Beantwoord

iPhone X van 4g naar 3g direct bij bellen

  • 1 August 2019
  • 22 reacties
  • 1550 keer bekeken

beste,

mijn iphone x gaat direct over van 4g naar 3g als ik iemand bel.
niet alleen vervelend omdat ik vaak mijn telefoon als hotspot gebruik, maar ook omdat ik het idee heb dat het verbinden dan moeilijker gaat. Ligt dit aan instellingen? Heb ook al een andere iphone geprobeerd, zelfde verhaal.
gr nick
icon

Beste antwoord door Bart_ 8 August 2019, 14:59

Bekijk origineel

22 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hallo @nickarendse Ik heb een vermoeden waar het aan ligt. Zou je eens willen checken of je bellen via 4G goed hebt ingesteld?
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @nickarendse Ik was nieuwsgierig naar de stand van zaken. Heb je al kunnen checken of je bellen via 4G goed hebt ingesteld?
beste bart,

thanx voor de tip, maar helaas is het niet zo makkelijk. Heb na een lang gesprek met kpn het volgende te horen gekregen: sucses ermee😂 denk zelf dat het in het overzetten van nummer tussen providers zit, kan verder niks bedenken. misschien weet jij of dat het kan zijn?

gr nick
Reputatie 7
Badge +20
Hey @nickarendse Da's jammer, zeg. Ik hoopte dat wel zoiets simpels zou zijn. Ik denk graag verder met je mee, wie komen we nog ergens op uit dat je niet met mijn collega aan de telefoon hebt besproken. Ik heb dan wel iets meer toelichting nodig en informatie nodig. Je bent recentelijk naar ons overgestapt? Ik denk dat het er los van staat: je hoort wel eens van problemen in die hoek, maar dan zie je vaker dat je bepaalde nummers niet kunt bellen of vice versa. Van welke provider kom je? Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?
hoi Bart, heb zo het ingevuld. ben laatst van tmobile naar kpn overgestapt. zelfde probleem had ik bij tmobile. telefoon gewisseld, en nog steeds het zelfde probleem.
Als ik telefoneer gaat mijn telefoon ook van 4G naar 3G of H, maakt toch niets uit met bellen?
Ik gebruik Telfort.
ik zie het probleem niet.
hoi jan, nou probleem 1: het hoort niet, je moet kunnen bellen met 4g, ook omdat 4g het bellen kan ondersteunen. 2: het overschakelen kost enige tijd en het bereik valt hierdoor weg, met als gevolg dat het verbinden lang duurt, of zoals bij mij in het buitenland, slecht lukt ( telefoon gaat automatisch zoeken naar provider en in buitenland kan dat switchen tussen verschillende, waardoor bereik volledig weg valt.
Reputatie 7
Badge +20
Ha @nickarendse Je zou inderdaad via 4G moeten kunnen bellen, mits je toestel het ondersteunt en alles goed is ingesteld. Zou je je mobiele nummer ook nog even in je profiel willen zetten? Welk toestel heb je eigenlijk en heb je ook gecheckt of 4G-bellen wel goed staat?
beste @Bart_

nummer staat erin. yes, zeker gecheckt, woon boven een telefoonwinkel, zei hebben me ook al geprobeerd te helpen, maar deze kwamen met het bericht van kpn: veel sucses ermee😬 sim wissel gedaan, hielp niet. en met het nummer van de eigenaar ( zit bij kpn) doet 4g het wel tijdens bellen. moet dus aan mijn nummer liggen.

gr nick
Reputatie 7
Badge +20
Ha @nickarendse Dank voor het invullen van het nummer. Ik zag toch dat er iets niet volledig goed stond en ik heb dat veranderd. Zou je je toestel eens opnieuw willen opstarten en het dan nog eens willen proberen?
heee @Bart_

je hebt het voor elkaar hoor!!
ontzettend bedankt!
wat stond er fout als ik vragen mag?

gr nick
Reputatie 7
Badge +20
VoLTE bellen moet zowel aan jouw kant van de lijn worden ingeschakeld als aan onze kant. Jij had het goed staan, maar bij ons moest er nog een vinkje worden omgezet. 🙂
beste bart, ondertussen zeer tevreden met het bereik in nederland, werkt perfect zo. maar nu het volgende probleem: buitenland..
vandaag op klantenbezoek geweest in duitsland, een drama geweest, bellen ging überhaupt niet, van 4 strepen met 4g, naar na het drukken op het hoorntje naar 1 streepje en nul internet.. kun je mij hier misschien mee helpen?

gr nick
@Bart_
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @nickarendse Wat jammer dat het in Duitsland minder is gegaan. Ik kan je zeker het één en ander uitleggen en enkele tips geven. Maar garanderen dat je overal in het buitenland net zo goed bereikbaar zult zijn als hier kan ik niet. Ik kom regelmatig topics tegen waarin een vergelijkbaar probleem aan de orde wordt gesteld en ik citeer vrijelijk uit mijn eigen werk bij deze uitleg. 😉

Als eerste zijn wij een Nederlandse provider en beheren we in Nederland een mobiel netwerk: op ons eigen netwerk kunnen we zien waar het bereik goed is en waar het minder is. We proberen, net als elke andere provider, om op zoveel mogelijk plekken zo goed mogelijk bereik te bieden. Dat lukt vrij aardig, denk ik. Bijna overal in Nederland bieden we uitstekende dekking.

