Beantwoord

Ip camera via kpn netwerk niet te zien

  • 24 januari 2016
  • 80 reacties
  • 8686 keer bekeken

Wij hebben 3 beveiliging camera's die we al ruim 2 jaar gebruiken, op afstand werkte dit altijd goed alleen sinds eergisteren niet meer.
Sinds eergisteren kan ik via 4g niet meer de camera's zien op afstand ik krijg dan een timeout melding in tinycam monitor pro, ik heb alles opnieuw ingesteld (poorten, ip adressen etc) helaas zonder geluk ook andere apps werken niet meer op 4g.
Als ik op mijn 4g verbinding via een vpn server inlogt op mijn camera's krijg ik wel beeld te zien, naar mijn idee lijkt het wel op de kpn verbinding iets blokkeert of geblokkeerd word.

Ik heb van alles geprobeerd maar behalve via een vpn verbinding geen succes.
icon

Beste antwoord door darude 27 januari 2016, 02:54

Voor allen met het zelfde probleem bij mij werkt het weer, ik heb het volgende gedaan:
Om via 4G naar je camera te kunnen kijken afstand heb ik de apn op mijn mobiel gewijzigd van portalmmm.nl naar advancedinternet
Bij werkt het weer perfect met hulp van de kpn klantenservice 🙂
Bekijk origineel

80 reacties

Reputatie 7
Badge +24
; welkom op het forum! 

; zojuist heb ik mijn collega van de Technische Dienst gesproken. De oorzaak is nog niet bekend. Zoals het er nu op lijkt, duurt het ongeveer 2 weken voordat alles weer werkt op de oude manier.

De APN advancedinternet of APN internet kan gebruikt worden om via 4G verbinding te krijgen. 

 Zodra ik meer weet, lezen jullie dat hier terug! 

Voor allen met het zelfde probleem bij mij werkt het weer, ik heb het volgende gedaan:
Om via 4G naar je camera te kunnen kijken afstand heb ik de apn op mijn mobiel gewijzigd van portalmmm.nl naar advancedinternet
Bij werkt het weer perfect met hulp van de kpn klantenservice 🙂
Reputatie 7
Badge +24
Op dit moment heb ik nog niet meer nieuws dan in het begin, maar wilde jullie even laten weten dat we het nog steeds in het vizier hebben. Tot na het weekend! 

Reputatie 7
Badge +24
; top! Dan ga ik er vanuit dat het bij iedereen weer werkt. Heb vanuit andere afdelingen geen signalen gekregen dat er nog klanten zijn die problemen ervaren. 

Reputatie 6
Badge +10
Het werkt idd weer. Thanks.
Reputatie 7
Badge +30
Uh, t lijkt er op dat je extern IP veranderd is, de poorten niet meer goedi gesteld staan of de IPCamera van IP zijn veranderd

Kan je vanuit je eigen netwerk, de IPCamera wel bereiken met het intern IP adres? Welk IP adres is dit?
Kan je eens een screenshot plaatsen van de forwarding(s)?
Gebruik je nog steeds je extern IP adres om via 4G de camera te benaderen?
Welke Experiabox heb je?

Robin
Reputatie 7
Badge +30
Maar, werkt het wel vanaf een internet verbinding bij de buren/familie/werk dan?

Want KPN mag niet zomaar je IP Camera blokkeren vanaf het mobiele netwerk.

Robin
Op poort 80 en 21 geen probleem..Ook niet op andere poorten die ik voor ftp gebruik. Alleen op poorten met video. Op 3g werk alles naar behoren (weliswaar traag). Ik woon in Amstelveen.
Werkt nu wel incl. 4g. Ik had ten onrechte .nl achter advancedinternet gezet. Bedankt!
Het werkt inderdaad weer via de apn advancedinternet. Oorzaak is waarschijnlijk het vaste internet van kpn geweest. Uit het log van mijn modem blijkt dat de atm verbinding weg is geweest. Alles is vanzelf weer opgestart. M.b.t. het wijzigen van mijn ip adres: dat is bij mij ongeveer een jaar geleden al eens gebeurd. Mijn conclusie was nu echter inderdaad voorbarig.
We wachten het af,het werkt in ieder geval met Advancedinternet

Hier ook exact hetzelfde sinds een dezer dagen, weet niet exact sinds wanneer want ik ben vanaf vrijdag tot en met gister ochtend de hele dag thuis op m'n WiFi geweest en dus geen problemen gehad en sinds gister op m'n werk gemerkt dat de IPcams niet meer werkte, ik zit op m'n werk ook altijd op 4G aangezien bepaalde poorten worden geblokkeerd door de company firewall.
Ik heb in totaal 4 IPCams 3x Wanscam AJ-C2WA-C118 PTZ en 1x Wanscam HW0021 PTZ, de laatste HD cam (x264 stream) werkt wel dus er is en bepaalde service (MJPEG?) die wordt geblokkeerd door KPN sinds dit weekend of eind vorige week, het heeft altijd goed gewerkt en dit moet gewoon weer worden aangezet, klaar het is een beveiligingssysteem.

