Beantwoord

Kosten buiten bundel

  • 16 February 2019
  • 5 reacties
  • 632 keer bekeken

Dit weekend verblijf ik in Macedonië en ik twijfelde over het tarief hier, omdat de situatie met Macedonië en de EU me niet helemaal duidelijk was. Ik heb tot nu toe geen sms-bericht gekregen over het tarief in Macedonië en of dit binnen of buiten de bundel zou vallen. Daarom ben ik vrij voorzichtig geweest met mijn dataverbruik, maar nu zie ik dat ik buitenbundelkosten à 60 euro heb gemaakt.

Kan ik hier iets tegen in brengen, aangezien ik nooit een waarschuwing heb gehad?
icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 18 February 2019, 08:56

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag @kheesakkers. Welkom op het forum. Wat vervelend dat je kosten buiten je bundel hebt gemaakt en vreemd dat je geen sms hebt ontvangen zodra je in Macedonie aankwam. Als je de bescherming te internetkosten hebt aanstaan, blokkeren we de internetverbinding op het moment dat er meer dan €60,50 aan kosten buiten de bundel zijn gemaakt, om hoge kosten te voorkomen. Je krijgt zowel bij 80% als bij 100% verbruik een sms. Zou je je KPN Forum profiel willen voorzien van naam contractant, postcode, huisnummer en klantnummer(s)? Dan kan ik dit verder voor je uitzoeken.
Beste Vikash,

Bedankt voor de informatie over de situatie. Helaas heb ik ook geen sms'jes ontvangen bij 80% en 100%. De gegevens heb ik wel aangevuld. Ik hoor het graag als er iets uitkomt!
Reputatie 7
Badge +21
Bedankt voor het achterlaten van je gegevens @kheesakkers. Ik heb het gelijk voor je nagekeken en zie dat er op 15-02-2019 om 12.23 uur een sms is verstuurd waarin stond dat je op dat moment in Macedonië was. Verder werd er in deze sms geadviseerd om de Voordeellanden buiten EU bundel te nemen om hoge kosten te voorkomen en stonden de tarieven hierin voor bellen, gebeld worden, sms en data. Om 21.42 uur zat je al aan 80% en om 22.31 uur op 100%, ook toen zijn er sms'jes verstuurd. Op dat moment hebben wij jouw internetverbinding automatisch laten blokkeren om hoge kosten te voorkomen. Helaas kan ik je hier niet in verder helpen en zullen deze kosten buiten de bundel op de factuur zichtbaar zijn. Om te voorkomen dat dit in de toekomst weer kan gebeuren kan je het beste voordat je weg gaat op deze pagina kijken. Hier krijg je te zien of het nodig is om een extra bundel te activeren en wat de kosten zijn.
Reputatie 7
Iedereen heeft tegenwoordig "data roaming" aan staan om ook in België, Duitsland en Frankrijk op internet te kunnen. En als men dan eens een keer buiten de EU komt, dan is het logisch dat men er niet aan gedacht heeft "data roaming" uit te zetten.
Wanneer gaat de "data roaming" optie zo werken dat daarmee Internet buiten de EU aan en uit gezet kan worden. Nu moet "data roaming" ook binnen de EU aan staan en daar zit hem de crux.
Bedankt voor het uitzoeken en het anwoord @Vikash, jammer dat het niet te verhelpen is. Enig idee waar het aan zou kunnen liggen dat er geen sms'jes binnen zijn gekomen? Ook een sms van vrienden heb ik namelijk niet ontvangen, blijkt nu.

Edit: ik krijg zojuist alle sms'jes binnen na aankomst in Nederland