Beantwoord

Laden van webpagina duurt 10 minuten nadat m'n bundel op is

  • 24 February 2019
  • 4 reacties
  • 107 keer bekeken

Ik ben voor het eerst in tijden over mijn mobiel internet heen. volgens het bericht dat ik kreeg zou hij het nog doen maar iets trager. Maar het laden van kpn.com duurt al meer dan 10 minuten. Is het normaal dat je tot 1% van je normale snelheid wordt geknepen?

Admin: titel van je bericht aangepast ter verduidelijking
icon

Beste antwoord door PeterG 24 February 2019, 20:49

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Hallo @D.R. ,
als je door je bundel heen bent zakt je snelheid aanzienlijk en is dan eigenlijk alleen bedoelt voor het raadplegen of schrijven van een sms-je, e-mail en whatsapp en dat soort lichte zaken en niet voor uitgebreid zwaar internetgebruik.
De snelheid wordt dan erg laag: 64 Kbit/s download- en 32 Kbit/s uploadsnelheid. Dat zijn snelheden die vast internet voor 2000 had. Dus hedendaagse websites kunnen dan wel 15 minuten duren inderdaad.
Bovendien betaal je nu € 0,23 per minuut en € 0,07 per sms.

Om weer snelheid te krijgen (en goedkoper te bellen/smsen) voor de rest v.d. maand heeft KPN extra aanvullende bundeltjes.

Al bovenstaande kun je hier vinden:
https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/extra-bundel.htm
Reputatie 7
Dus hedendaagse websites kunnen dan wel 15 minuten duren inderdaad.
Maar https://www.kpn.com zal zelfs bij 64kbps binnen 30 seconde geladen moeten kunnen zijn, zo zwaar is die pagina niet.
Reputatie 7
Badge +30
Beste @D.R., welkom! Het klopt wat hierboven gezegd wordt: je wordt niet blij van de snelheid als je bundel op is. Om eerlijk te zijn heb ik er geen geduld voor om zelfs 30 seconden te wachten op een pagina, dus ik weet niet hoe lang het duurt in zo'n geval. Wel verwacht ik dat 10 minuten wel erg lang is. Merk jij dat andere websites ook zo langzaam zijn? Ik ben bang dat je het nog vier dagen vol moet houden. Wil je dat niet, dan is de link die Peter mee stuurde, handig voor jou.