Beantwoord

MB’s snel op na overname

  • 2 February 2020
  • 6 reacties
  • 164 keer bekeken

Sinds kort is mijn Telfort abonnement overgenomen door KPN. Met Telfort heb ik nooit gezeur gehad dat me MB’s snel op waren. Nu krijg ik binnen 1 week na de start van een nieuwe maand al een melding dat ik 75% heb verbruikt. Ik heb alles waar data voor nodig is al uitstaan. KPN hoe kan dit???

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 4 February 2020, 17:57

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Hallo @MB snel op na overname , KPN heeft een andere manier van mededelen dat je door je data heen raakt dan Telfort.

Als je mobiele data en roaming uit hebt staan zou je theoretisch geen data mogen verbruiken.

Maar ik ken de instellingen van je smartphone niet en ook de instellingen van de data-verbruikende apps niet.

Verder kan het zijn dat je mobiele data(verbruik) binnen MijnKPN (nog) niet goed weergegeven wordt.

Dat is bekend bij KPN en aan een oplossing wordt gewerkt.

 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @MB snel op na overname, welkom hier. 

Je geeft aan dat Telfort Mobiel bij ons zit jouw data ineens heel snel op is. Dat is apart, zou niet moeten kunnen, er is namelijk niets veranderd. Daarbij komt dataverbruik uit het toestel via de simkaart. 

In ieder geval wil ik graag nog eens meekijken naar het verbruik, misschien is het te verklaren. Zou je daarvoor jouw Forumprofiel willen voorzien van mobiele nummer en naam van de contractant. Ik hoor graag als je dat gedaan hebt, dan kijk ik mee. 

Had een abonnement bij telfort “onbeperkt bellen plus 5 GB “ kon mijn over gebleven GB's sparen en doneren had er plus/min 40 GB sinds verleningen bij KPN alles weg. Krijg volgens abonnement 5GB maar weer het niet gebruikte weg.  Heeft iemand de zelfde ervaring

@john Pat heb je een nieuw abbo bij kpn afgesloten? Zo ja dan is je datategoed maar 1 maand geldig. Bij telfort was dat 3 maanden.

@jis77 Bedankt voor je reactie:  Ik heb/had sinds 1999 een abonnement bij Telfort, bij de 2 jaarlijkse verlening ben ik overgestapt naar KPN j.l. februari omdat ik daar mailtjes over kreeg . Had ik dus beter niet moeten doen. Had liever mijn overgebleven tegoed gedoneerd aan de goede doelen van KPN sport en cultuur. Nu komt het bij de KPN BOBO,s terecht.

hm ja overstappen is niet perse voordelig. Ik zat net te kijken of er een vergelijkbaar abonnement is van kpn , maar het is allemaal duurder dan mijn 2015 telfort abbo, dus ik blijf nog even zitten denk ik ;) 

dan houd ik ook de 12gb datategoed die ik nog heb gespaard.