Beantwoord

Kpn certificaat Visual Voicemail

  • 10 April 2019
  • 82 reacties
  • 33055 keer bekeken

Ik krijg n melding dat het certificaat van kpn is verlopen
icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 11 April 2019, 14:32

Bekijk origineel

82 reacties


Inderdaad is bij mij het probleem opgelost, maar wat belangrijker is, is hoe de klachten van klanten worden opgevolgd. Klanten verliezen op deze manier het vertrouwen en om dat terug te winnen moet KPN transparant zijn in A) een verklaring hoe dit heeft kunnen gebeuren en 😎 welke stappen er worden genomen om te voorkomen dat dit probleem zich gaat herhalen. Als je die uitkomst aan klanten voorlegt (ipv enkel goedbedoelde en welgemeende excuses) zul je zien dat klanten dit waarderen en zich niet een nummer voelen. Ok, ik klink als een betweter maar ik baseer dit in alle bescheidenheid op ruim 30 jaar ervaring in int'l verkoop.Hoe dit heeft kunnen gebeuren, ik verwacht dat iemand zich in de verloopdatum van het certificaat heeft vergist of iets dergelijks.Dat is het met certificaten, die moeten af en toe vernieuwd worden. Meestal jaarlijks. Dat zet de relevante afdeling dan op hun kalender en dan wordt het op tijd weer vernieuwd. Dat is deze keer alleen niet helemaal goed gegaan.






Het certificaat zit aan onze kant, Jeroen. Dus nu de nieuwe daar actief is, maakt iedereen weer verbinding met een vertrouwd certificaat.Dag Erik,

Hoe kunnen wij nagaan dat dit vertrouwde certificaat actief is, wanneer het oude is geaccepteerd?

Groet,
Jeroen.
er is een nieuwe certificaat geinstalleerd. Dus de oude is vervangen. Oftewel je kan nooit met de certificaat die verlopen is verbinden, want die is er niet meer.
Op je device is niks veranderd. De verbinding naar de server is ongewijzigd gebleven
Dit, inderdaad 👍🏻


Ik begrijp nog steeds niet goed hoe ik na kan gaan dat dit gebeurt is als ik de oude (als onveilig) heb geaccepteerd. Er is daarna niets meer op mijn telefoon gebeurt. Ik wil graag controleren dat mijn telefoon niet gebruik maakt van het onveilige certificaat. Zelf controleren, snapt u?
Reputatie 3
Het enige wat je gerust kan stellen is dat andere gebruikers die NIET op ‘vertrouw’ hebben gedrukt, je mededelen dat de melding wegblijft. Die gebruikers verbinden namelijk met hetzelfde certificaat als waar jij mee verbind... dat betekend dus dat kpn het certificaat heeft aangepast.
Reputatie 7
Ik begrijp nog steeds niet goed hoe ik na kan gaan dat dit gebeurt is als ik de oude (als onveilig) heb geaccepteerd. Er is daarna niets meer op mijn telefoon gebeurt. Ik wil graag controleren dat mijn telefoon niet gebruik maakt van het onveilige certificaat. Zelf controleren, snapt u?
Geloof me, je hoeft je nergens zorgen om te maken.
Jouw telefoon maakt gebruik van het nieuwe certificaat en niet het oude die je geaccepteerd had. Het oude certificaat bestaat niet meer immers deze is door KPN vervangen door het nieuwe certificaat.
Reputatie 3

Ik begrijp nog steeds niet goed hoe ik na kan gaan dat dit gebeurt is als ik de oude (als onveilig) heb geaccepteerd. Er is daarna niets meer op mijn telefoon gebeurt. Ik wil graag controleren dat mijn telefoon niet gebruik maakt van het onveilige certificaat. Zelf controleren, snapt u?Geloof me, je hoeft je nergens zorgen om te maken.
Jouw telefoon maakt gebruik van het nieuwe certificaat en niet het oude die je geaccepteerd had. Het oude certificaat bestaat niet meer immers deze is door KPN vervangen door het nieuwe certificaat.

Het gaat hem om het vertrouwen naar kpn. Want hij zelf kan niet beamen dat het certificaat is vernieuwd. Hij heeft immers het oude certificaat ‘vertrouwt’. En heeft dus niks gemerkt van de nieuwe.

Dat het certificaat is vernieuwd is een feit, maar hij wil zelf bevestiging. En dat kan dus alleen maar doordat een ander dat aangeeft...
Reputatie 2
Badge
Ben blij dat het opgelost is. Ik krijg ook geen meldingen meer. Wel vind ik het zeker jammer dat het een tijdje geduurd heeft voordat we van Kpn een reactie kregen.
Reputatie 7
Badge +30
Ha Jeroen, het is zoals wjb aangeeft: het oude certificaat is vervangen door het nieuwe. Gebruikers hier geven aan dat ze de melding niet meer krijgen en het is door ons ook bevestigt. Ik ga er voorzichtig vanuit dat dit voldoende is, daar er maar sprake is van één certificaat en dit dus voor iedereen geldt.

Ben blij dat het opgelost is. Ik krijg ook geen meldingen meer. Wel vind ik het zeker jammer dat het een tijdje geduurd heeft voordat we van Kpn een reactie kregen.
Ik zie dat ik binnen anderhalf uur gereageerd heb na de eerste melding op het forum. Normaliter reageren we binnen 24 uur, dus dat is toch vrij snel. Ik ben benieuwd of je toe wilt lichten wat je bedoelt of wat je verwachtingen zijn, zodat we dit mee kunnen nemen bij een eventueel volgende verstoring.
Reputatie 2
Badge
Heel fijn dat jullie toch vrij snel gereageerd hebben.

Reageer