Beantwoord

mifi aanschaffen , welke simkaart?

  • 20 June 2020
  • 5 reacties
  • 5065 keer bekeken

Badge

ik ga over een maand op vakantie naar een camping in Nederland. Om geen gedoe te hebben wil ik graag een mifi kastje met simkaart. Maar moet ik helemaal een nieuwe simkaart aanschaffen? Want ik kan mijn telefoon niet gebruiken zonder sim , en ik heb begrepen dat als de mifi met een duosimkaart wordt gebruikt,  je niet je telefoon kan gebruiken. Is het slim om een prepaid aan te schaffen of een simonly die maandelijks opzegbaar is voor 1 maand met onbeperkt data? Wie heeft de gouden tip?

icon

Beste antwoord door Lisa 21 June 2020, 09:50

Bekijk origineel

5 reacties

Tja, een duosim is idd niet aan te bevelen. Dan mag maar één apparaat aan staan.

Verder hangt het geheel van je beoogde gebruik af.

Je kunt ook je mobiele telefoon als HOT SPOT voor je laptop gebruiken:wink::kissing_smiling_eyes:.

Verder is met een mifi-router mobiel internet voor minimaal 1 maand een optie. Maar voor maar 1 of 2 maanden… tja, je hebt ook aansluitkosten à € 25 v.h. abonnement nog. En het abo kost dan € 26 per maand. (mobiel internet data only)

Verder kan ook nog prepaid.

Na aankoop éénmalig in telefoon stoppen (denk er wel aan dat de sim nog in de mifi moet passen; dus een “ouderwetse” gsm voor de Standaard maat sim is dan het handigst. Met één belletje, met verbinding, is de sim geactiveerd. Daarná de prepaid met een MijnKPN account koppelen; je ontvangt een sms met code. Als dat allemaal gebeurt is kan ie in de mifi.
Wil je 'm dan gebruiken dan wel nog BELTEGOED storten om óók nog een bundel aan te schaffen met een snelheid van 25 Mb/s. Met de ONBEPERKT online bundel met de lage snelheid van 128 Kb/s wordt je niet vrolijk.

Opwaarderen met beltegoed en bundels (let op: als er geen beltegoed is maar wel een bundel werkt ie niet. Er moet óók beltegoed zijn. Zonder bundel is de snelheid slecht 64 Kb/s v.u. beltegoed).

Dus:
1. HOT SPOT smartphone
2. Data only abonnement/sim
3. Prepaid

Reputatie 7
Badge +17

@Dyjanna Welkom op ons Forum! Bedankt voor je bericht. Leuk dat je binnenkort op vakantie gaat in eigen land. :blush: Met onze tropische temperaturen van tegenwoordig hoeven we natuurlijk de grens niet meer over. 
Om je beter te kunnen adviseren heb ik een aantal vragen voor je. 

  1. Hoe lang ben je van plan te vertoeven op de camping?
  2. Waarvoor wil je de wifi gaan gebruiken? 

De meeste campings hebben wifi tegenwoordig (betaald en gratis). Ook wij bieden wifi aan op vele van deze campings. Zou je in je profiel willen zetten naar welke camping je gaat en of je in een huisje, tent of bijv. een staplaats voor de caravan huurt? Dan controleer ik of wij daar wifi aanbieden met welke snelheid, gratis of betaald. 

 

Badge

Jeetje dat is nog best een " uitzoekerij"  …

En dat voor 2 weken vakantie,  gaat met name om de puber die ik mee neem haaha,  die moet de hele internet brigade mee de tent in. Zelf gebruik ik alleen mijn telefoon.  Bedankt voor je antwoord... heel tof!!

Badge

Kpn  ik heb het gedaan 

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @Dyjanna Ik zie dat ik helemaal niet meer gereageerd heb. Komt mijn hulp nog op tijd en vertoef je al, in the middle of nowhere, zonder internet op de camping? Ik zie dat de camping niet een van de KPN Hotspot campings is. Dit is jammer! 
Als je in Augustus gaat, dan zou ik je adviseren tijdelijk je bundel één maand op onbeperkt data te zetten. Dan kun je met je telefoon een hotspot maken voor je dochter zodat zij hiermee kan verbinden.
Echter, je kunt ook de camping even vragen naar hun Wifi. Zij bieden namelijk wifi aan op het hel terrein. Wellicht kun je een code kopen voor  een niet al te belachelijk bedrag voor die ene week/maand. 
 

!!!Edit: Ik heb even de camping opgezocht op onze bedekkingskaart (d.m.v. postcode). Er is geen volledige mobiele dekking in het gebied. Dus de kans is aanwezig dat de 3G/4G dekking wegvalt. Een Mifi router maakt puur en alleen gebruik van de 4G verbinding en zet wit om in een ‘wifi’signaal. Vermoedelijk is de wifi van de camping de beste en stabielste oplossing voor je dochter om online te gaan. 

Ik hoop dat je iets hebt aan dit advies! 

Reageer