Vraag

Langzaam internet mobiel

  • 4 February 2019
  • 9 reacties
  • 144 keer bekeken

goede dag, ik heb een probleem met 3 g, heel kleine snelheid, de eerste maand was normaal nu heel klein, vertel me wat ik moet doen?

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

9 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Serhii Welkom hier op het Forum. Natuurlijk is het jammer dat je snelheid niet in orde is. Ik heb niet direct een verklaring voor je: zoiets kan meerdere oorzaken hebben. Kun je me wat zaken toelichten? Heb je abonnement of een prepaid-aansluiting bij ons of niet: ik heb vermoeden dat je met een buitenlands nummer inroamed op ons netwerk. Klopt dat?
Merk je dat de snelheid op een specifieke plek minder is en op een andere plek juist weer beter? Merk je een verschil tussen binnenshuis en buitenshuis?
Goede middag, ik ben in verschillende landen van Duitsland, Oostenrijk, Italië, Polen, Tsjechië. Internet snelheid overal is ongeveer hetzelfde, ik kocht een SIM-kaart in december, de eerste maand was de snelheid uitstekend, in alle landen, ik heb KPN Prepaid, op het moment zijn er 10 euro in mijn account
Ik registreerde mijn KPN en KPN Prepaid, toen de eerste maand verstreek, vulde ik mijn account aan met 10 € en activeerde ik de dienst voor 8,99 €

Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Serhii Dank voor je reactie. En waar ben je op dit moment?

Ik heb uiteraard wel wat inzicht in de status van het netwerk in Nederland, maar je zult begrijpen dat ik weinig kan zeggen over het bereik dat je in een ander land ervaart. Als je roamed ben je eigenlijk te gast op het netwerk van een andere provider. Nu is het zo dat je in klein en dichtbevolkt land als Nederland vrijwel overal redelijk tot goed internet zult ervaren. In landen die dunbevolkt zijn -en dan vooral op het platteland- staan logischerwijs minder zendmasten en zal het bereik niet overal even goed zijn. Ook is er in Nederland een behoorlijke goede 4G-dekking, wat niet in elk land zo is.

Je zou eens kunnen proberen om handmatig een andere provider te selecteren. Dat helpt vaak goed.


Op dezelfde plaats in januari was er een goede snelheid en nu is het slecht, ik veranderde de pro-drivers, de snelheid verdween nadat ik het account had bijgevuld, en de taart gekocht voor € 8,99, (...) kan mijn nummer helpen of me vertellen waar ik moet gaan?

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy
Reputatie 7
Badge +20
Dag @Serhii Ik kan op basis van je nummer zien dat je niet in Nederland bent. Met de bundel die je van ons hebt heb je onbeperkt internet binnen de EU. Zoals ik in mijn vorige bericht schreef ben je feitelijk te gast op het netwerk van een andere provider en ik kan je niets zeggen over de kwaliteit van het netwerk daar. Waar ben je en op welke provider ben je ingeroamed? Heb je al geprobeerd om handmatig een andere provider te selecteren? Je opmerking over 'pro-drivers' snap ik niet helemaal: kun je dit iets toelichten?

Je vermeldde trouwens je mobiele nummer in je laatste bericht. Ik heb deze uit het openbare bericht gehaald om je privacy te beschermen en ik heb het in je KPN Forum profiel gezet.
Los mijn probleem op, maar de derde maand van internetsnelheid is erg zwak, het pakket is onbeperkt online, ik ben altijd in roaming en de situatie is ongewijzigd, ik geloof dat het probleem zit in de ontkoppeling van de service van het 3G-netwerk. Praktisch gezien heb ik in Nederland geen 3G in roaming, zelfs in een ideale omgeving.

Reageer