Beantwoord

MB's van unlimited delen te gebruiken in het buitenland?

  • 10 June 2021
  • 18 reacties
  • 1700 keer bekeken

Ik heb een unlimited abb. Als ik het goed heb, mag ik 50gb delen in Nederland. Als ik nu 50gb aan mijn partner doneer. En wij gaan morgen naar Frankrijk. Heeft zij dan tot einde vd maand de beschikking over die 50gb? En dat is niet beperkt tot 5gb per dag oid?

 

Update: vanaf 4 juli 2022 ontvang je een 50Gb EU bundel. Daarnaast kan je 50Gb delen met je huishouden.

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 30 June 2022, 11:00

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @VakantiemanFrankrijk ,

Aangepast : Ja, dus (dank aan Maja) 

Bij unlimited is een maximum van 25 GB per maand voor verbruik binnen de EU buiten Nederland. Maarrrrrrrrr…….
 

Zoals jij het beschrijft zou je dan zelf 25 GB hebben in Frankrijk en jouw partner 50 GB. Dat werkt kennelijk zo. Raar…….

citaat : 

 

KPN Unlimited en roaming binnen de EU

Binnen de EU krijg je 25 GB data per maand, dit blijft hetzelfdeIn MijnKPN is het verbruik via roaming momenteel niet in te zien. Deze wens hebben we voorgelegd aan de ontwikkelaars van MijnKPN, echter is niet bekend of en wanneer deze optie toegevoegd gaat worden aan MijnKPN. Als hier meer over bekend is, laten we dat natuurlijk hier op het forum weten. En geen paniek, we hebben tips om toch je verbruik op vakantie of in het buitenland bij te kunnen houden :blush:

 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @VakantiemanFrankrijk en @Noordzee,

Zoals jij het beschrijft zou je dan zelf 25 GB hebben in Frankrijk en jouw partner 50 GB. Dat werkt zo niet. 

Gek genoeg werkt dit dus wel zo, als je (nog IN Nederland) 50Gb deelt met iemand anders beschikt die persoon over de volledige 50Gb in het buitenland, zonder de beperking van 5Gb per dag.

Als je al in het buitenland bent heb je zelf maar 25Gb tot je beschikking en kan je ook maar 25Gb delen. Dit klinkt heel krom, maar het is echt op deze manier geregeld :sweat_smile:

Hi, dank voor de reacties. Ik ga het meemaken deze zomer. Zou mooi zijn als het zo werkt. We gaan alleen vlak voor eind van de maand weg uit nl, dus kunnen er dan maar een paar dagen van genieten 😉 

Reputatie 7
Badge +20

Ah dat is dan wel jammer, de gedeelde Mb's blijven maar actief totdat haar nieuwe maandbundel in gaat. Je kan dan natuurlijk wel weer 25Gb delen, ook niet verkeerd :blush:

Een hele fijne vakantie gewenst!

Hi. Toch nog een vraagje. In Europa heb ik 25 gb ter beschikking en kan ik 25 gb delen. Die 25 gb om te delen gaan die van mijn eigen tegoed af? Of kan 25 gb gebruiken EN 25 gb delen?

Reputatie 7
Badge +21

Hi @VakantiemanFrankrijk 

Die 25 GB in het buitenland is 1 keer. Dus niet 25 gebruiken én 25 delen, maar je hebt maar één 25. 

bron: 

 

Ik zal wel niet goed lezen maar ik begrijp het nog steeds niet. 

Ik heb een abonnement met onbeperkt data

Wij gaan eind juli naar Kroatië (een EU-land) en voor vertrek deel ik data met mijn kinderen. Wij hebben pp meer dan genoeg aan 20 GB dus dat komt goed. Nu wordt het augustus. Kan ik dan vanuit Kroatië MB’s delen met de kinderen en hoeveel ? En vervolgens de vraag of dit van mij 20 GB af of gaat het delen los daarvan ? 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Karen van Gent, de informatie die hierboven in dit topic staat is inmiddels niet meer actueel, je kunt nu maximaal 50Gb per maand delen en het maakt daarvoor niet uit of je wel of niet in het buitenland verblijft 😊

Ha Maja, 

dank je wel voor je reactie ! Heel duidelijk en ik kan het thuisfront geruststellen 😊

Hi @Karen van Gent, de informatie die hierboven in dit topic staat is inmiddels niet meer actueel, je kunt nu maximaal 50Gb per maand delen en het maakt daarvoor niet uit of je wel of niet in het buitenland verblijft 😊

Voor mij toch nog niet helemaal duidelijk.

