Beantwoord

Maak geen gebuik m-abbo maar blijf toch betalen!

• 7 mei 2014
  • 7 reacties
  • 1959 keer bekeken

Goedemorgen beste medeforumgebruikers,

Ik zit met een probleem en dat luidt als volgt: Ik heb bij aanschaf van mijn eerste ipad gelijk een mobiel abonnoment aangeschaft van kpn op 19/11/2012. Deze deed het perfect  de eerste 3 tot 4 maanden. Echter na 3 tot 4 maanden werkte deze niet goed meer. Ben toen naar Vodafone overgestapt rond de mei 2012.Het lukt mij niet echter om de het oude abonnement van KPN stop te zetten en ik blijf wel 20 euro permaand betalen voor een dienst waarvoor ik geen gebruik maak. Ik heb dus nu een 300 euro betaald tot nu mei 2014 voor een dienst die ik niet afneem kan iemand mij helpen.

icon

Beste antwoord door Heine 7 mei 2014, 14:24

Beste JelleDam,

Elke reactie wordt bij ons serieus genomen. Volgens mij is in de eerdere berichten zowel ingegaan op hoe je kan opzeggen als op het aspect van de kosten die je de afgelopen periode hebt betaald.

Zoals al is aangegeven, ben je zolang je de aansluiting niet hebt opgezegd, verantwoordelijk voor het betalen van de periodieke kosten. Het is aan jou of de aansluiting al dan niet gebruikt. Wij hebben de aansluiting voor jou in de lucht gehouden en jij hebt daarmee de dienst dus wel degelijk afgenomen. Als je de aansluiting nooit hebt opgezegd maar gewoon bent gestopt met het gebruiken van het abonnement, heb je dan ook geen recht op vergoeding van kosten. 

Dit gezegd hebbende, wil ik best even kijken wat ik in jouw specifieke situatie kan betekenen. Kan je daarvoor per privébericht het betreffende 06-nummer en/of klantnummer, je postcode+huisnummer, laatste 3 cijfers van je bankrekeningnummer en naam van de contractant sturen? 

Met vriendelijke groet, 

Heine

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +12
Om een abonnement te laten stoppen moet er een opzegging worden gedaan. Het meest eenvoudigst is om dit telefonisch te doen. Het kan anders ook schriftelijk. Alle mogelijkheden met uitleg staan tevens hier

Bedankt voor de hulp. Alleen ik heb niet veel aan behalve het opzeggen. Ik heb nog steeds tegen de 300 euro voor iets betaald dat ik niet afneem. Het opzeggen wil niet lukken omdat ik het mobiele nummer niet meer kan vinden van het mobiele internet abonnement.

Reputatie 7
Badge +12
Als er geen opzegging wordt gedaan, dan lopen de abonnementskosten nog wel door. Men kan er niet vanuit gaan dat het abonnement opgezegd moet gaan worden ivm geen gebruik, het is uiteraard niet te voorzien wat er in de toekomst gaat gebeuren.

Bij de bankafschriften zal wel een betalingskenmerk staan. Daar staat het klantnummer bij waarvan u dan gebruik kan maken om de opzegging te doen.
Bedankt voor voor de reactie alleen het zit me niet lekker hoe dit afgedaan wordt!. Ik wil het lieftste toch ECHT iemand van KPN spreken.!!

Bellen naar 0800 - 0402 ??

Ik bedoel te zeggen. Ik wil graag een echte kpn medeweker spreken. Ik voel met niet serieus genomen. Er wordt ten eerste niet goed naar mijn verhaal geluisterd en wordt alleen geholpen met het opzeggen en het tweede deel van het verhaal wordt genegeerd.

Reputatie 5
Badge +9
Beste JelleDam,

Elke reactie wordt bij ons serieus genomen. Volgens mij is in de eerdere berichten zowel ingegaan op hoe je kan opzeggen als op het aspect van de kosten die je de afgelopen periode hebt betaald.

Zoals al is aangegeven, ben je zolang je de aansluiting niet hebt opgezegd, verantwoordelijk voor het betalen van de periodieke kosten. Het is aan jou of de aansluiting al dan niet gebruikt. Wij hebben de aansluiting voor jou in de lucht gehouden en jij hebt daarmee de dienst dus wel degelijk afgenomen. Als je de aansluiting nooit hebt opgezegd maar gewoon bent gestopt met het gebruiken van het abonnement, heb je dan ook geen recht op vergoeding van kosten. 

Dit gezegd hebbende, wil ik best even kijken wat ik in jouw specifieke situatie kan betekenen. Kan je daarvoor per privébericht het betreffende 06-nummer en/of klantnummer, je postcode+huisnummer, laatste 3 cijfers van je bankrekeningnummer en naam van de contractant sturen? 

Met vriendelijke groet, 

Heine

Reageer