iPhone 5S en iPhone 5C geschikt voor 4G netwerk van KPN

• 11 september 2013
  • 14 reacties
  • 6149 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +3
Op basis van de specificaties die Apple heeft verstrekt, zijn de iPhone 5S en de iPhone 5C geschikt voor het 4G netwerk van KPN op 800MHz, de Europese standaard voor supersnel mobiel internet. KPN hanteert deze frequentie voor zijn 4G netwerk, waardoor het voor iPhone 5S-  en IPhone 5C-gebruikers mogelijk is het 4G netwerk van KPN te gebruiken.

De uitrol van het 4G netwerk loopt voorspoedig. Inmiddels kan 50% van de Nederlanders al over 4G beschikken en einde van dit jaar zal dit gestegen zijn naar 80%. Eind Q1 is er dekking in heel Nederland.

Wat vinden jullie van de nieuwe iPhones? Voor de Apple liefhebbers onder jullie: gaan jullie voor een 5S of een 5C? Ik ben benieuwd naar jullie meningen en reacties!

14 reacties

Hij stond daar standaard niet op inderdaad, dus ff handmatig gewijzigd

Reputatie 4
Badge +3
Voor zover bij mij bekend worden alle toestellen tegenwoordig geleverd met beide APN's, zodat de eindgebruiker eigenlijk alleen hoeft te selecteren van welk netwerk hij gebruik wil maken (alsin 2G/3G of 4G). Er hoeft volgens mij verder geen aanpassing gedaan te worden in de APN.

Met vriendelijke groet,

Daan

Reputatie 7
Badge +12
Het lijkt mij ook logisch. In pricipe zou je via Instellingen > Mobiel Netwerk > "Schakel LTE"  moeten doen (net even een Iphone 5S in handen gehad :D)

Ik ga er even vanuit dat dit het enige is wat er gedaan hoeft te worden voor de Iphone 5S sinds het er wel op lijkt dat het toestel meteen de juiste APN pakt :)

Reputatie 6
Badge +2
Stond de 5S niet standaard op KPN4G.nl dan? Ik zou het vreemd vinden als deze op iphonekpn.nl geleverd worden.

Bedankt ik pas het gelijk aan
Reputatie 7
Badge +12
Via instellingen > mobiel netwerk > mobiel data netwerk, daar zal de APN aangepast moeten worden aangepast naar kpn4g.nl en vervolgens het toestel uit/aan zetten.

Ik heb nu de nieuwe iPhone 5s met 4G abo moet ik nog instellingen aanpassen in mijn iPhone specifiek voor 4g.?

Reputatie 1
Goed nieuws. Ik denk dat velen zaten te wachten op een Iphone met 4G ondersteuning.

Oké, bedankt! Meteen maar even gedaan!
Reputatie 4
Badge +3
Ha rtbrs,

Dat kan zeker. Je kunt je via de volgende link aanmelden om op de hoogte te blijven over de aanbiedingen, prijzen en beschikbaarheid van de nieuwe iPhone:

http://www.kpn.com/prive/mobiel/nieuwe-iphone.htm

Met vriendelijke groet,

Daan

We zullen zien wat de prijzen gaan doen....is er ergens nog een mogelijkheid om een melding te ontvangen indien de IPhone leverbaar is (eventueel i.c.m. Een abonnement). Mag zelf in januari gaan verlengen, dus heb nog even....
Reputatie 7
Badge +12
Apple heeft verteld dat in December het toestel beschikbaar moet zijn in meer dan 100 landen. Daar zal Nederland vast wel tussen moeten zitten met zijn trouwe Apple gebruikertjes :)

Reputatie 4
Badge +3
Ha rtbrs,

Ik ga er toch stiekem wel van uit dat we het toestel dan voeren. Ik denk echter wel dat de prijs voorlopig flink hoog zal liggen, zoals gebruikelijk bij de nieuwe iPhone. Wat betreft de dekking, in januari zijn we al een behoorlijk eind op weg 4G landelijk dekkend te krijgen en we sturen op eind Q1 voor een complete landelijke dekking. Goede dekking zou dus wel goed moeten zitten!

Daan

Ik mag in januari verlengen, ben benieuwd of KPN dan al beschikking heeft over 5S, wil hem graag als hij nog een beetje betaalbaar is. Zit nu op Samsung, maar die loopt toch vol in de loop van de abonnementstijd. En er moet natuurlijkl goede dekking zijn 🙂

Reageer