Ik heb een onbeperkt data. Ik deel bijv. 20GB tijdens mijn verblijf in een EU-land met mijn partner. 

Vraag; Worden de 20GB dan afgetrokken van mijn buitenlanddata van 50GB, zodat ik zelf 30GB over hou? 

 

Reputatie 7
Badge +21

Nee @Husselkorting niet op factuur , de situatie is nu als volgt.

Je hebt jouw ‘eigen’ maandbundel van 50 GB in de EU. Je hebt daarnaast nog 50 GB om te delen. De ontvanger daarvan kan die data gebruiken in NL en de EU.

Hieronder een schermafbeelding van de MijnKPN app als voorbeeld.
Ik heb 10 GB gedeeld, maar mijn 50 GB bundel voor de EU is nog volledig aanwezig.
 


Het is dus 1 én 2 én 3 !

  1. Met een KPN unlimited data abonnement heb je onbeperkte data in Nederland.
     
  2. Daarnaast heb je een maandbundel van 50 GB om (buiten NL) te gebruiken in de EU.
     
  3. Tot slot kan je ook nog 50 GB per maand delen met abonnementen geregistreerd op hetzelfde adres. De ontvangers van deze data kunnen die gebruiken in NL én de EU.

 

Zowel ik als mijn partner hebben een KPN unlimited abonnement. In het buitenland binnen Europa zijn de data beperkt tot 50 GB. Ik zelf heb daarmee niet voldoende. Kan mijn partner haar MB’s met mij delen zodat ik in Europa extra ruimte boven de 50 GB data krijg?

Reputatie 7
Badge +21

Nee, een KPN unlimited data abonnement kan geen MB’s ontvangen. (bron)

Jouw partner kan wel een hotspot op haar telefoon activeren, dan kan jij haar 50GB via een (wifi) omweg gebruiken. Moeten jullie natuurlijk wel samen in het buitenland zijn 😎

Hi Ruud,

Die omweg-truc ken ik. Maar helaas is mijn partner niet hier maar in Nederland.

Op alle informatie van KPN over MB’s delen, lees ik nergens dat dit alleen in Nederland geldt.

Ook de voorwaarden zijn hier niet helder over. Daarin staat vooral hoe gemakkelijk het wel niet is. 
 

Ik heb gebeld met KPN en de medewerker had ook moeite om er iets over te vinden. Zij moest het een collega vragen. Maar waar ik het terug kan lezen blijft onduidelijk. 

Ik hoop nog steeds dat iemand mij die duidelijkheid wel kan geven, bijvoorbeeld waar het in de voorwaarden staat dat je buiten NL in Europa geen mb’s kunt delen.

 

 

Reputatie 7
Badge +21

Het staat bij de veelgestelde vragen in het Kennisbank artikel waar ik hierboven naar verwijs.

 

Beste Ruud,

dank voor je bericht. Deze Q&A heb ik gezien en hiermee wil KPN aangeven dat 50 Gb blijkbaar het absolute maximum is in Europa.

Mijn abonnement heeft voorwaarden (algemeen en/of bijzonder). Die voorwaarden bepalen mijn rechten en plichten. Daarom zoek ik deze bepaling in de voorwaarden (en niet in Q&A’s).

Kun je (of iemand van KPN zelf) mij ook zeggen waar het in de voorwaarden staat?

Ik kan het niet vinden, namelijk. 

Reputatie 7
Badge +24

Het staat gewoon op de website en in uw contract. Niet in de algemene voorwaarden. Die zijn daar ook helemaal niet voor bedoeld. Het zijn niet voor niets Algemene voorwaarden. Dat zijn voorwaarden die voor iedereen met een mobiel abonnement gelden. Dus ook voor klanten die een ander contract met minder data hebben.

Bovendien geld ook nog eens: als het er niet staat, dan is het niet mogelijk. Zo simpel is het ook nog eens.

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Planner1 

dank voor je bericht. Deze Q&A heb ik gezien en hiermee wil KPN aangeven dat 50 Gb blijkbaar het absolute maximum is in Europa.

 

De 50 GB is het EU maximum wat inbegrepen is bij jouw abonnement.
Daarna kan je EU-bundels van 1 GB bijkopen. Kosten € 1,99 per bundel.

Reageer