Beantwoord

kpn afzetters en leugenaars?

  • 27 January 2020
  • 20 reacties
  • 646 keer bekeken

ik kon mijn abonnement weer verlengen altijd leuk. ik dus even op de kpn website gekeken of ze wat leuks hebben en ja ik zag meteen iets wat ik wou hebben kpn onbeperkt online dat is nieuw onbeperkt online hebben ze nog nooit gehad ik had 25gb maar dat was niet voldoende voor mij vandaar dat ik het nieuwe abonnement onbeperkt online zeer interessant vind en daar ben ik voor gegaan. nu heb ik dus onbeperkt helaas is het niet onbeperkt online je hebt namelijk een dag bundel van 5gb ga je daar overheen kost het je geld staat niet vermeld op de kpn website je krijgt dat later te lezen als ze je nieuwe contract toe sturen via email. voor ik ja zij tegen de helpdesk medewerker had ik eerst wat vragen over het onbeperkt online, ik vroeg is het echt onbeperkt online want ik ben chauffeur van beroep gebruik de navigatie dagelijks en ik ben gek op YouTube lekker muziek aan die ik wil dus geen radio, die mevrouw zij tegen mij meneer maakt u zig geen zorgen want het is onbeperkt online en onbeperkt online is onbeperkt online. ik voel me dus vreselijk genaaid want bij een andere provider heb je wel onbeperkt online en geen dag bundel. jullie medewerkers van de helpdesk hebben dus totaal geen verstand van zaken ze liegen uit volle borst zeer triest. 

icon

Beste antwoord door JB22_ 27 January 2020, 19:17

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Reputatie 7

Afzetters wil ik kpn niet noemen,… Wel erg kort door de bocht. 

 

Heb je de veelgestelde vragen ook gelezen? Hier staat het namelijk keurig vermeld,…

 

Mocht je nog binnen je 14 dagen bedenktijd zitten, kun je het abonnement nog altijd kosteloos annuleren. 

 

Ook kun je het terug vinden onder het blauwe kopje “meer informatie” aan te klikken als je het unlimited data abbonement hebt aangeklikt, te lezen in de rechter kolom die dan verschijnt. 

Je hebt gelijk het is niet letterlijk onbeperkt, dat is bij geen enkele provider 

Als ik op de simonly pagina dit lees :

Is onbeperkt data ook echt onbeperkt?

Ja. Per dag kun je zo veel internet gebruiken als je nodig hebt

en de volgende zin dit:

Gebruik je meer dan 5GB in 1 dag? Dan kun je zo vaak je wilt 1GB extra activeren via sms of MijnKPN om weer op volle snelheid te internetten.

Dan wil ik wel eens weten waarom hier Ja wordt gezegd het is per definitie niet onbeperkt.

 

Wat nu wel van belang is heb je toevallig een screenshot waaruit blijkt dat je extra geld kwijt bent en niet in snelheid om laag gaat. Dat is toch wel cruciaal.

Reputatie 5
Badge +4

Bij andere providers hanteert men hetzelfde systeem om onevenredig veel datagebruik tegen te gaan. En ook daar kom je op de fora hetzelfde type klanten tegen die niet van te voren lezen waar ze voor tekenen bij een nieuw contract en dan beginnen te schreeuwen dat de provider een afzetter of oplichter is.

ik hoef niet tussen vraag en antwoord te kijken is niet nodig helpdesk medewerkers horen dt te weten hoe of wat die vrouw had mij moeten melden dat er een dag bundel geld

Reputatie 7
Badge +10

Maar hoezo kost het je geld als je over die 5Gb per dag gaat? Je kan zo vaak als je wil 1 GB er bij activeren. Dat kost niks.

 

@Galdor68 het is dus wel onbeperkt alleen moet je iets extra's doen na 5GB. En dat kost niks extra's

ik hoef niet tussen vraag en antwoord te kijken is niet nodig helpdesk medewerkers horen dt te weten hoe of wat die vrouw had mij moeten melden dat er een dag bundel geld

Klopt. En ze had moeten wijzen op die Gb die je zonder kosten kan aanvragen. Waar komen die kosten die je noemt vandaan

Was je soms buiten de EU?

Unlimited Data in Europa

Per maand kun je maximaal 22 GB roamen in de EU. Gebruik je meer dan 22 GB? Dan verlagen we je internetsnelheid naar 64 Kb/s downloadsnelheid en 32 Kb/s uploadsnelheid, maar blijf je natuurlijk gewoon bereikbaar.

we hebben allemaal echt onbeperkt internet zelfs ik met mijn 1,2 Gb enkel de snelheid gaat drastisch omlaag. Je betaalt voor de snelheid daar komt het eigenlijk op neer.

@Ward_ onze definitie wat onbeperkt is loopt dan uiteen het is letterlijk niet onbeperkt de actie die nodig is spreekt het onbeperkte deel tegen.

