KPN Wifi app - werkt niet zonder internet

• 11 juli 2014
  • 8 reacties
  • 2308 keer bekeken

De KPN app voor Fon en Hotspot geïnstalleerd op de iPhone. Leuk dat deze automatisch verbinding kan maken maar als er geen internet, bv. 3G, op je telefoon hebt, zeker als je in het buitenland bent, waar dataroaming uit staat, dan kan de app geen kaart of Hotspot laden. Dus zo heb je er dan niets aan en zul je handmatig moeten zoeken.

Niet erg slim lijkt me!

8 reacties

Reputatie 7
Badge +29
Beste Kooistra,

In die gevallen zul je dus inderdaad nog handmatig moeten zoeken. Ik vind het een terechte opmerking van je, dus ik ga je signaal in ieder geval intern uitzetten. Wellicht kan er iets aan gedaan worden!

Bevalt het gebruik van de app en van KPN FON in het algemeen je?

Soms wel en soms niet.
App is soms erg traag en loopt af en toe vast op m'n iPhone. Je kunt wel buitenlandse gebieden of regio's opslaan voor later maar ook hier geldt dat onzorgvuldigheid en traagheid toeslaat. Ook wordt er niet altijd automatisch ingelogd!

Enige verbetering hierin zou welkom zijn. Ook zou het wellicht handig zijn als je een paar landen offline kunt download/gebruiken waar de hotspots al in staan. Om met een kompas (zoals ingebouwd in de app) naar een hotspot te lopen is, naar mijn menig, erg onhandig en draagt niet bij aan gebruiksvriendelijkheid.
Reputatie 7
Badge +29
Bedankt voor jouw feedback! Ik ga dit ook intern aankaarten, zodat dit in een evaluatie meegenomen kan worden en het zou mooi zijn als het ook inderdaad aangepast gaat worden. 

Ik wens je in ieder geval veel plezier van KPN FON en hoor graag van je als we in de toekomst nog iets voor je kunnen betekenen. 

Reputatie 7
Badge +29
Ik heb een terugkoppeling gekregen! Het is mogelijk om via 'mijn Hotspots' een 'area' aan te vinken/te kiezen die je op een later moment offline in kunt zien. Dus niet een heel land, maar wel een gedeelte, dus dat lijkt me in ieder geval al iets.

M.b.t. het niet automatisch in kunnen loggen: hier wordt nog naar gekeken en ik zal hierover waarschijnlijk na het weekend wat horen. Daarom wens ik jou in ieder geval een fijn en zonnig weekend toe!

Dank voor je terugkoppeling Marcia,

Die Area om op te slaan welke je meldt dat klopt, maar als je dan een opgeslagen Area of gebied betreedt en je kijkt in de app dan krijg je alleen, zoals ik al eerder meldde, een kompas in beeld die je dan een richting aanwijst waar zich een eventuale hotspot en op hoeveel meter zich bevindt en welke richting je op dient te lopen. Er staat dan bv., de dichtsbijzijnde hotspot bevindt zich op 1.233 meter en loop naar westelijke richting.

Dus geen kaart en dus ook geen Hotspot overzicht, m.a.w. daar heb je niet veel aan in een stad of dorp waar je niet bekend bent! 

Persoonlijk vind ik dit verre van handig en gebruiksvriendelijk! Daarom mijn suggestie; zorg ervoor dat je kaarten met de hotspots van een paar landen offline kunt bekijken die je vooraf in de app hebt geladen. De GPS doet dan de rest! 

Reputatie 7
Badge +29
Geen enkel probleem hoor. Ik heb jouw suggestie vorige week doorgegeven en ik ga ervan uit dat daar in ieder geval goed naar gekeken gaat worden. 

Zodra ik een reactie heb m.b.t. het automatisch aanmelden, meld ik me weer bij je!

Kpn-fon is mislukt !
Zolang ik het ken werkt het slecht, te langzaam, steeds weer opnieuw inloggen met de Ipad 1, de applicatie is er wel maar alleen voor IOs7, en steeds maar weer opnieuw inloggen, steeds oonieuw gebruikersnaam en wachtwoord invullen, je word er gek van ! Kpn-fon is heel slecht, begin er niet aan !
Reputatie 7
Badge +24
Beste rvdsandt, 

Wat jammer dat dit zo slecht werkt bij je. Heb je een optie op je apparaat om de gebruikersnaam en het wachtwoord op te slaan of om automatisch te verbinden met FON? Misschien dat dit uitkomst biedt. 

Met hartelijke groet, 

Cindy

Reageer