Beantwoord

Kpn certificaat Visual Voicemail

  • 10 April 2019
  • 82 reacties
  • 33055 keer bekeken

Ik krijg n melding dat het certificaat van kpn is verlopen
icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 11 April 2019, 14:32

Bekijk origineel

82 reacties

Badge
Kom op, ze hebben toch gereageerd en gaan ermee bezig. Je zit ook met kantooruren, niet alleen van KPN maar ook voor het aanvragen van een nieuw certificaat.
Geduld is een schone zaak.
Reputatie 7
Badge +30
Kom op, ze hebben toch gereageerd en gaan ermee bezig. Je zit ook met kantooruren, niet alleen van KPN maar ook voor het aanvragen van een nieuw certificaat.
Geduld is een schone zaak.

Goedemorgen! Dit slaat de spijker op z'n kop! Ik heb begrepen dat ze ermee bezig zijn en ik verwacht aan het einde van de ochtend meer nieuws te hebben.
Reputatie 7
Kom op, ze hebben toch gereageerd en gaan ermee bezig. Je zit ook met kantooruren, niet alleen van KPN maar ook voor het aanvragen van een nieuw certificaat.
Geduld is een schone zaak.
Goedemorgen! Dit slaat de spijker op z'n kop! Ik heb begrepen dat ze ermee bezig zijn en ik verwacht aan het einde van de ochtend meer nieuws te hebben.

Als ik een nieuw SSL certificaat voor één van mijn sites moet aanvragen, dan kan ik dat gewoon 24x7 online regelen.
Inderdaad. Een keertje "we zijn ermee bezig" is erg weinig info. Om z'n minst aan het begin van deze thread hadden ze zich moeten verontschuldigen en duidelijk moeten communiceren wanneer ze verwachtten het probleem te verhelpen.
Dit had al lang geregeld moeten zijn. Het excuus van kantooruren kan absoluut niet wanneer het om een bedrijf als KPN gaat.
Kan je het nog terug draaien ik heb op oke gedrukt voor ik er erg in had
Reputatie 7
Kom op, ze hebben toch gereageerd en gaan ermee bezig. Je zit ook met kantooruren, niet alleen van KPN maar ook voor het aanvragen van een nieuw certificaat.
Geduld is een schone zaak.
Goedemorgen! Dit slaat de spijker op z'n kop! Ik heb begrepen dat ze ermee bezig zijn en ik verwacht aan het einde van de ochtend meer nieuws te hebben.
Als ik een nieuw SSL certificaat voor één van mijn sites moet aanvragen, dan kan ik dat gewoon 24x7 online regelen.

En jullie kunnen het zelfs gewoon binnenshuis regelen, dus kom nu niet aan met "kantooruren"!
Ik krijg de melding ook een paar keer per uur, hoop dat het snel is opgelost KPN!
Reputatie 7
Badge +30
Als ik meer informatie had gehad, had ik dit natuurlijk met jullie gedeeld. Ik snap namelijk heel goed dat het superirritant is als je steeds deze melding krijgt. Ik heb net vanmorgen het bericht gelezen dat we later deze ochtend een update verwachten en dit meteen hier gedeeld. Zodra we meer weten, zullen we dat ook hier delen.
Het certificaat vm.kpn-convm.com blijkt verlopen te zijn op 10-04-19 14:51:03. Ik wil zeker niet op de knop "Vertrouwen" drukken bij een verlopen certificaat natuurlijk. Onveilige situatie. Wat nu te doen?

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Als je per ongeluk op doorgaan heb gedrukt moet je even je netwerk instelling terug zetten heb ik ok gedaan dan krijg je het weer in beeld voor iemand die het per ongeluk op doorgaan heeft gedrukt.
Hier ook... vvm.kpn- etc. Super irritant.
Hier dezelfde melding en inmiddels na het wegklikken krijg ik hem met 5 seconden weer terug. Niet te doen dit, ik kan zo geen appje sturen zonder die melding... iPhoneX iOS12.2
Wat wordt er aangeraden om te doen?
Ik zelf krijg de meldingen niet, maar mijn vrouw wel.

Ik heb haar geadviseerd om voorlopig even op annuleer te drukken...
Voor nu als je deze melding krijgt zou je op de knop details kunnen drukken en daarna rechts boven aan op 'Vertrouw' kunnen drukken om hem handmatig te vertrouwen in je apple toestel. hiermee voorkom je om de 15 min dat je deze melding krijgt :)

deze certificaat is verlopen op 10 april 2019 dus uiteraard geeft hij een melding dat deze niet te vertrouwen is echter is dit de officiele certificaat van kpn die gewoon verlopen is dus kan je hem gewoon handmatig vertrouwen zoals net uitgelegd
Reputatie 7
Badge +30
Het klopt helemaal wat @RICKERINO zegt! Ik heb begrepen dat het certificaat inmiddels opnieuw is aangevraagd. Zodra dit verwerkt is en we deze ingeladen hebben, moet de melding weer verdwijnen. Dat laat ik hier dan natuurlijk weten. Excuses voor het ongemak!
Ik krijg sinds kort een constant een melding van serverindentiteit niet gecontroleerd
identieteit van "vvm.kpn-convm.com'.

