Beantwoord

LTE 1400(band 32) bij de samsung s20 FE 5g

  • 7 June 2021
  • 17 reacties
  • 202 keer bekeken

Reputatie 2
Badge

Ik ben benieuwd of KPN cq Samsung dit in een toekomstige update mogelijk gaat maken, het zou een flinke berg bandbreedte opleveren namelijk. Ik weet dat de reguliere s20 en s21 dit al wel kunnen, en daar KPN dit toestel zelf ook verkoopt hoop ikĀ  dat ze dit aan kunnen geven bij Samsung. Kan een moderator hier wellicht uitsluitsel over geven?

icon

Beste antwoord door netblade 19 July 2021, 12:23

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Reputatie 2
Badge

Hallo, is er inmiddels al wat bekend hierover? T-Mobile koppelt wel gewoon meerdere banden met B32 (1400Mhz) met dit toestel. Dus aan het toestel en de mogelijkheden daarvan ligt het niet.

Reputatie 7
Badge +15

@netbladeĀ Excuses voor het uitblijven van een reactie, je topic moet er tussendoor geglipt zijn.Ā 

Ik heb niet direct een antwoord op je vraag, maar heb een e-mail gestuurd naar 1 van mijn collega's om dit uit te zoeken! Zodra ik reactie heb zal ik het hier zo snel mogelijk delen!Ā 

Reputatie 2
Badge

@netbladeĀ Excuses voor het uitblijven van een reactie, je topic moet er tussendoor geglipt zijn.Ā 

Ik heb niet direct een antwoord op je vraag, maar heb een e-mail gestuurd naar 1 van mijn collega's om dit uit te zoeken! Zodra ik reactie heb zal ik het hier zo snel mogelijk delen!Ā 

Super dankjewel, ik ben benieuwd :)Ā 

Reputatie 7
Badge +15

@netbladeĀ Ik heb navraag gedaan bij mijn collega.

Deze geeft aan dat band 32, 1500 SDL (ook wel LTE 1400MHz genoemd) ook bij ons ondersteund wordt op dit toestel.Ā 

Ik begrijp dat jouw eigen ervaring anders is?

Reputatie 2
Badge

Hoi Rutger,

Ā 

Dat klopt, ik kan op dit moment op 4g de volgende banden gekoppeld krijgen 800Mhz, 1800Mhz, 2100Mhz en 2600Mhz

Op 5g is dit 700Mhz, 1800Mhz, 2100Mhz en 2600Mhz.Ā 

Ā 

Nu betreft het wel een datasim, geen idee of daar onderscheid in wordt gemaakt. Per 25-9 zal ook mijn reguliere nummer naar KPN gaan.

Ā 

/Offtopic Bereik van 5g tussen KPN en T-Mobile is wel een aardig verschil, bij T-mobile is het momenteel nog gatenkaas daar waar KPN min of meer de gehele regio heeft omgebouwd op enkele sites na.

Reputatie 7
Badge +15

@netbladeĀ Duidelijk, en is dit geprobeerd op 1 locatie of op meerdere locaties?Ā 

Niet alle zendmasten hebben namelijk deze band, en als deze band wel aanwezig is betekent dit ook niet direct dat het toestel deze band ook gebruikt.Ā 

Naar mijn weten zou er op dit vlak geen onderscheid gemaakt mogen worden tussen een data-only abonnement en een regulier abonnement. Ik verwacht dan ook niet dat het hierin zit!Ā 

Reputatie 2
Badge

Hmm jammer, alles is hier nagenoeg omgebouwd en alle sites hier hebben 1400. Ik vermoed dat Samsung nog een geupdate configuratiefile moet krijgen zoals destijds met de s10 en s20

Reputatie 2
Badge

Ik ben even de regio doorgegaan, en ik heb getracht via Samsung Band Selector mezelf te forceren op band32 maar ook zonder succes :( Heeft je collega nog tips wellicht? Of ligt het misschien toch aan die configfile?

Reputatie 7
Badge +15

@netbladeĀ Ik ga uitzoeken of ik meer informatie kan achterhalen! Ik moet hiervoor wel opnieuw wat lijntjes uitzetten, zodra ik meer informatie heb zal ik het hier weer laten weten!

Reputatie 2
Badge

Dankjewel Rutger!

Reputatie 7
Badge +15

@netbladeĀ De vraag staat ondertussen uit bij Samsung, ik wacht hierin nog op een reactie vanuit hen. Mocht deze reactie er zijn dan zal ik het hier zo snel mogelijk laten weten!Ā 

Reputatie 2
Badge

Hi Rutger, ik heb zojuist de juli update binnengehad op de S20FE, over 4g koppelt deze nu 5 banden (dus inclusief band 32) over 5g nog niet. Het is dus bijna opgelost :) Alleen over 5g moet dit nog in de configfile worden bijgewerkt. Alvast bedankt voor het doorgeven!

Reputatie 7
Badge +15

@netbladeĀ Fijn om te lezen dat het met 4G in ieder geval lukt, ik vermoed dat er voor 5G inderdaad nog een andere update moet volgen. Ik heb dit doorgegeven maar het is wachten op Samsung op dit moment. :)

Reputatie 2
Badge

Ik heb het vermoeden dat dit helemaal goed gaat komen, nog even geduld :) Over 2 maanden zit ik pas met m'n normale nummer bij KPN maar ik vermoed dat ik tegen heel weinig problemen aan ga lopen :)

Reputatie 2
Badge

Nieuwe update, helaas nog geen B32 bij 5g gebruik. Hopelijk zit het er de volgende maand bij :)Ā 

Reputatie 7
Badge +15

@netbladeĀ Ik ben helaas bang dat ik je moet teleurstellen. Na contact met Samsung is inderdaad deze update voor 4G uitgerold.Ā 

Samsung heeft echter ook aangegeven dat dit voor 5G voorlopig (en wellicht helemaal) niet op de planning staat.Ā 

Ik zal daar ook niets meer aan kunnen veranderen :(

Reputatie 2
Badge

@netbladeĀ Ik ben helaas bang dat ik je moet teleurstellen. Na contact met Samsung is inderdaad deze update voor 4G uitgerold.Ā 

Samsung heeft echter ook aangegeven dat dit voor 5G voorlopig (en wellicht helemaal) niet op de planning staat.Ā 

Ik zal daar ook niets meer aan kunnen veranderen :(

Ah helaas, sowieso super bedankt voor de genomen moeite!