MB verbruik op je telefoon

• 14 augustus 2013
  • 9 reacties
  • 17580 keer bekeken

Reputatie 1
https://

5 E-mails (zonder bijlage) per dag versturen en ontvangen

10 websites per dag bekijken

Op de hoogte blijven van de activiteiten van je vrienden op social media en via WhatsApp

Geen gebruik van Spotify of internet radio

Geen gebruik van online video bekijken of uploaden

Geen gebruik van andere apps waar internet voor nodig is

= 200 MB per maand

5 E-mails (zonder bijlage) per dag versturen en ontvangen

10 websites per dag bekijken

Op de hoogte blijven van de activiteiten van je vrienden op social media en via WhatsApp

1 uur per dag gebruik van Spotify of internet radio

3 video's per dag bekijken of uploaden

Gemiddeld gebruik van andere apps waar internet voor nodig is

= 2.000 MB per maand

9 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Jullie kunnen naast de KPN MB meter ook via MijnKPN het dataverbruik bekijken. KPN kan in verband met privacy overwegingen alleen de hoeveelheid data inzien, maar niet waaruit dit is opgebouwd en welke apps het verbruik veroorzaken. Mochten jullie een alternatieve app willen gebruiken om het dataverbruik in kaart te brengen, dan zou je bijvoorbeeld een app als Onavo count gebruiken. Deze vereist wel iOS 6.0 of nieuwer. 

Verder wil ik jullie adviseren om alle apps na te gaan, wellicht enkele apps die je nooit gebruikt te verwijderen en de synchronisatie instellingen te checken voor de apps en mail account. 

Reputatie 7
stardust schreef:
 Ook voor Windows Phone zijn er mogelijkheden en Nokia heeft de App Data Sense hiervoor gemaakt.

In het Nederlands: Data-inzicht.

Reputatie 3
Badge +4
De MB Meter en andere meters meter te weinig of KPN te veel (laat ik in het midden) maar mijn ervaring is dat alle MB meters te weinig MB's aangeven i.v.m. mijnKPN.

Meerdere keren mee gemaakt dat er een verschil is van ruim 100MB per maand wat mijnKPN te veel of de MB meter te weinig aangeven.

Momenteel heb ik een "onbeperkte" 4G abonnement van 2000MB eenmaal de 2000MB verbruikt ga ik naar een langzamere 3G verbinding maar geen extra kosten, dus zal daar niet zo snel aan zitten

Reputatie 1
Ook het gebruik van een 'Speedtester' op je mobiel slurpt MB's........ 

Reputatie 7
Badge +12
Als er sprake is van iOS 7 dan is het per app te zien via Instellingen > Mobiel Netwerk. Een stukje naar beneden zal het per app verschijnen wat er verbruikt wordt. Mocht er gebruik worden gemaakt van een oude versie van de ios dan zijn er wel apps beschikbaar, waaronder DataMan die het kunnen meten per app.

Reputatie 4
Badge +2
Het licht aan het type Telefoon en Software versie of je dit wel of niet kan meten per applicatie. In Android kan je dit standaard meten zonnder een app toe te voegen. Zit dus standaard in het OS tegenwoordig. Oudere versies van Android kunnen dit echter nog niet. 

In iOS heb je Apps die hier iets in kunnen betekenen zoals in de app store zoeken naar "data usage" geeft flink wat resultaten. Onava is een app die hier bijvoorbeeld aan voldoet. 

Ook voor Windows Phone zijn er mogelijkheden en Nokia heeft de App Data Sense hiervoor gemaakt.

Of er ook zo iets is voor Blackberry weet ik niet maar dat is toch een afgelopen zaak dus ik denk dat daar geen belangstelling meer voor is. 

Hoi, ik heb de KPN MB meter op mijn Iphone geinstalleerd en zie netjes het dagelijks verbruik, althans datum, tijdstip en hoeveelheid, maar helaas NIET welke applicatie wat verbruikt. Zo wordt er dagelijks om 23.59 uur een aantal MB's gedownload (gelukkig WiFI) maar ik zou wel eens willen weten welke applicatie dit nu veroorzaakt. Wie kan mij helpen?

dank en groet

Ruud

Beste Marjon,

Ik he wel de suggestie gehad om een datamanager te downloaden, maar die geeft mij nog steeds niet het inzicht welke app nu zoveel MB's gebruikt en wanneer. Ik heb een Iphone 3G, dus de eerste Iphone maar die functioneert prima, dus ik stap nog niet over naar een nieuwere versie. Maar blijkbaar is op deze eerste Iphone het niet mogelijk. Ik blijf echter hopen dat iemand mij het juiste advies kan geven. groet Ruud

Goedenavond,

Net als Ruud ben ik ook ontzettend benieuwd naar wat de hoeveelheid MB's veroorzaakt die ook ik iedere dag om 23.59 uur terugvind op mijn Mbmeter. Overigens heb ik grote vraagtekens bij het functioneren van de MBmeter. Ik zie dat ik op oudejaarsavond 305 MB (!) heb verbruikt via de WiFi. Ik was op dat moment bij vrienden bij wie ik absoluut niet op het WiFi netwerk zit. Is er iemand die mij dit allemaal kan uitleggen?

Ik ben hierin gedoken omdat ik een niet te verklaren hoeveelheid van 2000 MB bovenop mijn bundel van 1000 terugvond op mijn laatste factuur...

Hopelijk kan iemand hier iets zinnigs over uitleggen.

Groet,

Marjon

Reageer