KPN 4G Mobile Wifi (4G MiFi Router, Huawei 5776s-32) software update

• 19 augustus 2013
  • 8 reacties
  • 13941 keer bekeken

Beste KPN,

Wanneer komt er een software update van de Huawei 5776s-32 KPN 4G Mobile Wifi (4G MiFi Router) ?

is de software in de MiFi van KPN of van Huawei?

Zaken die nu erg onhandig zijn en verbetering behoeven:

Login:

- Op de iPhone kan je geen password van het admin login bewaren

- Je kan de admin login niet in een andere naam veranderen

- Je kan de time-out van de admin login niet langer maken, of uitschakelen

- Je kan de password beveiliging van de admin login niet uitschakelen

Small interface:

- Het 'small' interface, waar je vanzelf inkomt als je met een telefoon als een iPhone inlogt, is te beperkt

- Je kan in het 'small' interface geen nieuw profiel aanmaken, of roaming in en uitschakelen

- Je kan niet van het 'small' interface overstappen naar het volledige interface

Verbruik meter

- De weergave van het verbruik staat iedere keer op nul, als je de MiFi uit en aan zet.

- Het verbruik wordt niet per dag/week/maand weergegeven

Kan er een software update komen met verbeteringen hiervoor?

8 reacties

Reputatie 4
Badge +3
Ha fritsn,

In eerste instantie is de software op de MIFI routers inderdaad door een KPN sausje gehaald. Je kunt echter (voor zover bij mij bekend) ook gewoon de software van de fabrikant gebruiken. Dit wil ik echter zelf eerst even voor je testen.

Wel ga ik je tips met betrekking tot de software doorgeven aan de juiste afdeling zodat zij, wellicht samen met huaweii, hier iets mee kunnen doen.

Met betrekking tot de software van de fabrikant, is het goed als ik hier morgen bij je op terug kom?

Daan

Reputatie 4
Badge +3
Ha Frits,

Ik zou vandaag even terugkomen bij je omtrent de software voor de MIFI router van Huawei.

In principe kun je de software van de fabrikant op je MIFI installeren echter wordt er vanuit KPN dan geen ondersteuning gegeven. De software kun je vinden op de website van Huawei zelf.

Als je deze software installeert, onthou goed wat je doet en als je iets niet snapt probeer het dan ook niet 🙂 Ik zou het erg vervelend vinden als je MIFI straks helemaal niet meer werkt.

Daan

Reputatie 4
Badge +3
Ha Frits,

Sorry voor de late reactie. Ik heb dit voor de zekerheid gecheckt bij onze productmanager.

1. De software is identiek, behalve het mooie logo dat bovenin staat. Er zijn echter ook kleine voordelen die bij de KPN software standaard zijn ingesteld zoals APN instellingen en het direct vragen om pin om direct verbinding te kunnen maken.

2. De nieuwe software komt vanuit Huawei, dus zodra zij nieuwe software leveren brengen wij die ook uit (met ons logotje). De exacte planning vanuit Huawei moet ik je helaas verschuldigd blijven.

3. De software kun je via http://consumer.huawei.com/en/support/downloads/index.htm vinden door te zoeken op productniveau/type/naam.

4. Op dit moment wordt de software niet gedeeld via de website en is de installatie van de software dus onomkeerbaar.

Mocht je verder nog vragen hebben dan hoor ik dat graag.

Met vriendelijke groet,

Daan

Reputatie 4
Badge +3
Ha Frits,

1. Daar heb je helemaal gelijk in. Als dat de software is die is meegeleverd dan zullen we die vanzelfsprekend ondersteunen.

2. Die vraag heb ik al uitstaan naar aanleiding van je eerste bericht. Ik heb hier vooralsnog geen antwoord op gekregen vanuit Huawei

3. Schrikbarend genoeg heb je gelijk, Huawei heeft de software niet op hun site staan.

4. Dit was alleen van toepassing op het moment dat Huawei de eigen software ook los aan zou bieden op de site. De stockversie van de software is echter niet vanuit Huawei vrijgegeven en is (kennelijk) dus ook niet te downloaden.

De vragen die je eerder stelde waren al deels beantwoord, maar hierbij nogmaals de antwoorden. Enkele antwoorden moet ik je dus nog schuldig blijven.

