Beantwoord

Kan ik mijn 4G op de carkit in de auto aanmelden en dan bellen?

  • 30 November 2020
  • 2 reacties
  • 101 keer bekeken

Ik ben rijinstructeur en ik wil graag de vorderingen van mijn leerling digitaal kunnen bijhouden. 

Ik zou daarom graag een tablet gebruiken in de auto met internet. 

Kan ik, als ik een 4G tablet koop en daarin mijn simkaart van KPN steek, dan wel bellen via de carkit van de auto en de data van mijn abonnement gebruiken voor de internet connectiviteit? 

Graag jullie input voor ik een dure tablet aanschaf. 

 

Mvg Xan

icon

Beste antwoord door Anonymous 2 December 2020, 12:39

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Als de tablet bellen ondersteund kan dat, een cakit kan niet zelf een telefoon verbinding maken.
Is dus goed navragen wat het tablet allemaal kan.

 

Ik ben rijinstructeur en ik wil graag de vorderingen van mijn leerling digitaal kunnen bijhouden. 

Ik zou daarom graag een tablet gebruiken in de auto met internet.

Ik interpreteer dit even alternatief: Is er al internet in je auto of niet?

Kan ik, als ik een 4G tablet koop en daarin mijn simkaart van KPN steek, dan wel bellen via de carkit van de auto en de data van mijn abonnement gebruiken voor de internet connectiviteit? 

De SIMkaart behorend bij je abonnement waar je normaliter, als die in een smartphone zit, mee belt, kan je wel in een 4G tablet stoppen, maar een data apparaat, wat een tabelt is, kan niet bellen. Wel geprekken voeren via Skype/Facetime, maar dat is niet bellen.

Graag jullie input voor ik een dure tablet aanschaf. 

Het beste is om je auto uit te rusten met internet, want je zit 8 uur per dag in de auto (‘op je werk’), dus inderdaad internet in de auto is wel gewenst lijkt me.

Meest voor de hand liggend is denk ik dat je je smartphone (aan de lading) in hotspot modes zet en dan een simpele tablet met alleen WiFi gebruikt voor wat internetten. De tablet verbindt dus met de smartphone hotspot via WiFi en de smartphone kan hopelijk dan nog steeds van de carkit gebruik maken voor bellen.

Je kan ook wel een 4G tablet kopen, maar dan zal je een extra SIMkaart en/of abo moeten aanschaffen. Er zijn allerlei constructies mogelijk, maar zijn vrijwel altijd duurder dan iets als smartphone in hotspot modus.