Keynote Apple 5C/5S en 4G

• 4 september 2013
  • 12 reacties
  • 5960 keer bekeken

Reputatie 6
Badge +1
Apple gaat op 10 september de nieuwe iPhone onthullen, zeer waarschijnlijk de de 5C en de 5S. Wie gaan er allemaal naar de keynote kijken? Zie http://wheniskeynote.com/

Zullen deze toestellen wel de 800 MHz band ondersteunen? 

Het moet haast wel, elke mid- tot high-end toestel dat nu uitkomt heeft minimaal ondersteuning voor de Europese banden (800/1800/2600 MHz).

Nu kunnen de 4S gebruikers nog geen gebruik maken van het 4G netwerk, het lijkt me dat als Apple de 5S/C geen 800 MHz ondersteuning geeft ze een groot marktaandeel op den duur verliezen als 4G over een jaar door alle providers landelijk uitgerold is.

Ben benieuwd (als niet-Apple) gebruiker wat jullie mening is.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +12
Je zou het denken dat Apple er voor gaat zorgen dat deze wel 800mhz gaan ondersteunen sinds het een frequentie is wat veel gebruikt wordt in Europa. Echter is het jammer dat er nu dus nog niks bekend is. Hopelijk dat ze goed nieuws hebben op 10 september.

Ben eerder wel een gebruiker geweest van de Iphone 4, maar sindsdien toch maar naar Samsung gegaan. Al is het alleen maar vanwege de prijzen en ik er zelf niet zo heel vrolijk van kan worden van de beperking op een Iphone. Het is wel heel gebruikersvriendelijk, maar je mag er zelf eigenlijk niks aan veranderen.

Reputatie 6
Badge +2
Het ontbreken van 800mhz 4G op de huidige iPhone 5 was al een heel groot minpunt. Apple is haast 'verplicht' om nu 800mhz 4G te ondersteunen op de nieuwe iPhones. De concurrentie biedt zelfs al ondersteuning op hun mid-range toestellen.

Reputatie 4
Badge +3
@mfaken:

Ik ga zeker kijken. Kan natuurlijk niet achterblijven :-)

Mijn gedachtengang is dat zowel de 5S als de 5C gebruik kunnen gaan maken van de 800 Mhz band. Mijn abonnement is inmiddels verlopen en ik ga dan ook direct bij release de 5S halen. Ik denk dat Apple met de 5C een behoorlijke concurrent wordt voor Samsung, simpelweg omdat veel mensen iPhones nog steeds zien als "hot".

Ik ben het wel eens wat betreft de prijs, al is het alleen al vanwege de (veelal) 80 euro boven de prijs voor een verdubbeling van je opslagruimte. Verbazingwekkend gewoon.

Overigens zal direct na de keynote waarschijnlijk (zoals de voorgaande jaren) iOS 7 te downloaden zijn. Ik moet zeggen dat ik erg benieuwd ben naar de final version hiervan. De beta zag er al ontzettend goed uit!

Wat verwachten jullie verder van de 5S/5C?

Daan

Reputatie 6
Badge +1
Ik denk niet dat Apple de opmars van Samsung kan stoppen, de producten zijn niet vernieuwend genoeg en de prijzen blijven hoog. Samsung heeft ook geen grote vernieuwingen, maar die bedient wel de markt van het goedkope tot het dure segment. In de westerse landen zullen dan ook niet zoveel veranderingen in de verhouding Apple/Android plaats vinden, de meeste gebruikers blijven wel bij het merk/software waar ze al tijden bij zitten. De opkomende markten zijn veel interessanter voor de mobiel bouwers.

Ik ben wel erg benieuwd naar de prijs van de 5C, hij moet wel significant lager geprijsd zijn de 5S wil deze een nieuwe midrange doelgroep bereiken. Een max van 350 is dan noodzakelijk.
Reputatie 6
Badge +2
Normaal gesproken zou bij de komst van de Iphone 5s de volgende prijs volgorde ontstaan.

