iPhone 5 en mini iPad met 4G

• 2 juli 2013
  • 6 reacties
  • 6261 keer bekeken

Weet iemand wanneer iPhone5 of iPad mini geschikt worden voor 4G?

6 reacties

Reputatie 4
Badge +3
Ha Jeffrey,

Apple heeft, zoals volgens verwachting, wel degelijk zijn nieuwe apparatuur op de andere frequenties aangepast. De iPhone 5 maakt gebruik van een chip die de 800 Mhz frequentie niet ondersteund (evenals de ipad). Het overgrote deel van de toestellen dat is uitgekomen het afgelopen jaar ondersteunt zowel de 800, de 1800 als de 2600 Mhz band. Waarom Apple er niet voor heeft gekozen de iPhone 5 ook met deze chip uit te rusten is mij een raadsel, KPN is namelijk niet de enige die de 800 Mhz frequentie gebruikt.

Om terug te komen op de uitrol van de 1800 Mhz band, KPN heeft gekozen voor een snelle uitrol met optimaal bereik. Gezien de 800 Mhz masten een aanzienlijk stuk beter signaal, zowel in- als outdoor, opleveren is dit de meest logische keuze. Op dit moment wordt er op beperkte plaatsen wel getest met de 1800 Mhz band, al is dit puur om te kijken hoe we deze band effectief kunnen inzetten op drukke plekken zoals bijvoorbeeld voetbalstadions of stations.

Ik hoopt dat je vragen hiermee beantwoord zijn.

Met vriendelijke groet,

Daan

Reputatie 4
Badge +3
Beste Hans,

De huidige Apple producten zijn niet geschikt voor de 4G frequentie waarop KPN uitrolt. Het is nog niet bekend wanneer Apple zijn producten hierop aanpast. Je kunt eventueel wel gebruik maken van 4G op je apparatuur door gebruik te maken van een Mifi Router. Dit werkt eigenlijk als een Wifi hotspot.

Met vriendelijke groet,

Daan

Reputatie 7
Badge +12
Dat is momenteel nog onbekend. De Ipad Mini en Iphone 5 ondersteunen jammer genoeg geen 800Mhz waarvan kpn op dit moment gebruik maakt.

Er is een test gaande met het 1800 Mhz netwerk. Echter wanneer de uitrol hiervoor landelijk gaat gebeuren is nu nog onbekend.

Reputatie 7
Badge +12
Apple heeft er voor gekozen om geen 800 Mhz te ondersteunen op hun apparaten. Geen idee waarom. KPN heeft gekozen voor de 800 Mhz frequentie. Deze heeft namelijk een korter bereik, maar wel een veel sterker signaal.

De 1800 Mhz zal ervoor zorgen dat er een grotere capaciteit op het netwerk beschikbaar is, echter dient de uitrol van het 800 Mhz wel eerst voltooid te zijn.

Beste Daan,

Ik heb een nieuwe iPad Mini die prima 4G kan verwerken, wanneer is het KPN netwerk hier klaar voor?

Grt Jeffrey

Hi Shugosha,

Het ging mij om de attitude van webcare medewerker Daan. Hij vroeg zich af wanneer Apple haar produkten ging aanpassen op het netwerk van KPN....Dat zal niet snel gebeuren.

Waarom rolt KPN eigenlijk het 1800 netwerk niet uit?

Reageer