Schakelen naar 3G en op een iPad met 3G werkt het perfect, zodra de iPhone 6 van mij of de iPhone 5S van mijn vrouw op 4G zitten verschijnt alleen de HD stream.
Ik gebruik de app LiveCams Pro al vele jaren.
Mijn vaste internet thuis is van Ziggo en ik woon in de regio Hoorn (Noord-Holland).
Via Twitter contact opgenomen en hier werd gezegd dat er niets aan de hand is en dat de IPCams service niet wordt ondersteund en ik contact moet opnemen met Ziggo of de IPCam fabrikant.
Dit was het eerste wat ik vandaag heb gedaan, contact opnemen met Ziggo, m'n modem stond in bridge modus en heb de router functie aan laten zetten om te zien of er in mijn modem van Ziggo misschien wat fout ging.
Ik heb een eigen router (Ubiquiti EdgeRouter Lite) die het lokale netwerk beheerd, ben zelf ITer van origine dus heb m'n lokale setup al compleet uitgesloten.

Dat is de APN die voor mobiel internet op je laptop wordt gebruikt door KPN als je port forwarding wil gebruiken als ik het zo lees.
 Bedankt voor de Update Cindy!

RobinFlikkema schreef op 28 jan '16 om 23:34u
Succes met bellen, maar heb je uberhaupt dit topic gelezen? Ik kan met redelijk veel zekerheid zeggen dat bellen je weinig gaat opleveren wat nog niet in dit topic staat.

Verder is het natuurlijk altijd welkom dat je informatie over het probleem deelt.

Robin 
Dag Robin,

Dank je voor je waarschuwing dat bellen weinig zal helpen.

Ik had inderdaad nog niet alle pagina's van dit topic gelezen maar alleen de eerste pagina. Was de eerste keer dat ik op dit forum aan het lezen was en moet nog even de weg vinden.

Ik zag nadat ik mijn reactie had gegeven de mogelijkheid om het APN op advancedinternet in te stellen en heb dat ondertussen ook gedaan en dan werkt het wel goed met 4G.

Verder frappant verschil bij de 4G verbinding met portalmmm.nl haalde ik een downloadsnelheid van 9 Mb en upload van 3.6 Mb en nu met 4G op advancedinternet een downloadsnelheid van net iets minder dan 20 Mb en upload van 17,7 Mb dus aanmerkelijk sneller.

Ik laat het zo maar even staan denk ik.

Groeten,  Hans.

Reputatie 7
Let er wel op dat de APN "advancedinternet" beduidend minder bescherming biedt. (bron)

Een gewaarschuwd mens telt voor twee.

Reputatie 7
Peter051 schreef op 4 feb '16 om 13:10u
Op dit momentvwerkt het op geen enkel netwerk meer (3g, 4g enz). Kan het zijn dat er nieuwe ip adressen zijn gegeven?
Dat is iets te kort door de bocht, ik kan mijn camera's nog prima benaderen vanaf het T-Mobile 4g netwerk en ook via bijvoorbeeld de wifi op mijn kantoor.

Het publieke IP adres van jouw netwerk thuis wijzigt bijna nooit, eigenlijk alleen bij het wijzigen van het abonnement en dan ook lang niet altijd. Ik denk dat de kans zeer klein is dat jouw publieke IP adres gewijzigd is.

Wat natuurlijk wel zou kunnen is dat jouw LAN IP adres gewijzigd is en de port-forwarding nu dus naar een verkeerd KAN IP adres staat te wijzen. In zo'n geval ben je dan waarschijnlijk vergeten een DHCP binding te maken voor jouw camera.

Reputatie 7
Badge +24
, , , , , , , ; 

Hier ben ik! Bedankt, dit was eerder nog niet bekend. Er staat een zogeheten ticket uit bij onze Technische Dienst, de melding is gemaakt en het is in onderzoek wat er aan de hand is. Top dat jullie voor nu een workaround hebben gevonden. Zodra ik meer nieuws heb, laat ik het in dit topic weten. 

Reputatie 7
Badge +24
; voordat dit topic werd geopend was er bij mij nog niet bekend dat het niet goed werkte. Ik heb nog geen update over het ticket dat uitstaat. Zodra ik deze heb, laat ik het direct weten 🙂

Reputatie 7
Badge +24
; ik ben een paar dagen vrij geweest, dus een iets latere reactie van me dan normaal. Morgen doe ik een belletje naar onze Technische Dienst om te kijken of ze een update hebben. Ik kom erop terug 🙂
Reputatie 7
Badge +24
Hoi allen, 

Zojuist heb ik onze Technische Dienst gebeld zoals ik gisteren heb beloofd aan . Er is nog geen update. De oorzaak is ook nog niet bekend. Zodra ik meer weet, laat ik het jullie als eerste weten. 

Groet Cindy 

Reputatie 7
Badge +24
Hoi allen! 

Ik kwam net mijn collega tegen in de lift en die gaf aan dat alles weer op de oude manier werkt.

kun je testen of dit daadwerkelijk lukt met de "oude" APN portalmmm.nl? 

Ik hoor het graag! 

Reputatie 7
Badge +24
; bedankt voor het testen, super fijn! 

En allemaal; bedankt voor jullie engelengeduld hierin! 

Reputatie 6
Badge +10
Laat ik nu hetzelfde probleem hebben

Ook sinds van de week geen cams meer kunnen benaderen via 4G en ik zit in Zoetermeer.

Zijn jou problemen opgelost?

Update 14:36:

Mijn mobiel op 3G gezet en toen werkte het wel, lijkt me niet helemaal de bedoeling dus.

Reputatie 6
Badge +10
Beste Darude,

Ik heb vandaag de bevestiging gekregen dat er idd problemen zijn.

Hopend is dit probleem snel op het 4G netwerk opgelost.

Reageer