Beantwoord

MB verbruik opeens gigantisch?

  • 4 October 2019
  • 4 reacties
  • 995 keer bekeken

Mijn verbruik van mb is na 4 dagen in oktober al gehalveerd? Hoe kan ik dit checken waaraan dit is besteed?

*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 7 October 2019, 15:53

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Hallo @Mreijer Dat kan je het beste nakijken in je telefoon onder "gegevensgebruik"
Welke telefoon heb je (iPhone / Android) ?
Ik heb een iPhone maar ik zie dat het verbruik is 318 gb terwijl mijn verbruik geeft aan 6200 mb van de 10000 mb?
Reputatie 7
Badge +21
Let wel op het verschil tussen het gebruik via WiFi en Mobiele netwerk.
Loopt de periode instelling wel gelijk met KPN (per kalendermaand)?

Ik heb zelf geen iPhone, dus ik kan je helaas niet verder helpen met hoe/wat/waar.
Reputatie 7
Badge +30
Hoi Mreijer, welkom op het forum! In je telefoon kun je via Instellingen, Mobiel Netwerk en dan Mobiel datagebruik zien hoeveel van het verkeer via het mobiele netwerk is gegaan. Wel is het daarbij zo dat deze periode zich niet automatisch reset. Dus als dat al is waar je 381 GB ziet, dan loopt dat over een langere periode. Je kunt daar de meter resetten. Als je dat dan maandelijks doet, kun je per maand bijhouden welke apps dat verbruiken en hoeveel.

Wij kunnen (en jij dus ook via de MijnKPN app) alleen inzien dat je data verbruikt en niet waaraan. Dit in verband met de privacy.

In de praktijk blijkt plots hoogverbruik vaak te komen van apps die op de achtergrond updates uitvoeren of backups maken.