5S +/- €680

5 +/- €570

4S +/- € 390

4 eruit

De iPhone 5C gaat naar verwachting een iphone 5 met een plastic behuizing worden als de geruchten kloppen. Daar zou ik dan een prijs van €450 bij verwachten als ik het bovenstaande bekijk.

Reputatie 7
Badge +12
Net zoals met andere producten zullen ze er een goede winstmarge op hebben. Denk zelf ook dat de 5c een prijs tussen de 300 en 400 euro gaat krijgen.

Reputatie 4
Badge +3
Het zou zelfs zo kunnen zijn dat ze de 4S ook schrappen om vervolgens daar de 5C te positioneren. Als hij exact hetzelfde is als de 5, behalve dat ie van plastic is, lijkt me dit niet meer dan logisch.

Waarom zou je dan een "minderwaardig" product nog laten bestaan?

Ik ben overigens wel benieuwd naar de vingerafdrukscanner die erin zou zitten :)

Reputatie 7
Badge +12
Iphone 5s: 699 euro  (16gb) 799 euro (32gb) 899 euro (64gb)

Iphone 5c: 599 euro (16gb) 699 euro (32gb)

Zo goedkoop is de 5c dus niet en dit is dus een vervanging van de Iphone 5.  De levering kan nog wel even op zich laten wachten. 20 September zal het beschikbaar zijn in onder andere Duitsland. Nederland laat nog even op zich wachten. Verwachting is dat het in December in meer dan 100 landen beschikbaar zal zijn.

De Iphone 5s en de Iphone 5c ondersteunen beide wel het 800mhz netwerk.

De iphone 4s komt nu ook met een 8gb variant.

"Nu kunnen de 4S gebruikers nog geen gebruik maken van het 4G netwerk, het lijkt me dat als Apple de 5S/C geen 800 MHz ondersteuning geeft ze een groot marktaandeel op den duur verliezen"

En met 'ze' bedoel je KPN, mag ik aannemen? Dat KPN geen geld wil investeren voor meer masten welke nodig zijn voor de 1800Mhz band zegt al genoeg. En daar komt geen verandering in nu de zoveelste CFO is opgestapt.

Reputatie 4
Badge +3
@ac Met ze doel ik op Apple, gezien KPN niet de enige telecomprovider is die gekozen heeft voor de 800Mhz frequentie. Als Apple zelf niet meer ondersteuning biedt zullen telecomproviders er minder snel voor kiezen de producten te gaan verkopen (en ook daar zitten weer vereisten aan vast) en kiezen consumenten bij dezelfde provider gewoon een Samsung oid die dit wel ondersteund: Apple verliest dus marktaandeel. Alleen de echte Apple liefhebbers die ook 4G willen zullen dan de overstap maken.
@shugosha Ik ben het met je eens dat de prijs, zoals deze nu is, niet bijzonder veel gaat betekenen voor de directe concurrenten. Beter nog, wellicht snijden ze zichzelf nu in de vingers gezien mensen een alternatief krijgen dat toch echt nieuw is. Ik ben benieuwd naar de Nederlandse release maar hier zal in de loop van de week meer bekend over worden.

Ik kan overigens bevestigen dat zowel de 5S als de 5C 4G van KPN zal ondersteunen, dus dat is in ieder geval goed nieuws!

Daan

Reputatie 7
Badge +12
Het is nu wel zo dat de 8gb versie van de Iphone 4s gezien kan worden als een budget versie voor het bedrag van 380 euro.

Persoonlijk blijf ik nog vasthouden aan mijn note 2 en kijk ik wel naar een nieuw toestel wanneer ik mijn eigen abonnement kan verlengen. Het upgraden naar een nieuw toestel is absoluut geen must voor mij. Het kijken van streams, luisteren naar muziek, browsen op internet kan allemaal met gemak op dit toestel.

Ook voor de mensen met een Iphone 5 is de vraag maar of de upgrade het waard is. Als je een echte gadget **bleep** bent en het nieuwste van het nieuwste wilt kun je ervoor gaan. Echter voor de processor upgrade is het maar net de vraag of je de apps ervoor gebruikt die het intens gebruiken.

Klink aannemelijk

Reageer