Reputatie 7

Dat je bij verbruik van meer dan 5GB op één dag elke volgende 1GB moet "bijbestellen" is een algemeen gebruikte methode om excessief gebruik tegen te gaan. Maar die "bestelling" is wel gratis

Reputatie 7
Badge +10

@Galdor68  ik koppel het begrip Onbeperkt aan de snelheid versus prijs. Zonder extra betaling behoud je 4G internet. Jij koppelt het aan het doen van een actie. Ik begrijp dat niet maar dat is aan jou verder.

@Galdor68  ik koppel het begrip Onbeperkt aan de snelheid versus prijs. Zonder extra betaling behoud je 4G internet. Jij koppelt het aan het doen van een actie. Ik begrijp dat niet maar dat is aan jou verder.

Klopt juist het doen van die actie maakt het voor mij in de meest letterlijk betekenis van het woord niet onbeperkt. Het zou wat zijn als ik voor de thuis aansluiting bij elk 5GB data verplaatsing weer 1 Gb moet aanvragen. 

Bij alle providers wordt deze methode fair use policy genoemd dat het wordt toegepast snap ik helemaal de benaming vind ik niet kloppen.

Alleen onbeperkt bellen is letterlijk onbeperkt.

Waar het omgaat waar komen die genoemde kosten vandaan!

Reputatie 7

Maar als je onbeperkt spareribs kunt eten in een restaurant dan moet je toch ook af en toe de ober vragen een nieuwe sparerib te serveren. :wink:

De drie providers die onbeperkte databundels leveren hanteren allemaal dezelfde regel zijnde een "daglimiet" van 5GB gratis en onbeperkt aan te vullen met 1GB bundels.

 

Het zou wat zijn als ik voor de thuis aansluiting bij elk 5GB data verplaatsing weer 1 Gb moet aanvragen. 

En dat is ook precies wat de die providers willen voorkomen met die daglimiet ... dat je zo'n abonnement op dezelfde manier gaat gebruiken als je thuis aansluiting.

Ik denk dat de providers hier ook heel verstandig aan doen en persoonlijk heb ik er ook geen enkel probleem mee maar dat komt waarschijnlijk omdat het mij nog niet eens lukt om zo'n daglimiet in een hele maand te verspijkeren.

 

Voor mij zou dat dus de reden zijn om onbeperkt mobiel internet af te nemen.  Niet en/en maar of/of.

Thuis en Mobiel kan eigenlijk niet worden vergeleken de een betaal je voor snelheid de andere voor de daadwerkelijk gebruikte mb's

Reputatie 7

Voor mij zou dat dus de reden zijn om onbeperkt mobiel internet af te nemen.  Niet en/en maar of/of.

Begrijp ik je goed dat de reden om zo'n onbeperkt 4G abonnement te nemen voor jou juist zou zijn om jouw thuisabonnement daarmee te vervangen? Dat is dus precies waarom die daglimiet er is, dat moet immers absoluut voorkomen worden om het geheel betaalbaar en performant te houden.

Stel dat jouw hele wijk dat zou gaan doen, wat betekent dat voor het dataverbruik via 4G?

Juist, dat explodeert en dat kan dat 4G netwerk echt niet aan.

Die redenering begrijp ik en is logisch, in principe heb ik daar niks op tegen.

Inderdaad stel ik heb geen tv meer nodig waarom zou ik enkel voor wifi €45,00 betalen als ik voor €37,50 dit met mobiel internet kan oplossen?

Ik weet dat er klanten zijn in ieder geval bij TM die dat zo doen.

Mijn gedachte is bied geen product aan als je dit moet beperken uit angst voor overbelasting.

Zelfs jou maand verbruik haal ik niet eens @wjb 

Reputatie 7

Ik weet dat er klanten zijn in ieder geval bij TM die dat zo doen.

Die moeten dan ook vanaf 5GB elke 1GB "bijbestellen".

 

Mijn gedachte is bied geen product aan als je dit moet beperken uit angst voor overbelasting.

Ook hier geldt dat mensen geneigd zijn om een veel te grote bundel aan te schaffen, net als bij de bandbreedte van de vaste Internetverbinding.

Heel veel mensen gebruiken waarschijnlijk nog minder dan het eerst lagere abonnement en die providers maar in hun handjes wrijven, lekker makkelijk wat extra geld uit die klant schudden. Commercieel gezien dus heel handig van die providers om zo'n onbeperkt abonnement aan te bieden.

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @DoctorGreen en welkom op het forum! Ik begrijp dat mijn collega je een stuk beter had kunnen informeren over hoe het onbeperkt data precies in zijn werking zou gaan. :grimacing:  Ik zie dat alles hierboven al is uitgelegd, dus daar heb ik verder weinig meer aan toe te voegen, behalve dat ik ook benieuwd ben waar de extra kosten vandaan komen. De 1GB bundel die je na de 5GB dagbundel kunt activeren kost namelijk niks, die moet gratis zijn. Waar heb je gezien dat hier kosten voor gelden? Ik hoor het graag! 

Reputatie 7
Badge +17

Ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen.