Het is sinds een nachtelijk bericht en geeft aan dat het verlopen is.
Kunt u mij helpen hier vanaf te komen, zeker vanwege het feit dat er niet vertrouwd bij staat.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +30
Het certificaat wordt as we speak geïnstalleerd! Nog even geduld 🙂.
Reputatie 7
Badge +30
Het is inmiddels opgelost! Kan iedereen dit bevestigen?

@CDB-KPN welkom! We hebben je bericht samengevoegd met het lopende topic hierover. Het probleem moet nu opgelost zijn!
Het is inmiddels opgelost! Kan iedereen dit bevestigen?

@CDB-KPN welkom! We hebben je bericht samengevoegd met het lopende topic hierover. Het probleem moet nu opgelost zijn!



Dag Marcia,

KPN heeft geadviseerd een niet vertrouwd certificaat te accepteren.
Hoe kunnen gebruikers die dit hebben gedaan, controleren dat het probleem inmiddels is verholpen?
Ik zie uit naar je reactie.

Met vriendelijke groet,
Jeroen.
Reputatie 7
Badge +30
Het certificaat zit aan onze kant, Jeroen. Dus nu de nieuwe daar actief is, maakt iedereen weer verbinding met een vertrouwd certificaat.
Inderdaad is bij mij het probleem opgelost, maar wat belangrijker is, is hoe de klachten van klanten worden opgevolgd. Klanten verliezen op deze manier het vertrouwen en om dat terug te winnen moet KPN transparant zijn in A) een verklaring hoe dit heeft kunnen gebeuren en 😎 welke stappen er worden genomen om te voorkomen dat dit probleem zich gaat herhalen. Als je die uitkomst aan klanten voorlegt (ipv enkel goedbedoelde en welgemeende excuses) zul je zien dat klanten dit waarderen en zich niet een nummer voelen. Ok, ik klink als een betweter maar ik baseer dit in alle bescheidenheid op ruim 30 jaar ervaring in int'l verkoop.
Het certificaat zit aan onze kant, Jeroen. Dus nu de nieuwe daar actief is, maakt iedereen weer verbinding met een vertrouwd certificaat.

Dag Erik,

Hoe kunnen wij nagaan dat dit vertrouwde certificaat actief is, wanneer het oude is geaccepteerd?

Groet,
Jeroen.
Reputatie 3

Het certificaat zit aan onze kant, Jeroen. Dus nu de nieuwe daar actief is, maakt iedereen weer verbinding met een vertrouwd certificaat.Dag Erik,

Hoe kunnen wij nagaan dat dit vertrouwde certificaat actief is, wanneer het oude is geaccepteerd?

Groet,
Jeroen.

er is een nieuwe certificaat geinstalleerd. Dus de oude is vervangen. Oftewel je kan nooit met de certificaat die verlopen is verbinden, want die is er niet meer.
Op je device is niks veranderd. De verbinding naar de server is ongewijzigd gebleven
Reputatie 7
Badge +30
Inderdaad is bij mij het probleem opgelost, maar wat belangrijker is, is hoe de klachten van klanten worden opgevolgd. Klanten verliezen op deze manier het vertrouwen en om dat terug te winnen moet KPN transparant zijn in A) een verklaring hoe dit heeft kunnen gebeuren en 😎 welke stappen er worden genomen om te voorkomen dat dit probleem zich gaat herhalen. Als je die uitkomst aan klanten voorlegt (ipv enkel goedbedoelde en welgemeende excuses) zul je zien dat klanten dit waarderen en zich niet een nummer voelen. Ok, ik klink als een betweter maar ik baseer dit in alle bescheidenheid op ruim 30 jaar ervaring in int'l verkoop.

Hoe dit heeft kunnen gebeuren, ik verwacht dat iemand zich in de verloopdatum van het certificaat heeft vergist of iets dergelijks.Dat is het met certificaten, die moeten af en toe vernieuwd worden. Meestal jaarlijks. Dat zet de relevante afdeling dan op hun kalender en dan wordt het op tijd weer vernieuwd. Dat is deze keer alleen niet helemaal goed gegaan.





Het certificaat zit aan onze kant, Jeroen. Dus nu de nieuwe daar actief is, maakt iedereen weer verbinding met een vertrouwd certificaat.Dag Erik,

Hoe kunnen wij nagaan dat dit vertrouwde certificaat actief is, wanneer het oude is geaccepteerd?

Groet,
Jeroen.
er is een nieuwe certificaat geinstalleerd. Dus de oude is vervangen. Oftewel je kan nooit met de certificaat die verlopen is verbinden, want die is er niet meer.
Op je device is niks veranderd. De verbinding naar de server is ongewijzigd gebleven


Dit, inderdaad 👍🏻

Reageer