door een storing of wat dan ook.

Ben benieuwd of KPN al het 1 en ander heeft kunnen oplossen, zodat we weer gewoon normaal de "portalmmm.nl" kunnen gebruiken.

 kan je al wat zeggen hierover?

Hsd schreef op 5 feb '16 om 11:31u
Even ter info: als je APN advancedinternet gebruikt staan alle poorten naar je telefoon/tablet/4G modem volledig open. Je bent er zelf dan verantwoordelijk voor dat je apparatuur beveiligd is tegen aanvallen van buitenaf. Ook kan KPN, als je een zakelijk abonnement hebt, een vast IP adres aan je SIM-kaart toekennen.

Deze APN is bedoeld voor de zakelijke markt. Wij gebruiken het om op afstand via 4G te communiceren met pompstations via een VPN verbinding.

 
Reputatie 4
Badge +3
Even ter info: als je APN advancedinternet gebruikt staan alle poorten naar je telefoon/tablet/4G modem volledig open. Je bent er zelf dan verantwoordelijk voor dat je apparatuur beveiligd is tegen aanvallen van buitenaf. Ook kan KPN, als je een zakelijk abonnement hebt, een vast IP adres aan je SIM-kaart toekennen.

Deze APN is bedoeld voor de zakelijke markt. Wij gebruiken het om op afstand via 4G te communiceren met pompstations via een VPN verbinding.

Het werkt inderdaad weer via de apn advancedinternet. Oorzaak is waarschijnlijk het vaste internet van kpn geweest. Uit het log van mijn modem blijkt dat de atm verbinding weg is geweest. Alles is vanzelf weer opgestart. M.b.t. het wijzigen van mijn ip adres: dat is bij mij ongeveer een jaar geleden al eens gebeurd. Mijn conclusie was nu echter inderdaad voorbarig.
Hier werkt het ook nog steeds goed met advancedinternet over 4G KPN.

Reputatie 7
Peter051 schreef op 4 feb '16 om 13:10u
Op dit momentvwerkt het op geen enkel netwerk meer (3g, 4g enz). Kan het zijn dat er nieuwe ip adressen zijn gegeven?
Dat is iets te kort door de bocht, ik kan mijn camera's nog prima benaderen vanaf het T-Mobile 4g netwerk en ook via bijvoorbeeld de wifi op mijn kantoor.

Het publieke IP adres van jouw netwerk thuis wijzigt bijna nooit, eigenlijk alleen bij het wijzigen van het abonnement en dan ook lang niet altijd. Ik denk dat de kans zeer klein is dat jouw publieke IP adres gewijzigd is.

Wat natuurlijk wel zou kunnen is dat jouw LAN IP adres gewijzigd is en de port-forwarding nu dus naar een verkeerd KAN IP adres staat te wijzen. In zo'n geval ben je dan waarschijnlijk vergeten een DHCP binding te maken voor jouw camera.

Externe Ip adressen hebben geen invloed op het kijken,en de AdslGlas Ip nummers zijn ongewijzigd, dus dat kan het probleem niet zijn.

Op dit momentvwerkt het op geen enkel netwerk meer (3g, 4g enz). Kan het zijn dat er nieuwe ip adressen zijn gegeven?
Dat klopt. Daarom behrijp ik niet dat KPN kennelijk geen haast maakt met het herstellen van de fout.
Reputatie 7
Let er wel op dat de APN "advancedinternet" beduidend minder bescherming biedt. (bron)

Een gewaarschuwd mens telt voor twee.

Reputatie 7
Badge +30
Ah, bedankt voor de update!

Wel ben ik erg benieuwd of de hogere snelheid via "advancedinternet" toeval was, of dat je daadwerkelijk hogere snelheden daarmee haalt.

Oja, waarom is er een bericht als oplossing gemarkeerd terwijl dat geen oplossing, maar een workaround is.

Robin

Reageer