Het is wel degelijk oplichting! Ik gebruik nooit echt heel veel behalve op vakantie nu 2 weekjes. De eerste avond al problemen. 1 gb geactiveerd maar er gebeurt niks!!! Mijn dochter laatst ook toen ze een weekeind weg was en er overheen ging....

Hallo,ik ben heel blij met mijn onbeperkt internet,1 minpuntje ik begrijp dat er een daglimiet is.Vind het alleen heel irritant als dat je daglimiet op is je 1 gb steeds bij kunt vragen,ik zat op Netflix en middenin een film was het daglimiet op dus 1 gb bijgevraagd krijg ik de melding dat dit een uur duurt,dus is het niet echt onbeperkt want met het verlaagde internet snelheid kan je je films echt niet af kijken.Kan ik eerder dat als mijn daglimiet op is die 1 gb aanvragen zodat ik zonder onderbrekingen goede internet heb.

Ik vind het grappig dat KPN medewerkers hier elke keer weer zeggen dat het bij KPN ingestelde dag limiet een algemeen iets is, net als bij andere providers bij onbeperkte data limieten, wat dus gewoon niet klopt. Dit omdat dit van toepassing is voor alle providers die gebruik maken van het KPN Netwerk. Die worden dit dus gewoon opgelegd waardoor het een “algemeen” iets lijkt te zijn.  Makkelijk he als een bedrijf zo groot is en zoveel macht heeft ;)

Die dag limieten van 5Gb zijn gewoon niet meer van deze tijd.
Wil je de 1Gb extra aanvragen blijkt het systeem van KPN een onstabiel kreng te zijn die regelmatig vastloopt. Als je iets te snel de extra 1GB aanvraagt kun je soms de hele dag en af en toe dagen niet meer internetten. Het systeem loop daar dus letterlijk vast op….. De helpdesk kan je dan niet helpen en je bent gewoon lekker de Sjaak.

Wat is tegenwoordig nog 5Gb aan data? Dat is toch niet meer van deze tijd!!
Stel dan een dag limiet in van 20 of 25 Gb in om echte groot gebruikers (misbruikers) tegen te gaan. Als je dus elke dag vele uren in de trein zit en lekker Netflix wilt streamen, je mail wilt checken etc.. loop je elke dag heel snel tegen dit limiet aan. 

Gooi dan bepaalde connecties open op onbeperkt zoals streamings diensten als Netflix e.d. bij spotify konden jullie het ook instellen dat het niet van je bundel afging, dus waarom hierbij ook niet voor je onbeperkt abonnement?

Ik had hiervoor ook een onbeperkt internet abonnement en daar kon ik letterlijk onbeperkt op internetten zonder deze daglimiet gedoe en beperking en gewoon Netflix zonder problemen streamen tijdens de reisuren…

Noem het dan een 5GB DAGLIMIET abonnement en niet een onbeperkt internet abonnement, want onbeperkt is dit in ieder geval niet.

Mensen doe ermee wat jullie willen, maar trap a.u.b. niet in het ONBEPERKT internet, want het BEPERKT je wel degelijk in je internetten...

 

Reputatie 7

Ik vind het grappig dat KPN medewerkers hier elke keer weer zeggen dat het bij KPN ingestelde dag limiet een algemeen iets is, net als bij andere providers bij onbeperkte data limieten, wat dus gewoon niet klopt. Dit omdat dit van toepassing is voor alle providers die gebruik maken van het KPN Netwerk. Die worden dit dus gewoon opgelegd waardoor het een “algemeen” iets lijkt te zijn.  Makkelijk he als een bedrijf zo groot is en zoveel macht heeft ;)

Ook Vodafone en T-Mobile hanteren een "daglimiet" van 5GB waarna kostenloos extra bundels van 1GB aangevraagd kunnen worden om weer op volle snelheid door te kunnen.

 

Die dag limieten van 5Gb zijn gewoon niet meer van deze tijd.

Die "daglimiet" wordt juist steeds belangrijker met de sneller wordende mobiele netwerken en het "cord-cutten". Zonder zo'n daglimiet zouden mensen kunnen overwegen hun vaste aansluiting op te zeggen en hun mobiele abonnement als hotspot te gaan gebruiken. Als dat een trend zou zijn dan zal je zien dat een unlimited data abonnement veel duurder zal gaan worden en dat is iets wat we toch niet willen ... of wel?

 

Wil je de 1Gb extra aanvragen blijkt het systeem van KPN een onstabiel kreng te zijn die regelmatig vastloopt. Als je iets te snel de extra 1GB aanvraagt kun je soms de hele dag en af en toe dagen niet meer internetten. Het systeem loop daar dus letterlijk vast op….. De helpdesk kan je dan niet helpen en je bent gewoon lekker de Sjaak.

Dat is absoluut rampzalig en dat zou KPN zo snel mogelijk moeten verhelpen. Het moet natuurlijk altijd zo zijn dat zo'n extra GB altijd aangevraagd kan worden en direct actief wordt