Beantwoord

Labiele internetverbinding

  • 8 April 2019
  • 5 reacties
  • 80 keer bekeken

Ik reis voor mijn werk door heel Nederland. De laatste tijd heb ik urenlang een verminderde internetverbinding. Geen 4G, maar H+ of 3G. Zwaar irritant. Kom ik weer in mijn eigen regio dan heb ik wel weer 4G. Het gebeurt me niet op een specifieke route. Zelfs de telefoon opnieuw opstarten biedt geen soelaas. Graag zou ik weten wat de oorzaak is?
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 9 April 2019, 16:14

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Hoi @Marceke Wat vervelend! Zeker als je 4G gewend bent. Ik tast nog in het duister waarom dit gebeurt. Ik begrijp uit je verhaal dat het in het verleden op diezelfde trajecten beter was? Heb je een voorbeeld van een reis/plek waar dit gebeurde? Reis je dan trouwens met de trein? In dat geval is onderhoud ook niet uitgesloten. Aangezien we hier niet veel klachten over binnenkrijgen is het handig om de simkaart even in een ander toestel te proberen. Misschien heeft jouw telefoon moeite om van mast tot mast te switchen. Dit hoeft niet het geval te zijn, maar het is wel fijn om de telefoon als boosdoener uit te sluiten.
Hoi Erwin, ik reis met de auto. Mijn telefoon is een Google Pixel 2 XL. Ik kan niet uitsluiten dat het aan mijn toestel ligt. Heb het de laatste tijd vaker meegemaakt als ik in het westen van het land ben. Regio tussen Amsterdam en Rotterdam. Heb dan heel lang geen 4G. Pas in de regio Arnhem Nijmegen springt de telefoon op 4G. Het helpt niet als ik mijn telefoon even op vliegtuigstand zet of helemaal uitschakel en opnieuw inschakel. Bedankt voor je reactie!
Een prima toestel lijkt me. Maar ook daar kan een foutje insluipen. Ik hoop dat je nog kunt test met een andere telefoon. Mocht je het idee krijgen dat de pixel moeite heeft dan is een reset vaak de oplossing. Uiteraard wel even een goede backup maken. Kom je er achter dat het issue ook op een ander toestel speelt, laat het mij weten en dan duiken we er dieper in! 🙂
Hoi Erwin, bedankt voor je snelle reactie. Ik ga het even in de gaten houden. Fijne dag nog!
Afgesproken! 🙂