Beantwoord

Kids sim geen bereik in Italië

  • 28 July 2020
  • 18 reacties
  • 177 keer bekeken

Beste,

 

mijn zoon heeft een kind abonnement, helaas werkt het internet( met nog 4300mb tegoed niet) alle hulpmiddelen van jullie site al geprobeerd. Maar niets werkt.. vol bereik ( streepjes) maar geen 4G of 3G. Wat kan ik nog doen? We zitten momenteel in Italië 

*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 13 August 2020, 10:40

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Goedemorgen @Ilsennnnn, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Nooit fijn als internet het niet blijkt te doen in het buitenland. Ik neem aan dat in Nederland geen problemen waren? Ik heb een paar opties die ik wil bespreken, met de vraag of je die wil uitvoeren:

  • Controleer de instellingen. Verbindt handmatig met een ander netwerk in de lijst van beschikbare netwerken,
  • Zet de instellingen op alleen 3G. Het kan zijn dat 4G niet goed genoeg is op jullie locatie,
  • Test de simkaart in een ander toestel en een andere simkaart in dit toestel, hiermee kan je kijken of het ligt aan de simkaart of aan het toestel.

Werkt dit allemaal niet? Vul dan even jouw Forum profiel aan met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en het betreffende 06-nummer. Dan ga ik kijken of er misschien een blokkade voor het buitenland op staat of iets dergelijks. 

Ik hoor graag van je!

Goedemorgen @Ilsennnnn, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Nooit fijn als internet het niet blijkt te doen in het buitenland. Ik neem aan dat in Nederland geen problemen waren? Ik heb een paar opties die ik wil bespreken, met de vraag of je die wil uitvoeren:

  • Controleer de instellingen. Verbindt handmatig met een ander netwerk in de lijst van beschikbare netwerken,
  • Zet de instellingen op alleen 3G. Het kan zijn dat 4G niet goed genoeg is op jullie locatie,
  • Test de simkaart in een ander toestel en een andere simkaart in dit toestel, hiermee kan je kijken of het ligt aan de simkaart of aan het toestel.

Werkt dit allemaal niet? Vul dan even jouw Forum profiel aan met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en het betreffende 06-nummer. Dan ga ik kijken of er misschien een blokkade voor het buitenland op staat of iets dergelijks. 

Ik hoor graag van je!

Dag Susan, dank voor je hulp, alles al geprobeerd. Werkt nog steeds niet.. wij hebben  allen bereik behalve hij. Heel vervelend. Telefoonnummer waarover het gaat heb ik in het profiel bij privé opmerkingen geplaatst. 
groet Ilse 

Dag Susan, het werkt  nog steeds niet.. wij hebben  allen bereik behalve hij. Heel vervelend. Telefoonnummer waarover het gaat heb ik in het profiel bij privé opmerkingen geplaatst. In Nederland geen problemen. 
groet Ilse 

Reputatie 7
Badge +21

@Ilsennnnn ik zie ook geen bijzonderheden bij het 06-nummer. Wat gebeurde er toen je de simkaart in een ander toestel hebt getest en een andere simkaart in zijn toestel? Had het andere simkaartje geen problemen met de verbinding en het bereik of toch wel? En heeft zijn simkaartje in een ander toestel wel bereik, of ook niet?

Reputatie 7
Badge +21

@Ilsennnnn ik heb geen reactie meer gehad. Kan je nog antwoord geven op bovenstaande vragen zodat we verder kunnen zoeken naar een oplossing?

Dag Susan,

Sorry voor de late reactie. Inmiddels heeft zijn telefoon het ook begeven. Ik kijk in Nederland even verder of de Sim nog werkt  We wonen dicht bij de Duitse grens en kan dus makkelijk checken of het werkt, anders meld ik me weer. Dank voor je hulp. 
groet Ilse 

Hallo,

we zitten nu in Italië maar daar Werkt 4g kids niet.

onze dochters zitten bij ons in de bundel met een kinder abonnement.

ons 4g werkt gewoon maar bij hun werkt het helemaal niet.

er zit geen verschil tussen Apple of Samsung, wisselen we een kids simkaart met een van de ouders verhuist het probleem met de simkaart mee.

de verschillende simkaarten maken ook verbinding met hetzelfde TIM netwerk.