Wanneer komt er een software update van de Huawei 5776s-32 KPN 4G Mobile Wifi (4G MiFi Router) ?
Deze vraag heb ik uitstaan bij de productmanager, die de vraag op zijn beurt weer heeft uitstaan bij Huawei.

Er zitten wel wat kleine wijzigingen in, zoals bijvoorbeeld de automatische APN instellingen, maar de software is van Huawei.

Wat betreft je verbetervoorstellen, ik ga deze zaken doorspelen aan de productmanager om te kijken of Huawei er iets mee kan. Het lijken mij in ieder geval wel zaken die erg interessant kunnen zijn voor alle gebruikers.

Daan

Reputatie 6
Badge +2
Vooral de verbruiksmeter die idere keer op nul komt na het uitzetten is vervelend idd.

Daan,

Dat is goed.

Waar ik ook last van heb, is dat als ik er een andere SIM in doe dan de KPN 4G SIM, de Huawei Mobile WiFi iedere keer weer vanzelf aangaat, nadat je hem hebt uitgezet. Pas als je de SIM verwijdert en je zet hem uit, dan blijft hij uit.

Ik heb al gezocht naar software of handleidingen van de fabrikant, maar kon ik niet vinden.

Kan je me de weg wijzen?

Mvg., Frits.

Daan,

1. Wat is het verschil tussen de Huawei software en die van KPN?

2. Wanneer komt er nieuwe software van KPN?

3. Waar kan ik de Huawei software vinden?

4. Waar kan ik de KPN software vinden om evt. weer terug te gaan?

Mvg. Frits.
Hallo Daan,

> Sorry voor de late reactie. Ik heb dit voor de zekerheid gecheckt bij onze productmanager.

> Mocht je verder nog vragen hebben dan hoor ik dat graag.

OK. ik heb inderdaad nog vragen.

> 1. De software is identiek, behalve het mooie logo dat bovenin staat. Er zijn echter ook kleine voordelen die bij de KPN software standaard zijn ingesteld zoals APN instellingen en het direct vragen om pin om direct verbinding te kunnen maken.

Ik heb geen KPN logo in mijn software, wel een van Huawei. KPN heeft mij een Huawei 5776s-32 geleverd met de originele Huawei software, dus die zal KPN moeten ondersteunen.

> 2. De nieuwe software komt vanuit Huawei, dus zodra zij nieuwe software leveren brengen wij die ook uit (met ons logotje). De exacte planning vanuit Huawei moet ik je helaas verschuldigd blijven.

Graag wil ik je verzoeken om de product manager te vragen om Huawei te vragen wanneer er een nieuwe software uitkomt die de zaken verbeterd die ik al eerder heb gevraagd, zie ook hieronder.

> 3. De software kun je via http://consumer.huawei.com/en/support/downloads/index.htm vinden door te zoeken op productniveau/type/naam.

Hier staat geen software voor de 5776s-32

> 4. Op dit moment wordt de software niet gedeeld via de website en is de installatie van de software dus onomkeerbaar.

Er valt niets te installeren, dus er is ook niets onomkeerbaar, wat bedoelde je hiermee?

Zie hieronder de vragen die ik al eerder had gesteld, waar ik nog geen reaktie op heb gehad. Kan je die met de product manager en Huawei bespreken en dan terugkoppelen?

Met vriendelijke groeten,

Frits Nolet

--------------------------------

Beste KPN,

Zaken die nu erg onhandig zijn en verbetering behoeven:

Login:

- Op de iPhone kan je geen password van het admin login bewaren

- Je kan de admin login niet in een andere naam veranderen

- Je kan de time-out van de admin login niet langer maken, of uitschakelen

- Je kan de password beveiliging van de admin login niet uitschakelen

Small interface:

- Het 'small' interface, waar je vanzelf inkomt als je met een telefoon als een iPhone inlogt, is te beperkt

- Je kan in het 'small' interface geen nieuw profiel aanmaken, of roaming in en uitschakelen

- Je kan niet van het 'small' interface overstappen naar het volledige interface

Verbruik meter

- De weergave van het verbruik staat iedere keer op nul, als je de MiFi uit en aan zet.

- Het verbruik wordt niet per dag/week/maand weergegeven

Kan er een software update komen met verbeteringen hiervoor?

Reageer