Beantwoord

MB's binnen 2 dagen op

  • 30 November 2019
  • 4 reacties
  • 108 keer bekeken

Op zondag 24 november een Samsung S10 gekocht bij de KPN winkel. Mijn abonnement met 400 MB bleef hetzelfde omdat dit passend was bij verbruik afgelopen jaren.  Maar op maandag een melding dat 50 % van de MB 's op zijn, op dinsdag 75 % en op woensdag was het 100 % op...... Hoe kan dit zo snel ? 

 

icon

Beste antwoord door Susan_ 3 December 2019, 18:45

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Ik vrees dat je nietsvermoedend internet verbruikte. Bijvoorbeeld via een YouTube app of door naar TV te kijken. 
 

Misschien ben je gewend om thuis WiFi te gebruiken?. Het is dan wel handig om thuis het mobiel netwerk dan uit te zetten op je telefoon. 

Reputatie 7
Badge +21

Goedemorgen @Lenie71, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Klopt het dat je alleen een nieuw toestel hebt gekocht, of heb je hierbij ook een vernieuwd abonnement gekregen? Misschien niet per se een verhoging, maar als je het toestel niet los hebt gekocht zit er ook een abonnement bij. In dat geval kan het zijn dat het nieuwe abonnement net is ingegaan en je dus nog maar voor 4 á 5 dagen MB's hebt ontvangen. Niet de volledige 400, maar een deel hiervan. Dan zit je al snel op de 50 of 75%.. Op de 1e van de maand (dus vandaag) krijg je dan de nieuwe (gehele) bundel. 

Mocht dat het niet zijn, dan kan het zijn dat er iets op de achtergrond inderdaad nog gedraaid heeft en dat hierdoor het aantal MB's snel gekrompen is.. 

Kan ik nog iets voor je uitzoeken? Dan hoor ik het graag! Indien ik daarvoor de systemen in moet duiken heb ik wel wat gegevens nodig, dus zou je in dat geval je Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en 06-nummer?

Hoi Susan, 

Wil jij het nakijken?

Mijn abonnement is niet veranderd,  heb alleen een andere telefoon gekocht.

Ik heb mijn forum profiel aangevuld. 

Alvast bedankt 

Reputatie 7
Badge +21

@Lenie71 dankjewel voor de gegevens! Ik zie dat er een nieuw KPN Hussel abonnement is ingegaan op 25 november en dat hier een nieuwe Samsung S10 bij aangeschaft is. Je bent dus wel een nieuw contract aangegaan. Dit is ook per e-mail bevestigd. Je krijgt nu 2GB en had dus nog maar voor 5 dagen MB's gekregen. Vandaar dat je die berichten van ons kreeg! 

Dat je abonnement niet wijzigt bij het aanschaffen van een toestel kan alleen als je het toestel in één keer betaald en dus 'los' koopt.

Nu heb je 2GB en zal je dus meer dan genoeg hebben elke maand :wink:

Reageer