Beantwoord

KPN FON nog niet werkend gekregen.

• 18 juli 2018
  • 10 reacties
  • 262 keer bekeken

Reputatie 1
Goedenavond,
Ik ben al een paar dagen bezig om KPN WiFi (FON) aan de gang te krijgen. Via Mijn KPN heb ik een account aangemaakt, maar de WiFi-App kan niet connecten. Steeds krijg ik de melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden en Mijn KPN geeft nu aan dat het account geblokkeerd is. Het vinkje om WiFi te delen staat aan op de Experiabox. Kunnen jullie mij helpen om dit op te lossen?

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door roeptoetert 24 juli 2018, 23:34

Vandaag zag ik in Mijn KPN dat er (zogenaamd) nog een bestelling open stond. Dat kon alleen over de verhuizing van de aansluiting gaan, die inmiddels 2 maanden geleden heeft plaatsgevonden. Dus toch nog een keer contact gezocht met de gebruiker van de aansluiting en het modem een aantal keren met de paperclip op laten starten. Uiteindelijk (oh wonder) verdween die melding van die openstaande bestelling uit Mijn KPN. Vanavond nog een keer het WiFi-account gecheckt en deze is van de status 'Geblokkeerd' naar 'Wereldwijd' gegaan. De WiFi-app geeft ook geen foutmeldingen meer, dus ik ga er van uit dat het nu OK is. Bedankt voor het meedenken!
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hallo roeptoetert, Dit probleem is bekend bij de ontwikkelaars en er wordt hard gewerkt om de problemen te verhelpen. De nieuwe FON Android app wordt op dit moment getest en er wordt nog gewerkt aan een nieuwe FON app voor Apple. Ik heb nog één tip, welke je misschien kunt gebruiken. Je zou de app Fon WiFi app kunnen downloaden. Je kunt jouw gegevens van de KPN app hier ook gebruiken. Misschien lukt het dan wel.
Reputatie 1
Hoi Marina! Met die andere app lukt het ook niet, waarschijnlijk doordat het account nog steeds geblokkeerd is (?).
Reputatie 7
Badge +19
Hoi roeptoetert, Gebruik je FON d.m.v. je mobiele abonnement of d.m.v. het openstellen van jouw netwerk op je modem thuis? Zou je jouw 06-nummer, je postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw Forum profiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf). Dan ga ik uitzoeken hoe we je account kunnen deblokkeren.
Reputatie 1
Hallo Marina! Ik heb mijn profiel bijgewerkt met de gevraagde gegevens. Verder is het de bedoeling dat ik FON gebruik via het klantnummer van de Internet/TV aansluiting. Ik heb wel een keer via een SMS geprobeerd om FON voor mijn mobiele nummer te activeren, maar dat was ook geen succes (geeft niet, ik heb toch liever alles aan de vaste aansluiting gekoppeld zitten).
Reputatie 7
Badge +19
Bedankt Roeptoetert, ik heb jouw gegevens bekekenen en jouw account staat op de blacklist. Zou je KPN WiFI Fon willen uit en in willen schakelen op het modem? Hoe je dit doet kun je lezen op onze website in deze link.
Reputatie 1
Blacklist? Ah... ik vroeg mij al af wat dat zwarte busje met geblindeerde ramen voor m'n deur doet 😎 . Dat rechtstreeks op het modem uit- en aanzetten van FON wordt een uitdaging, want de aansluiting staat op mijn naam, ik betaal hem ook, maar ik woon niet op het aansluitadres. En ik ben er niet in geslaagd om de gebruiker telefonisch door de instructie te loodsen. Ik heb wel het modem een minuut zonder spanning laten zetten, maar dat heeft volgens mij niet geholpen. Is er een manier om dat modem op afstand een schop te geven?
Reputatie 1
Vandaag zag ik in Mijn KPN dat er (zogenaamd) nog een bestelling open stond. Dat kon alleen over de verhuizing van de aansluiting gaan, die inmiddels 2 maanden geleden heeft plaatsgevonden. Dus toch nog een keer contact gezocht met de gebruiker van de aansluiting en het modem een aantal keren met de paperclip op laten starten. Uiteindelijk (oh wonder) verdween die melding van die openstaande bestelling uit Mijn KPN. Vanavond nog een keer het WiFi-account gecheckt en deze is van de status 'Geblokkeerd' naar 'Wereldwijd' gegaan. De WiFi-app geeft ook geen foutmeldingen meer, dus ik ga er van uit dat het nu OK is. Bedankt voor het meedenken!
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Roeptoetert, het zwarte busje met geblindeerde ramen is dus weer weg 😛 😉 gelukkig maar. Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik nooit had verwacht dat het hierdoor niet zou werken. Maar zeker goed om te weten voor een eventuele volgende keer. Aangezien je account weer op 'Wereldwijd' staat voorzie ik geen problemen meer. Als je weer geen verbinding krijgt met KPN FON en het zwarte busje met geblindeerde ramen weer tegen komt weer je ons te vinden 🙂
Reputatie 1
Inmiddels heb ik de nieuwe app alweer een tijdje op mijn telefoon zitten en het gaat nu veel beter. Heel af en toe heb ik nog een foutmelding mbt inlogproblemen, maar daar is prima mee te leven.

Bedankt!
Reputatie 7
Badge +19
Hallo roeptoetert, Leuk dat je nog eens reageert. Wat fijn dat jouw ervaring met de nieuwe app al een stuk beter is. 🙂 Ik zal eens in de gaten houden of er meerdere meldingen over de foutmelding bij het inloggen binnen komen en de feedback meenemen ter verbetering van de app 😃

Reageer