Het zou wel handig zijn als het gewoon zou werken deze vakantie.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Dijkvrouwtjes, welkom op het forum! 
Kun je ook onderstaande stappen doorlopen?

  • Controleer de instellingen. Verbindt handmatig met een ander netwerk in de lijst van beschikbare netwerken,
  • Zet de instellingen op alleen 3G. Het kan zijn dat 4G niet goed genoeg is op jullie locatie,
  • Test de simkaart in een ander toestel en een andere simkaart in dit toestel, hiermee kan je kijken of het ligt aan de simkaart of aan het toestel.

Werkt dit allemaal niet? Vul dan even jouw Forum profiel aan met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en het betreffende 06-nummer. Dan ga ik kijken of er misschien een blokkade voor het buitenland op staat of iets dergelijks. 

Ik hoor graag van je!

 

Hallo Thomas,

ik heb de gegevens zoveel mogelijk bijgewerkt.

zoals al aangegeven heb ik alle voorgaande punten al geprobeerd maar zonder resultaat, daarom lijkt het zeker aan onze 2 kids abonnementen te liggen. We kunnen hier alleen maar verbinden met TIM.. maar daar werken onze ouder abonnementen wel volop op.

gr Michael

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt voor de terugkoppeling Michael, ik heb meteen even meegekeken en ik zie vanaf hier geen blokkades of andere verklaringen waarom dit niet zou werken.
Staat dataroaming wel aan op beide toestellen?

Hallo, op beide toestellen staat roaming aan, ook geen blokkade gevonden.

als ik een ouder Sim in een toestel van de kinderen stop doen ze het direct.

als ik de Sim van de kids in de ouder telefoon doe werkt er niks meer.

de Samsung zoekt naar 4g, 3G maar geen verbinding mogelijk, het toestel lijkt het wel te proberen.

beide ouders zitten op TIM en werkt, geen andere netwerken gevonden op geen toestel.

ik heb nu mijn iPad als hotspot staan om het nog een beetje gezellig te houden🙈 2 tieners zonder internet willen direct naar huis🤬

Reputatie 7
Badge +20

@Dijkvrouwtjes Duidelijk! Ik heb alvast een melding doorgezet naar de technische dienst die hierover gaat. Helaas moet ik je wel alvast zeggen dat dit niet het snelste proces is en er een goede kans is dat jullie al weer thuis zijn voor het opgelost is.
Ik bedenk me nog 1 andere optie die we zouden kunnen proberen. Zou je vanuit jouw bundel eens 250MB willen delen met een van hun nummers (om te testen of het daarmee wél lukt te internetten).

Hallo, ik heb een groep aangemaakt om mb’s te delen.

als ik van welk van de drie nummers iets wil delen krijg ik na +_2 minuten een foutmelding dat het niet gaat.

dus als ik alle niet gebruikte mb’s van de kids naar de ouder wil zetten omdat de daar op de hotspot zitten gaat dat ook al niet.

staat er op ons adres iets niet goed of zijn de kids geblokkeerd voor het buitenland?

ik mag wel hopen dat de kosten van buiten de bundel gebruikte mb’s alsnog gecompenseerd worden.

gr. Michael 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Dijkvrouwtjes, ik zie dat er weer volop data gebruikt wordt! Ook uit de oorspronkelijke bundels! Het lijkt dus opgelost te zijn.
Data buiten de bundel zal overigens nooit geld kosten, je hoeft je (binnen europa) niet zorgen te maken om dat soort kosten!

Hallo Thomas ,

nadat de data op was van onze hotspot en dus een nieuwe 1,5gb bijgekocht hebben heb ik alles gewist en opnieuw een groep aangemaakt. 
we kunnen nu wel mb’s delen maar de kids doen nog steeds niks.

daarom zal het lijken dat Kids wat doen maar helaas..

Reputatie 7
Badge +20

@Dijkvrouwtjes, ik stuur je een privébericht!

Reputatie 7
Badge +20

Voor de meelezers, de oorzaak lijkt in de APN te zitten, met deze op portalmmm.nl te zetten was het (in ieder geval even) opgelost!

Wij zijn inmiddels terug. Het werkt in Nederland weer. Wellicht kan KPN dit soort info even op hun site zetten.  
dank voor je antwoord. 
groet