Vraag

MB's van unlimited delen te gebruiken in het buitenland?

• 10 juni 2021
  • 4 reacties
  • 48 keer bekeken

Ik heb een unlimited abb. Als ik het goed heb, mag ik 50gb delen in Nederland. Als ik nu 50gb aan mijn partner doneer. En wij gaan morgen naar Frankrijk. Heeft zij dan tot einde vd maand de beschikking over die 50gb? En dat is niet beperkt tot 5gb per dag oid?

4 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hallo @VakantiemanFrankrijk ,

Aangepast : Ja, dus (dank aan Maja) 

Bij unlimited is een maximum van 25 GB per maand voor verbruik binnen de EU buiten Nederland. Maarrrrrrrrr…….

Zoals jij het beschrijft zou je dan zelf 25 GB hebben in Frankrijk en jouw partner 50 GB. Dat werkt kennelijk zo. Raar…….

citaat : 

KPN Unlimited en roaming binnen de EU

Binnen de EU krijg je 25 GB data per maand, dit blijft hetzelfdeIn MijnKPN is het verbruik via roaming momenteel niet in te zien. Deze wens hebben we voorgelegd aan de ontwikkelaars van MijnKPN, echter is niet bekend of en wanneer deze optie toegevoegd gaat worden aan MijnKPN. Als hier meer over bekend is, laten we dat natuurlijk hier op het forum weten. En geen paniek, we hebben tips om toch je verbruik op vakantie of in het buitenland bij te kunnen houden :blush:

Reputatie 7
Badge +16

Hi @VakantiemanFrankrijk en @Noordzee,

Zoals jij het beschrijft zou je dan zelf 25 GB hebben in Frankrijk en jouw partner 50 GB. Dat werkt zo niet. 

Gek genoeg werkt dit dus wel zo, als je (nog IN Nederland) 50Gb deelt met iemand anders beschikt die persoon over de volledige 50Gb in het buitenland, zonder de beperking van 5Gb per dag.

Als je al in het buitenland bent heb je zelf maar 25Gb tot je beschikking en kan je ook maar 25Gb delen. Dit klinkt heel krom, maar het is echt op deze manier geregeld :sweat_smile:

Hi, dank voor de reacties. Ik ga het meemaken deze zomer. Zou mooi zijn als het zo werkt. We gaan alleen vlak voor eind van de maand weg uit nl, dus kunnen er dan maar een paar dagen van genieten 😉 

Reputatie 7
Badge +16

Ah dat is dan wel jammer, de gedeelde Mb's blijven maar actief totdat haar nieuwe maandbundel in gaat. Je kan dan natuurlijk wel weer 25Gb delen, ook niet verkeerd :blush:

Een hele fijne vakantie gewenst!

Reageer