Een provider in het buitenland doet exact hetzelfde. Die zijn, net als wij in Nederland, verantwoordelijk voor hun eigen netwerk. Dat zijn ook de netwerken waar jij gebruik van maakt als je in het buitenland bent. Dit heet roaming: je bent tijdelijk te gast op het netwerk van een andere provider, die jou het bereik biedt dat zij kunnen bieden. Als KPN hebben wij geen inzicht in en invloed op de kwaliteit van het netwerk van een provider in het buitenland. Om een heel flauwe vergelijking te trekken: jouw supermarkt om de hoek heeft geen invloed op het assortiment van een supermarkt in Duitsland.

We zijn in Nederland gewend aan uitstekende netwerken. Wij, maar ook de concullega's, kunnen je overal in Nederland van prima bereik voorzien. Dat heeft een aantal redenen. We doen in technologisch opzicht goed mee: 4G is breed beschikbaar. Verder zijn we een klein en verstedelijkt land. Als provider probeer je uiteraard je zendmasten in dichtbevolkte gebieden te plaatsen: daar zijn er veel van in Nederland en het is dus logisch dat we hier veel mensen goed bereik kunnen bieden.

In Duitsland zul je over het algemeen ook prima bereik hebben, vooral in de steden en dichtbevolkte gebieden. Maar als je -bij wijze van voorbeeld- midden in het Zwarte Woud of in de bergen gaat zitten zal het snel een stuk minder zijn. Er zijn minder mensen en dus ook minder zendmasten in dunbevolkte gebieden. In grotere landen heb je meer dunbevolkte gebieden en niet alle landen lopen vooraan mee qua technologie. Daarbij zijn bergen, bossen en andere bebouwing natuurlijke obstakels die de kwaliteit van een mobiel signaal beïnvloeden.

Zodra je de grens overgaat roam je in op het netwerk van een lokale provider. Net als elke provider hebben wij enkele voorkeursnetwerken, waar je automatisch verbinding mee maakt. Dat betekent niet dat je daar per se aan vast zit. Je kunt in je toestel altijd handmatig een andere provider selecteren, die wellicht beter bereik biedt op een bepaalde plek. Dat is dan ook de beste tip die ik je kan meegeven.
hee @Bart_

thanx voor de reactie, allemaal begrijpelijk maar er zit gwn echt iets anders fout. punt blijft dat ik goed ontvangst heb, tot dat ik ga bellen, dan valt alles weg. zonder te bellen werkt alles prima.
ik krijg geen screenvideo geüpload anders kon ik het je laten zien. zit niet in de telefoon en ook niet in de provider die ik selecteer, ongeacht welke het bereik valt weg..

gr nick
Reputatie 7
Badge +20
Ha @nickarendse Ik snap je punt. Wat ik me nu bedenk: ik heb je eerder met het 4G-bellen geholpen. In het buitenland is dát niet mogelijk, dus dat zou een verklaring kunnen zijn. Heb je wel goed data kunnen gebruiken daar?
@Bart_

yes, netflix etc kan ik gwn kijken.
Reputatie 7
Badge +20
Dan durf ik de conclusie wel aan dat het daar in heeft gezeten. Je bent niet meer in Duitsland, toch? Probeer het een volgende keer eens uit te zetten en test het dan eens.
ga ik doen! maandag hoor je me weer👌🏻

gr nick
hallo @Bart_

4g bellen uitgezet in het buitenland, toen leek het beter te gaan, nu na enkele weken toch nog erg slechte verbinding met volledig wegvallen van het bereik na ong een minuut. hopeloos lijkt het te zijn😬 ben er ook ondertussen wel klaar mee. als niemand dit kan verhelpen zou ik graag van nummer en provider willen wisselen. kun jij nog iets betekenen voor me? gr nicj
Reputatie 7
Badge +20
Ha @nickarendse Dat is flink vervelend inderdaad. Kun je me nog iets meer vertellen? Was dit op één specifieke locatie in het buitenland of kwam het overal voor? Heb je ook een ander netwerk geselecteerd? Want zoiets kan natuurlijk ook terug te voeren zijn op het bereik van het netwerk waar je gebruik van maakt.

Reageer