KPN Mobile WiFi E5372

• 24 mei 2015
  • 4 reacties
  • 207 keer bekeken

Mijn moeder (82 jaar) heeft vorig jaar een KPN Mobile WiFi van het type E5372 + abonnement gekregen. Hoofdzakelijk bedoelt om te e-mailen.

Het e-mailen is nooit gelukt er waren altijd problemen bij het laden van het e-mail programma. Er is door diverse mensen naar gekeken, maar kregen het ook niet opgelost. Het laden van webpagina's duurt ontzettend lang maar blijft ook vaak halverwege hangen. 

Ik heb de laptop en de E5372 nu bij mij thuis staan. De volgende stappen heb ik ondernomen:

- Laptop opgeschoond en een aantal virus scanners er op los gelaten. Geen verbetering

- Diverse browers geprobeerd.                                                     Geen verbetering

- De E5372 op mijn PC geprobeerd ook met verschillende browsers.   Geen verbetering

- De laptop van mijn moeder op mijn netwerk, dan werkt de e-mail wel.

Bij het uitlezen van de E5372 valt mij wel op dat er regelmatig wordt vermeld dat de bundelgrootte is overschreven en dus de snelheid wordt verlaagd. Dus ondanks het feit dat de webpagina's en het e-mail programma niet werken, wordt de databundel toch aangesproken.

Alle instellingen zijn de standaard instellingen.

Wat doe ik verkeerd??

Weet iemand een oplossing?

4 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hallo , 

Welkom op het forum. Mijn eerste gedachte bij het lezen van je verhaal is, is dat je oma last heeft van een relaying probleem met het verzenden van e-mails, wat erg lastig is. Wat dit precies inhoudt, kun je in dit topic lezen. Wat bij een andere klant heeft geholpen is om de instellingen te wijzigen naar: 

SMTP: Mail.wxs.nl

SSL NEE

Verificatie NEE

Poort 25 

We doen ons uiterste best om een oplossing hiervoor te vinden, maar helaas is deze er nog niet. Zodra deze er is, kun je dit ook teruglezen op ons forum. Mijn excuses voor het ongemak hiervan. 

Met hartelijke groet, 

Cindy

Dag Cindy,

Dank voor de snelle reaktie.
Heb echter wel een paar opmerkingen:

Het is niet mijn oma, maar mijn moeder :-)
De problemen met KPN E5372 voor wat betreft e-mail en webpagina's die niet geopend kunnen worden (of na zeeeer lange tijd) doen zich niet alleen voor bij m'n moeder. Indien de E5372 aangesloten is op mijn eigen PC ondervind ik dezelfde problemen.
De laptop van mijn moeder aangesloten op mijn eigen netwerk dan werkt zowel de e-mail en het openen van webpagina's.

We gebruiken beide google e-mail. Weet niet of jouw aanbevelingen dan van toepassing zijn.

Graag hoor ik weer iets van jouw

Met vriendelijke groeten,
E5372WiFi

Dag Cindy,

Heb je nog meer details gevonden voor het instellen van de E5372 en/of windows 7 ?

Het is niet alleen problemen met e-mail, maar ook het laden van web-pagina's lukt niet. 

Met vriendelijke groeten

Reputatie 7
Badge +29
Beste E5372WiFi,

Ik neem het even van Cindy over. Als jij en je moeder gmail gebruiken, is dat inderdaad niet van toepassing. Dat zou gewoon automatisch met de juiste gegevens verstuurd moeten worden. Het lijkt erop dat de internetverbinding gewoon erg traag is. Ervaren jullie dit op één locatie of is dit zowel bij jou als bij je moeder thuis het geval? Zou je mij in een privébericht het betreffende 06-nummer of SIM-kaartnummer en de postcode + huisnummer van de betreffende locatie willen sturen? Dan zal ik e.e.a. controleren. 

Reageer