iPhone 5 4G - Enable LTE / LTE aanzetten

  • 26 August 2013
  • 3 reacties
  • 12999 keer bekeken

Goeiedag forumleden,

Zojuist heb ik mijn abonnement bij KPN verlengd, waar 4G theoretisch gezien in zit.

Ik heb een iPhone 5 (de gewone, simlockvrije, Europese GSM A192-versie), waarop dus de 800 MHz niet wordt ondersteund. Ik draai iOS 7 beta 5.

Nu heb ik begrepen dat KPN ook op de 1800 MHz-band zit in de grote steden. Ik kom zelf uit Rotterdam, dus hopelijk kan ik vollop gebruik gaan maken van die 1800 MHz-band.

Mijn vraag luidt: hoe zet ik LTE 'aan' in de iPhone settings? Ik zie bij 'Cellular' niet de optie 'Enable LTE' staan. Software-update voor iOS 7 beta 6 is er (nog) niet, net gecheckt.

Alvast enorm bedankt voor de hulp.

Groet,

Steven


3 reacties

Reputatie 7
Badge +12
Algemeen > Instellingen > Mobiel Netwerk > Mobiele Datanetwerken > APN aanpassen naar kpn4g.nl

Dat is het enige wat u dan dient te doen. Echter is het nu dus nog niet beschikbaar via het 1800mhz netwerk en is het nog niet bekend wanneer dit wel zo zal zijn.

Wanneer het beschikbaar is zal dan ook de optie van LTE Activeren beschikbaar moeten zijn bij Algemeen > Instellingen > Mobiel Netwerk

Reputatie 6
Badge +2
Ik meen ergens gelezen te hebben dat KPN eerst landelijk 4G gaat uitrollen op 800Mhz en daarna op knelpunten 1800Mhz masten gaat plaatsen.

Reputatie 4
Badge +3
Beste Steven,

Leuk dat je weer bij ons hebt verlengd! Op dit moment zijn we nog druk bezig met de uitrol van 4G op de 800 Mhz en wordt er getest met 4G op 1800 Mhz. Dit is nog niet grootschalig uitgerold en beschikbaar waardoor je er op dit moment nog geen gebruik van kunt maken. Binnen welk tijdsbestek dat wel zal gebeuren is nog niet bekend. Zodra je toestelinstellingen correct staan en de masten op de 1800 openbaar worden ga je hier automatisch gebruik van maken. Zodra dit zover is zul je het hier vanzelfsprekend ook terug kunnen vinden!

Met vriendelijke groet,

Daan

Reageer