Beantwoord

Kpn sim gebruiken in wifirouter in Frankrijk

• 29 december 2018
  • 6 reacties
  • 213 keer bekeken

We hebben in 2015 een Huawei E5377 wifirouter gekocht bij Orange in Frankrijk. Met elke 6 maanden een nieuw tegoed op de prepaid card konden we het hele jaar internet gebruiken. We gebruiken dat tegenwoordig alleen nog voor de domotica in ons vakantiehuis.
Vanaf 2019 kun je bij Orange enkel nog maar een tegoed voor een maand kopen, dus willen we een abonnement. Maar ondanks SEPA kan een abonnement bij Orange alleen als je een Franse bank hebt .. en die hebben we dus niet.

Klopt het dat ik tegenwoordig ook een KPN internet-only Sim in de router kan zetten (die permanent in Frankrijk blijft)?
Daarmee zou ik van de continue veranderingsdrift van Orange af zijn.
nb:
  • we hebben in Nederland KPN Compleet, 2 gsm’s + internet + tv + vaste lijn
  • In de router zit een klassieke (grote)
Jeroen.
icon

Beste antwoord door PeterG 29 december 2018, 16:49

Onder de Europese Roam like home regeling heb je geen extra kosten in een ander EU land. Hiervoor is de regel echter wel dat de sim maximaal 4 maanden per jaar in een ander land van de EU wordt gebruikt dan waar deze vandaan komt. Dit is om de landelijke providers te beschermen.

De sim moet dus af en toe wel in Nederland gebruikt worden dan. Anders krijg je buitenbundelkosten. Contact met het home netwerk, dus KPN in dit geval.

Alle geleverde simkaarten zijn tegenwoordig geschikt voor Standaard, Micro en Nano.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Onder de Europese Roam like home regeling heb je geen extra kosten in een ander EU land. Hiervoor is de regel echter wel dat de sim maximaal 4 maanden per jaar in een ander land van de EU wordt gebruikt dan waar deze vandaan komt. Dit is om de landelijke providers te beschermen.

De sim moet dus af en toe wel in Nederland gebruikt worden dan. Anders krijg je buitenbundelkosten. Contact met het home netwerk, dus KPN in dit geval.

Alle geleverde simkaarten zijn tegenwoordig geschikt voor Standaard, Micro en Nano.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Jeroenda, Is de informatie die PeterG heeft geplaatst duidelijk voor je? Anders horen we het graag en lichten we dit toe. Ook als je andere vragen hebt, laat het ons dan weten 🙂
Na het antwoord van peterg nog even gechat met KPN .. helemaal tevreden nu.
Zolang je een duurzame band met NL hebt, kun je de KPN Sim in het buitenland blijven gebruiken. Evt buitenbundelkosten zijn laag en dalen de komende jaren. Dit is een veel betere oplossing dan een Sim van Orange, dat qua klantgerichtheid nog in het stenen tijdperk vertoeft .. abonnement via een Nederlandse bank is niet mogelijk .. Orange personeel denkt ‘sais pas’ als je ‘SEPA’ zegt ..
Reputatie 7
Tja, een abonnement bij KPN kan ook alleen met een Nederlands IBAN rekeningnummer. Zit KPN dan ook in het stenen tijdperk?
Als de IBAN niet met NL begint kun je geen abonnement bij KPN afsluiten.
Zal echt wel binnen de Europese betaalregels danwel abonnementregels vallen.
Peter, ik heb geen idee waar een Fransman met een vakantiehuis in Nederland tegenaan loopt en of die een Nederlandse bankrekening nodig heeft voor zijn betalingen.
Ik weet wel hoe het zit voor een Nederlander met een vakantiehuis in Frankrijk. Die kan sinds SEPA alle betalingen doen vanaf zijn Nederlandse bankrekening: electra, water, belastingen, echt alles .. behalve een telefoonabonnement bij Orange. Orange is hier dus het (negatieve) buitenbeentje.
Verder is een doorsnee Franse bank twee keer zo duur als een Nederlandse, voor een uiterst mager dienstenpakket en uitermate beroerde service .. veel Nederlanders hebben dus sinds SEPA hun Franse bank opgezegd.
Allez, mijn probleem is opgelost, ‘no Orange no cry’ om Joe Cocker te persifleren..
Reputatie 7
Oh ja, mobiel sim only (data only) is een beetje lastig te vinden in de site:
https://mobielshop.kpn.com/mobiel/mobiel-internet/standaard/1-jaar

= data only zonder bellen/sms

Reageer