Vraag

Kan geen whatsapp in de VS gebruiken

  • 23 June 2019
  • 3 reacties
  • 111 keer bekeken

Mijn echtgenoot heeft, voordat hij naar de VS vertrok, een extra buitenland belbundel gekocht voor een maand voor €9,90. Maar hij wil het liefst gebruik maken van whatsapp. Maar dat lukt tot nu toe niet. Ook niet, als hij de mobiele data inschakelt. Wat te doen?

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Francia Dat is gek, natuurlijk. Als je klant zijn data inschakelt zou hij verbinding moeten kunnen maken met een lokaal netwerk. Hij kan nog even checken of hij roaming wel heeft ingesteld dat hij roaming is toegestaan, wellicht is dat het probleem. Het is inderdaad wel aan te raden om een extra bundel ingeschakeld te hebben, anders bel /internet je tegen hogere tarieven en dat kan snel in de kosten lopen. Met zo'n extra bundel krijg je trouwens niet alleen belminuten, maar ook mb's. Hij zal, vermoed ik, de bundel van €9,99 hebben aangezet, waarmee hij 100 belminuten / 100 sms'jes / 100 mb heeft.

Als jullie er niet uitkomen kijk ik graag even mee. Zou je in dat geval jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, de postcode, het huisnummer, het mobiele nummer en het klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?
Veel dank, Bart, het probleem is opgelost.
Reputatie 7
Badge +20
Dat is fijn om te horen! Wat was nu precies het probleem?

Reageer