Beantwoord

IPv6 niet aanwezig op mijn postpaid abonnement

  • 1 October 2020
  • 18 reacties
  • 453 keer bekeken

Reputatie 1
Badge

Een jaar geleden is in deze thread IPv6 aangekondigd. In deze comments was ik toen der tijd ook actief, in de hoop het snel te krijgen. Helaas een jaar verder, heb ik (en een vriend die ook KPN heeft) het nog altijd niet - terwijl hier wel bevestigd is dat alle postpaid ondertussen IPv6 zouden moeten hebben.

What’s going (wr)on(g)?

Ik ben ondertussen geswitched van een Oneplus 6 naar een Oneplus 8 Pro, maar ook deze move mocht helaas niet baten in het verkrijgen van IPv6.

Bij voorbaat dank!

Oh, en de support verwijst me door naar hier. 

icon

Beste antwoord door Verwe475 11 October 2020, 16:10

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@Wouter0100 Welkom terug op het forum! Ik heb helaas niet direct een antwoord voor je klaar, ik heb contact gezocht met 1 van mijn collega's die hier meer van afweet. Zodra ik reactie heb ontvangen zal ik dit hier zo snel mogelijk delen! 🙂

Hallo @Wouter0100 , als ik in mijn telefoon kijk met Android 10 zie ik bij info telefoon - status - IP adres een IPv6-adres staan en zie ik bij namen toegangspunten KPN internet - APN protocol IPv4/IPv6 staan en bij APN roamingprotocol ook IPv4/IPv6 staan.

 

 

Reputatie 1
Badge

Kijk eens bij je APN's. Ik gebruik "KPN Internet" en krijg een eigen IPv4 én IPv6 address. Een andere APN gaf NAT en heb ik verwijderd.

 

Reputatie 7
Badge +15

@Wouter0100 Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!

Reputatie 1
Badge

@Rutger_ excuses. Ik krijg nu pas je e-mail, en zie dat er ineens veel meer reacties gegeven zijn. Ik had het nog niet opgelost.. Nu wel, met dank aan de screenshot van @Verwe475.

Ik heb een nieuwe APN gemaakt met alle info uit zijn screenshot, omdat ik geen APN had met `KPN Internet`. (zie hieronder, die onderste heb ik dus zelf aangemaakt). Kan het zijn dat mijn simkaart te oud was o.i.d., dat deze alleen de oude APN’s heeft?

Deze APNs had ik dus (excl. de onderste):

 

 

De bovenste stond altijd standaard ingeschakeld. Ik heb deze volgensmij wel een keer aangepast om het proberen werkend te krijgen, maar dit waren die settings:

 

 

Een goede vriend heeft het ook geprobeerd en met succes. Iets te maken met legacy SIM’s ofz? ;P

Ikzelf heb instellingen gelijk aan het screenshot van @Verwe475 , maar krijg geen IPv6 van het netwerk… wat kan er nog mis zijn? Ik wil graag gebruik maken van IPv6 op mijn mobiele aansluiting, om de router op mijn thuisaansluiting met IPv6 te kunnen bereiken.

Reputatie 7
Badge +15

@B3n Welkom op het forum. 

Vreemd dat dit niet lukt, iedere mobiel abonnement zou in principe een iPv6 moeten kunnen krijgen. 

Heb je ook je APN gecontroleerd? 

APN instellingen zijn als volgt:

 

Reputatie 7
Badge +15

@B3n Uit je screenshot maak ik op dat je beide protocollen lijkt te hebben. 

Heb je een mogelijkheid om te controleren of je echt geen iPv6 adres hebt? Bijvoorbeeld via https://ipv6-test.com/

Ik heb hetzelfde probleem: privé-abonnement (postpaid) en geen IPv6 op de internet APN. Ik gebruik een iPhone 13 met eSIM en helaas is daar geen optie om IPv6 voor de APN aan- of uit te zetten. 
 

 

@B3n Uit je screenshot maak ik op dat je beide protocollen lijkt te hebben. 

Heb je een mogelijkheid om te controleren of je echt geen iPv6 adres hebt? Bijvoorbeeld via https://ipv6-test.com/

Sorry voor de late reactie. Ja ook op een dergelijke site is zichtbaar dat ik écht geen IPv6 van het netwerk krijg toegekend:

Screenshot IPv6-test KPN Mobiel

 

Reputatie 7
Badge +15

@mark- en @B3n Welkom op het forum. 

Bijzonder dat jullie dit beide zo ervaren. Ik wil graag voor jullie uitzoeken of ik kan achterhalen hoe dit komt. 

Zouden jullie daarom je forumprofiel willen invullen en een seintje kunnen geven als dit is gelukt? Dan kan ik op onderzoek uit! 

@mark- en @B3n Welkom op het forum. 

Bijzonder dat jullie dit beide zo ervaren. Ik wil graag voor jullie uitzoeken of ik kan achterhalen hoe dit komt. 

Zouden jullie daarom je forumprofiel willen invullen en een seintje kunnen geven als dit is gelukt? Dan kan ik op onderzoek uit! 

Hoi Rutger, ik heb mijn profiel aangevuld.

@mark- en @B3n Welkom op het forum. 

Bijzonder dat jullie dit beide zo ervaren. Ik wil graag voor jullie uitzoeken of ik kan achterhalen hoe dit komt. 

Zouden jullie daarom je forumprofiel willen invullen en een seintje kunnen geven als dit is gelukt? Dan kan ik op onderzoek uit! 

Dag Rutger, ik heb mijn profiel ook aangevuld.

Reputatie 7
Badge +15

@mark- en @B3n Bedankt voor het invullen van jullie profiel. 

Ik heb de situatie voorgelegd bij mijn collega's, zodra ik meer informatie heb zal ik het hier laten weten. 

@mark- en @B3n Bedankt voor het invullen van jullie profiel. 

Ik heb de situatie voorgelegd bij mijn collega's, zodra ik meer informatie heb zal ik het hier laten weten. 

Vandaag lijkt het opeens te werken. Is er actie ondernomen door je collega's?

Reputatie 7
Badge +15

@B3n en @mark- Het klopt inderdaad dat het voor jullie nu werkt. 

Ik heb deze situatie voorgelegd aan mijn collega's, en het klopte inderdaad dat er nog geen ipv6 adres aan jullie nummer toegewezen was. 

Dit is nu hersteld, daarnaast is onderzoek of er meer van deze gevallen zijn! Dus erg bedankt voor het melden! :)

@Rutger_ hartelijk dank, hier werkt het inderdaad ook!